Mikä olisi mielestäsi sopiva hinta käsinneulotuille villasukille?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vi tun jankuttamista ap? Näet hintatason googlaamalla myydään+villasukat+enter
Ei näe muuta kuin PYYNTIhinnat ei MYYNTIhintoja. Kaksi täysin eri asiaa ja nettimyynnissä tulee hinnan päälle välityspalkkiota ja postikulut, myyjäisissä näitä ei tule avoimesti vaan on "leivottu" hintoihin (pöytävuokra).
Oikein hienoista sukista kipuraja on 50-60 eurossa. Nämä olisi siis sellaiset, missä on kuvioneuleet, pitkähköt varret, tai muuten laadukas kokonaisuus. Arvostan käsityötä, mutta ostan villasukkia vain arkikäyttöön, joten ne kuluvat ja nuhjuuntuvat nopeasti, eivätkä ole kauaa upeat kuitenkaan. Niitä kaikista hienoimpia en siis ole ostanut ollenkaan, en raski eivätkä ne vastaa tarpeitani.
Tavallisista yksivärisistä tai hieman raidallisista sukista olen maksellut koon ja laadun vaihdellessa 20-45 euroa. Jos näen, että on taitava tekijä, jolla on silmää, maksan mielelläni hieman enemmän. Rumista, löysistä ja oudon muotoisista sukista tulee sellainen olo, että minua yritetään huijata, oli hinta mikä hyvänsä.
Olen aina ostanut villasukat max kympillä. Parilla tutulla eläkeläisellä on kaapit täynnä uusia villasukkia. Ilmaiseksi yrittävät tyrkyttää mutta haluan maksaa edes lankojen hinnan.
Värilläkin on iso merkitys ostaako kukaan sukkia tai mitä on halukas maksamaan niistä. Värimaku on jokaisella erilainen.
Viimeksi maksoin 7 € koon 40 villasukista.
En maksaisi yli 15 euroa. Ei niitä voi työmäärän mukaan hinnoitella, ne on kuitenkin vain sukat.
Yhtä neulekirjaa luin, niin tekijä oli saanut innoituksen hyväntekeväisyydestä. Mutta ei niin, että neulottaisiin sukkia vähävaraisille, vanhuksille yms. vaan, että neulotut sukat myydään hyväntekeväisyysarpajaisissa! Siinä oli enimmäkseen pitsineulesukkia ja kaikkea erikoista. Huutokaupassa sitten rikkaat ladyt saattaa nostaa hinnan vaikka satoihin euroihin ja se menee hyväntekeväisyyteen. Siinä ostetaan aika monta paria lapasia ja sukkia asunnottomille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalliset 15 -20 e, pitkät tai vaativammat pitsi-/kirjoneulesukat 30-40 e. Käsityö maksaa, mutta sukkia on tarjolla niin paljon, että enempää en maksaisi.
Jos neuloisit itse, niin myisitkö noilla hinnoilla?
Myisin sillä hinnalla, jonka joku on valmis maksamaan, tai lopettaisin neulomisen myyntiin. Se on markkinataloutta.
Eli myisit esimerkiksi neulomasi pitkät pitsineulevillasukat kympillä?
Miksi jankkaat?
Ne vaihtoehdot on pyytää hintaa, jolla kukaan ei osta tai olla myymättä ja neulomatta sukkia myyntiin.
Eräs muistisairas muori tuotti villasukkia kuin liukuhihnalta. Omaiset meidät niitä kympin pari, jotta saivat lakoja ostettua. Ostin niitä 10 paria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalliset 15 -20 e, pitkät tai vaativammat pitsi-/kirjoneulesukat 30-40 e. Käsityö maksaa, mutta sukkia on tarjolla niin paljon, että enempää en maksaisi.
Jos neuloisit itse, niin myisitkö noilla hinnoilla?
Mä olen kyllä tutuille myynyt ihan kympillä. Ja torissakin meni sillä.
Äitini ostaa aina "vahingossa" lankoja, joista sitten tuo mullekin. Mä neulon iltapuhteena sukkaparin parissa-kolmessa illassa ja se on enemmän sitä, että käsillä on tekemistä niin pysyn poissa jääkaapilta ja napostelemasta.
Ihan 100% perusvillasukkia, ei mitään erikoisuuksia. Paitsi lanka saattaa olla kirjavaa niin sen myötä tulee kuviota/raitoja. Varren pituus vaan vaihtelee ihan 10 rivin varresta pidempiin.
Ei taida moni maksaa villasukista niin paljoa, että pääsisi tuntipalkoille. Korkeintaan jossain Helsingin joulumarkkinoilla jenkkituristille myydessä, niistä voisi saada rahaa. Ja sielläkin taitaa kustannuksia syödä sitten myyntipaikan vuokra.
Neulominen on harrastuksena yleistynyt muutamassa vuodessa, ainakin omassa lähipiirissäni. Ja siten villasukat hommataan tutulta lankojen hinnoilla. Tai ei edes lankoja tarvitse maksaa. Näin siis ainakin meillä. Vaimo neuloo villasukkia tutuille ja tutuntutuille.
Myynnissä on niin valtavasti villasukkia kysyntään nähden, ettei niitä ole mahdollista myydä sillä hinnalla mikä käsityöläiselle kuuluisi. Jos asiaan suhtautuu harrastuksena ja haluaa myydä sillä hinnalla, että saa lankojen hinnan takaisin niin se onnistunee, mutta lisäansioiden saaminen on vaikeaa.
Kukaan ei osta jotain yksivärisiä tuolla hinnalla. Myyjäisissä sukkia voi ostaa jopa 5 €/pari. Niistä on valtavasti "ylitarjontaa".