Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakuntekijät - mitä mieltä

Vierailija
20.09.2026 |

Laitatteko painon alle vetäytymään vai ilman? Itse olen aina tehnyt perinteiseen tyyliin ”yön yli painon alla”, mutta sain viimeisimmissä juhlissa jotenkin niin ihanan ilmavaa ja kepeää kakkua, että aloin kyseenalaistamaan tuon painatusvaiheen. Miten te teette? Ja mikä on hyvä määrä kostuketta 😌

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kevyen painon. Se on jotenkin helpompi leikata, maustuu paremmin tms. Voin toki olla väärässäkin. 

Vierailija
2/5 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita painoa. Kostutan näppituntumalla, kokemuksesta oppii, mikä on sopiva kosteus. Painan aina kädellä kostutettua kerrosta, niin tiedän onko sopiva. Laitan joka toisen kerroksen ruisleipää, sitä pitää kostuttaa vähän enemmän kuin vehnäleipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita painoa. Kostutan näppituntumalla, kokemuksesta oppii, mikä on sopiva kosteus. Painan aina kädellä kostutettua kerrosta, niin tiedän onko sopiva. Laitan joka toisen kerroksen ruisleipää, sitä pitää kostuttaa vähän enemmän kuin vehnäleipää.

Tuo kostutus vaatii kyllä todella paljon kokemusta, että saa sen näppituntuman. Ja usein tuntuu että jää kuivaksi, vaikka kuinka olisi sutinut.

Ja kyllä; edelleen puhutaan voileipäkakusta 😄

Vierailija
4/5 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut mistään painon alle laitosta. Kostutan ja täytän, yöksi jääkaappiin, koristelu tarjoilupäivän aamuna. Hyvin on tehneet kauppansa kakut. 

T. Kondiittori evp

Vierailija
5/5 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen samoin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän