Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ei ole varaa mihinkään

Vierailija
19.09.2026 |

Eikä pysty tulojakaan lisäämään

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole varaa koska rikas rahastava eliitti tuhosi suomalaisten ostovoiman ja talouden ahneudella 2020-2026 ja jos eliittiä ei ajeta alas suomalaiset tuhoutuvat köyhyyteen...

Ei köyhillä ennenkään mitään ostovoimaa ollut. Siis minimitoimeentulon tasolla kamppailevilla. 

Keskiluokan ostovoima taas - se on suunnattu kulutuksen sijaan säästämiseen. Keskiluokka säästää pahan päivän varalle, jotta ei tipu tyhjän päälle nyt kun tukien saantia on kiristetty. 

Keskituloisen on pakko säästää kaikessa mahdollisessa koska:

- Energian hinta nousee huippulukemiin ensi talvena.

- SDP nostaa veroja seuraavat 4 vuotta.

- Talouden kovat ajat on tulossa muutaman vuoden sisällä, työttömyyttä, hintojen nousuja, palvelujen leikkauksia ym.

Vierailija
22/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole varaa koska rikas rahastava eliitti tuhosi suomalaisten ostovoiman ja talouden ahneudella 2020-2026 ja jos eliittiä ei ajeta alas suomalaiset tuhoutuvat köyhyyteen...

Mitä mä ihmeen rikas rahastava eliitti?

Ne, jotka siirtää varansa veroparatiiseihin. Ja vuokranantajat.

Niinpä niin. 

Mene kouluun oppimaan lisää äläkä kitise olemattomia täällä penska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhillä ennenkään mitään ostovoimaa ollut. Siis minimitoimeentulon tasolla kamppailevilla. 

Keskiluokan ostovoima taas - se on suunnattu kulutuksen sijaan säästämiseen. Keskiluokka säästää pahan päivän varalle, jotta ei tipu tyhjän päälle nyt kun tukien saantia on kiristetty. 

terveisin eliitin palkkaamat valehtelijat ry

Vierailija
24/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri leffassa. Edellisen kerran olen käynyt vuosia sitten. Oli pakko päästä tuulettumaan kun tuntui että tulen hulluksi. Rahan puute ja ahdistus tuntu koko kropassa, niskat on jumissa koko ajan.

Netissä näkee leffat ja älypuhelimella 

Vierailija
25/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulloja ja tölkkejä voi aina kerätä. Paikasta toiseen voi liikkua kävellen, niin säästyy bussilippurahat (itse kävelen usein 19 km mennen ja palaten 19 km). Puolukat ja sienet nyt hyviä metsässä, niitä voi poimia, niin säästyy ruokarahastakin vähän.

Niitä kerääjiä on nykyään paljon. Melkein kädestä vievät tölkit.

Jep. Ja ainakin täällä on niin, että melkein kaikki maassa yms. lojuvat pullot ja tölkit on pantittomia. Ei siis kannata kuvitella, että ilmaista rahaa on tarjolla vaikka kuinka sille joka vaivautuu noukkimaan kaiken matkaansa. 

Vierailija
26/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri leffassa. Edellisen kerran olen käynyt vuosia sitten. Oli pakko päästä tuulettumaan kun tuntui että tulen hulluksi. Rahan puute ja ahdistus tuntu koko kropassa, niskat on jumissa koko ajan.

Annoit rahasi hollywoodin miljonääreille.

Olisit mennyt katsomaan kotimaista näytelmää.

Vierailija
27/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä typerää köyhien toimintaa. Rahat menevät Hollywoodiin tai kiinalaisille Temuun. Siksi köyhille ei kannata antaa rahaa. He eivät osaa sitä käyttää järkevästi. Siksi heillä ei edes ole rahaa.

Vierailija
28/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahasta on pulaa, kannattaa muistaa että kakkonen on ykkönen 😘

Myy sinä haisevaa röpötintäsi.

Sinäkö tahtoisit maksaa? 😆

Mun ei tarvitse myydä mitään, koska kuulun ylimpään tulodesiiliin. 

Vierailija
29/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on monilla eräänlainen  elämäntapa. Kitinä "rikkaista riistäjistä" kuuluu sivuäänenä vaikka taustalla on monesti ihan vaan oma laiskuus ja saamattomuus kun talous sakkaa.

Ahkeruudesta ei pitäisi rankaista mutta kyllä, kovien verojen muodossa tulee "keppiä" jos liikaa teet töitä. 

Enkä tarkoita köyhiä eläkeläisiä, ahkeria köyhiä opiskelijoita, en liioin sairauden takia kyvyttömiä korkeampiin ansioihin. 

Vierailija
30/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä typerää köyhien toimintaa. Rahat menevät Hollywoodiin tai kiinalaisille Temuun. Siksi köyhille ei kannata antaa rahaa. He eivät osaa sitä käyttää järkevästi. Siksi heillä ei edes ole rahaa.

Ymmärrän Temut sun muut turhat rahareiät. Mutta miten rahat käytännössä menevät Hollywoodiin??? 

Vierailija
31/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää, olisi mielenkiintoista kuulla.

Vierailija
32/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut Hollywood-leffa.-sama

Vierailija
33/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostovoima katos. 1400 palkalla lomarahat tuli törsättyä. 2400 palkalla. Lomarahat on 20 päivän omavastuu.

Pois kulutuksesta 1500. Suoraan elämiseen koko raha. Ei makseta korvausta, astuki pienempi. Valtiolle lomarahasta tonni. Kulutus -1300.

Vierailija
34/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä näkee leffat ja älypuhelimella 

Anteeksi. Vietän kaikki päivät muutenkin kotona. Oli pakko päästä pakoon kiukuttelevaa teiniä. -sama

Vierailija
35/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuhonnut. He ovat ainoita, jotka tätä uppoavaa laivaa pitävät vielä pinnalla. 

Vierailija
36/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voi lisätä tulojaan? Kaikki muut paitsi toimeentulotuella olevat voivat lisätä tulojaan vaikka joka viikko halutessaan. Ja toimeentulotuella olevien tulee ensin päästä pois toimeentulotuelta, jonka jälkeen hekin voisivat alkaa lisäämään tulojaan. 

Vierailija
37/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kirjaa menoista. Oletko hetken lapsi, joka toimii impulssien ajamana. 

Varmaa on että nälkä tulee aina. Tee kotona ruokaa/eväät ja suunnittele. Älä osta mitään impulssien perusteella. 

Pidä kirjaa menoista. 

Vierailija
38/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat "köyhät" ovat kovia törsäämään krääsään. Tyypillistä että tilataan Temusta ja Sheinistä huonolaatuista vaatetta joka parin pesun jälkeen on käyttökelvotonta. 

Ek minulla ole varaa sellaiseen. Ostan hyvin harvoin ja laatua joka maksaa ja kestää ja on ekologistakin. Myös kirpputorit ostopaikkojani.

N 39v vuosiansiot 48000€.

Vierailija
39/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olis varaa vaikka mihin, 400 000+ on, mutta ei kiinnosta tuhlata mihinkään. 2 kertaa vuodessa käyn kuukauden seksilomalla Thaimaassa, mutta niillä ei saa rahoja kulumaan kun jo osinkoina tienan enemmän. Suomessa en kuluta mihinkään.

Vierailija
40/43 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun tuntemat "köyhät" ovat kovia törsäämään krääsään. Tyypillistä että tilataan Temusta ja Sheinistä huonolaatuista vaatetta joka parin pesun jälkeen on käyttökelvotonta. 

Ek minulla ole varaa sellaiseen. Ostan hyvin harvoin ja laatua joka maksaa ja kestää ja on ekologistakin. Myös kirpputorit ostopaikkojani.

N 39v vuosiansiot 48000€.

Köyhänä ohiksena kommentoin että itse ostan vain tarpeeseen. Huonekalut on käytettyjä, paljon vintagea. Vaatteet ostetaan pääosin käytettyinä koko perheelle. Temusta on ole ostanut koskaan. T. Köyhä