Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhevapailla olevat, paljonko työssäkäyvä miehenne osallistuu iltaisin koti/lapsihommiin?

Vierailija
03.10.2008 |

Meillä kaikki tuntuu olevan minun vastuulla. Lapsia kohta kolme. Ymmärrän kyllä itsekin työelämässä olleena, että pitkä työpäivä vaatii veronsa. Mies katsoo telkkaria käytännössä koko illan, tekee käskystä jotain pientä muttei mitään oma-aloitteisesti. Koskaan en pääse itse esim. kävelylle, mikä nyt ei ole kauhea katastrofi kun liikutaan lasten kanssa päivällä.... saati sitten että mies lähtisi lasten kanssa. Joskus näitäkin ihmeitä, miehiä lastenvaunujen kanssa iltaisin, näkee meidän nurkilla.

Mies sanoo että kun menen töihin parin vuoden päästä, tilanne muuttuu, mutta epäilen suuresti kun on tottunut täyshoitoon. Sinänsä en viitsi valittaa, haluan tietää lähinnä miten muissa perheissä miehellä riittää energiaa muuhunkin kuin päivätyöhön.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on ok järjestely.

Vierailija
2/3 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä 2 kanssa siitä, että tämä olisi ok järjestely. Minäkin teen työtä ja hoidan kodin ja lapseni päiväsaikaan. Työstä sekin käy. Illalla pitäisi myös kotiäidillä olla mahdollisuus omaan aikaan ( lenkki tms. ) ajoittain. Lapset ovat myös miehen ja luulisi hänenkin haluavan viettää aikaa lapsiensa kanssa. Kotityöt teen minä, enkä valita, koska olen päivisin kotona ( kuuluu ikäänkuin toimenkuvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin huolen siitä, että päivän aikana ehdin tehdä kaikki kotityöt ja siivoukset ynnä muut, niin että miehen kotiuduttua saatiin vaan olla rauhassa ilta yhdessä perheen kesken. Päivällä tein kotitöitä siinä sivussa tarpeen mukaan. Joka päivä jotain pientä, niin pysyi siistinä koti koko ajan.

Mutta ei meillä mies silti telkkarin edessä koko iltaa ollut, otti pienet unet lastenohjelmien aikaan sohvalla, mutta muuten touhuttiin kyllä yhdessä... Monesti lähti illalla vielä lasten kanssa ulos että sain "omaa aikaa" tai sitten mä saatoin lähteä käymään jossain asioilla, ostoksilla, ruokakaupassa ja mies lasten kanssa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän