Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, ketkä teette arkityötä, millaista työtä teette?

Vierailija
20.09.2026 |

Vuodesta toiseen harmittelen samaa ja en kuitenkaan asialle tee mitään. En kouluttaudu tai tee muutakaan. 

Olen kaksivuorotöissä, missä yleensä viikonloput töitä. Kerran kuussa on yleensä vapaa viikonloppu.

Mulla on varmasti hyvinkin harhainen kuvitelma, että kun saan vaan päivätyön, olen onnellinen ja huolet loppuu siihen, vaikkei se niin mene. Joka päivä aikaisin heräämistä, päivät menee tosi äkkiä, tunnit ei riitä ja aina töiden jälkeen perus lapset hakemaan töistä (jos on lapsia), kauppaan, ruuan tekoa, syömistä, arkipuuhia ja seuraavana päivänä sama uudelleen ja viikonloputkin menee niin nopeasti, ettei ehdi kissaa sanoa. 

On vuorotyössäkin hyvät puolensa, saat välillä nukkua pitkään, arkivapaat on mukavia, voi välttää ikävät kissanristiäiset vetoamalla töihin, asioita saa eri tavalla hoidettua tms. 

Mutta kuitenkin säännöllinen päivätyö silti houkuttaa. 

Mitä työtä teette, jotka olette säännöllisessä päivätyössä ja mitä tykkäät? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa. Aina viikonloput vapaana, jollei ole ympärivuorokautisessa töissä. Nykypäivänä rankkaa hommaa, raskaita, kiireisiä ja meluisia päiviä.

Vierailija
2/4 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opettaja. Pari kertaa vuodessa vanhempainiltaa, mutta muuten pääsee kotiin aina viimeistään neljältä, yleensä aiemmin. Tämä kolmen tonnin nettokuukausipalkka hyvillä lomilla riittää mulle, en haikaile vuorolisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalassa osastonsihteerinä. Vihdoin saan harrastaa jotain säännöllistä, voin seurata tv:stä tiettyjä ohjelmia jne. Olin aikaisemmin myös vuorotyössä (ei kolmivuoro mutta viikonloput ja arkisin iltavuoro saattoi olla 9 asti) enkä ikävöi sitä kyllä lainkaan.

Vierailija
4/4 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittomia kysymyksiä ja vastauksia ja käyttäjien profilointia...

Verkkoseurannassa olevan kohdehenkilön tunnistamisyritys avoimella anonyymillä keskustelupalstalla voi perustua keskusteluissa kerättyjen tietojen, käyttäjän antamien vastausten ja muualta saatavilla olevan tiedon yhdistämiseen.

Yksi mahdollinen toimintatapa olisi sosiaalinen houkuttelu. Keskusteluun osallistuva tiedustelija pyrkisi saamaan kohdehenkilön vastaamaan erilaisiin kysymyksiin ja kertomaan itsestään näennäisesti tavanomaisen keskustelun yhteydessä.

Harmittomilta vaikuttavat kysymykset voisivat koskea esimerkiksi kokemuksia, kiinnostuksenkohteita, elämäntilannetta, tapahtumia, asuinympäristöä, tuntomerkkejä tai muita taustatekijöitä. Yksittäinen kysymys ja vastaus voisi vaikuttaa merkityksettömältä, mutta useiden vastausten yhdistelmä voisi muodostaa henkilölle ominaisen tietoprofiilin.

Kerättyjä vastauksia voitaisiin tämän jälkeen yhdistellä keskenään ja verrata muualta saatuihin tietoihin. Vertailua voitaisiin tehdä esimerkiksi julkisten lähteiden, aiempien verkkosisältöjen tai muiden käytettävissä olevien aineistojen kanssa.

Jos tunnistamisyrityksessä käytettäisiin myös rekisteri- tai yksityistietoja, niiden yhdistäminen keskustelusta saatuihin tietoihin voisi muodostaa huomattavasti yksityiskohtaisemman profiilin kohdehenkilöstä.

Kokonaisuutena tunnistamisyritys voisi siten muodostua tiedon keräämisestä keskustelun avulla, vastausten yhdistämisestä, havaittujen piirteiden vertaamisesta muualla saatavilla olevaan aineistoon sekä mahdollisten yhtäläisyyksien arvioimisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä