Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku jäänyt koukkuun jauhelihaperunalaatikkoon? Itse jäin moneksi vuodeksi. On todella herkkua.

Vierailija
20.09.2026 |

Nyt en oo tehnyt kolmeen vuoteen.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee kukin sitten millä tyylillä vaan, niin on hyvää. Laitan keitinveden ja perunan sekaan vähän porkkanaa, punasipulin, puolikas lihaliemikuutio ja vedän sauvalla soseeksi. Ruskistettu jauheliha sekaan ja uuniin muhimaan. 

Voi pyhä yksinkertaisuus:(

Ap on tehnyt aikoinaan innokkaasti jauhelihaperunalaatikkoa ja ketjussa tätä yritetään vääntää väkisin jauhelihaperunasoselaatikoksi.

Vierailija
22/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvää. Työlästä vain muussata aina potut siihen erikseen, ellei ole muussia tehenyt.

Jauhelihaperunalaatikko tehdään viipaloituihin perunoihin. Jauhelihaperunasoselaatikko on aivan eri ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin viatonta aloitusta, etteikö kaikenmaailman nillittäjät paikalle löytäisi😂

Vai nillittäjät? Kyse on kahdesta täysin erilaisesta ruoasta, joten on syytäkin oikaista asia. Menet ravintolaan ja pyydät vasikanleikkeen ja sinulle tuodaankin nautapihvi. Aivan takuulla nostat siellä ravintolassa pahan äläkän.

Vierailija
24/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvää. Työlästä vain muussata aina potut siihen erikseen, ellei ole muussia tehenyt.

Jauhelihaperunalaatikko tehdään viipaloituihin perunoihin. Jauhelihaperunasoselaatikko on aivan eri ruoka.

No ei se nyt aivan eri oo. Samat ainekset. Sulla @utisti jäi levy pyörimään.

Vierailija
25/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin viatonta aloitusta, etteikö kaikenmaailman nillittäjät paikalle löytäisi😂

Vai nillittäjät? Kyse on kahdesta täysin erilaisesta ruoasta, joten on syytäkin oikaista asia. Menet ravintolaan ja pyydät vasikanleikkeen ja sinulle tuodaankin nautapihvi. Aivan takuulla nostat siellä ravintolassa pahan äläkän.

Sinähän hermoheikko hullu oot.

Vierailija
26/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on 100 % roskaruokaa. Kuituja 0 %. Punaista lihaa ja kovia rasvoja. 

Mitä roskaa kuten pakkaustarviketta tuosta ruoasta jää jäljelle, jos on itse tehty ruoka? Roskaruokaa se on vasta, jos se on Woltilla kotiin kiikutettu.

Vierailija
27/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen aina muusiin lihaperunalaatikon

Vierailija
28/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan joskus valmiina, on kyllä hyvää.

Mikä valmistaja myy tuota ruokaa? Itse olen nähnyt kaupoissa vain jauhelihaperunasoselaatikkoa.

Vierailija
29/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaperunalaatikko on nopsa tehdä. Muusaa vaan keitetyt potut ja keitinvedellä ohentaa sopivaksi. Sekaan jauheliha. 

Vierailija
30/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jauheliha-perunalaatikko tunneta myös nimellä jauheliha-perunagratiini?

Minä tein gratiinin joskus siten, että jauhelihaan mausteeksi:

1 rkl kreikkalaista jauhelihamaustetta 

1 rkl oreganoa

1/2 tl mustapippuria

Eikä siis mitään kukkuraruokalusikallisia. Siihen sitten ruokakermat päälle. Tuli yllättävän hyvää.

Vierailija
31/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä valmistaja myy tuota ruokaa? Itse olen nähnyt kaupoissa vain jauhelihaperunasoselaatikkoa.

KVG @utisti hullu

Vierailija
32/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän iässä ei kiinteä ruoka enää mene, niin on pakko soseuttaa kaikki. 

Missä kohdassa aloitusta näit sanan sose? Sinä taas olet niin keskenkasvuinen, ettet ole oppinut vielä edes lukemaan kunnolla.

Vierailija
33/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian mössöä, ei kunnolla pureskeltavaakaan.

Milloin perunaviipaleet ovat muuttuneet mössöksi?

Vierailija
34/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioinen Lihaperunalaatikko (350 g): Viipaloidusta perunasta tehty versio. Sisältää 12 % suomalaista naudanlihaa, sipulia ja mausteita. Kirkaslieminen versio ilman munamaitoa tai kermaa.

Muut merkit: Myös kauppojen omat merkit (kuten K-ryhmän ja S-ryhmän merkit) sekä Kokkikartano valmistavat omia perunalaatikkoversioitaan, joissa reseptit ja lihan määrä vaihtelevat.

Vierailija
35/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian mössöä, ei kunnolla pureskeltavaakaan.

Milloin perunaviipaleet ovat muuttuneet mössöksi?

Silloin, kun ne on liian pitkään uunissa

Vierailija
36/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen aina muusiin sen

Vierailija
37/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä samat ainekset suurin piirtein, mutta koostumus on täysin erilainen. Lisäksi muusilaatikossa on yleensä maitoa perunan seassa, mitä taas viipalelaatikossa ei ole. Jos et ymmärrä ruoanlaiton päälle mitään, älä edes tule keskustelemaan ruokia koskeviin keskusteluihin, kaikki voittavat siinä.

Vierailija
38/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jäänyt, mutta on tosi helppo perheruoka kun tekee pussimuusiin. Jauhelihaa en tosin enää osta koska hinta. Voihan sen tehdä soijaankin.

Koska hinta mitä?

Vierailija
39/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Oli omatekoista töissä eväänä. Aina useammaksi päiväksi. 

Vierailija
40/94 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä samat ainekset suurin piirtein, mutta koostumus on täysin erilainen. Lisäksi muusilaatikossa on yleensä maitoa perunan seassa, mitä taas viipalelaatikossa ei ole. Jos et ymmärrä ruoanlaiton päälle mitään, älä edes tule keskustelemaan ruokia koskeviin keskusteluihin, kaikki voittavat siinä.

En laita maitoa ollenkaan. Keitinvettä ja muusaan.

Sinun kannattaa pyytää sun hoitajalta sun lääkkeet heti nyt.

Siis lihaperunalaatikkoon tulee muusi ja jauheliha. Hyvää ja helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan