Jännitysniskan oireet?
Mistä nämä oireet voisi johtua? Nyt muutaman kuukauden ajan ollut koko päiväistä epätodellista oloa/dissosiaatiota. Tuntuu kuin olisin humalassa tai puoliunessa ja kaikki tuntuu aika epätodelliselta. Tämän lisäksi väsymystä joka on vaikka nukkuisi hyvin. Väsymykselle ei näytä olevan väliä teenkö päivän aikana fyysisiä asioita vai en. Eli ei ole kai mitään pem oiretta. Tämän lisäksi päänsärkyä, painetta päässä ja niska kipeenä. Myös välillä pyörryttää ylös nouseminen ja joskus kesken kävelyn pyörryttää. Mikä vois olla syynä näille oireille? Ei ole selkeitä kohtauksia ja päänsärkykään ei ole mitenkään todella kova vaan enemmänkin semmoista jännityspäänsärkyä. Kilpisrauhaset ok.
Kommentit (4)
Päänsärky johtuu usein krampanneista niskalihaksista.
Mulla täsmälleen samanlaista oireilua. En ole keksinyt syytä. Tosin olen itse diagnosoinut itselleni myös PEMin, ja epäilen, että hermostoni on hyvin herkistynyt ja siksi ilmenee näitä äkillisiä, toiminnallisia häiriöitä. Tavalliset verikokeet ja kaikki ok. Käytän lisäravinteita eikä mitään puutoksia pitäisi olla.
Uniapnea olisi yksi vaihtoehto. Käytän myös reseptillä saatavaa nukahtamislääkettä (erittäin pieni annos) ja käsikauppamelatoniinia joka ilta. Muuten hermosto on ylivireä, eikä uni tule ollenkaan. Ikääkin on jo.
Jos roikut vauva-palstalla pitkään, tulee juuri noita vaivoja.
Oireena yleensä kipeä niska. Liike on lääke.