Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet siitä, että etelän maissa syödään myöhään isoja annoksia ruokaa ja heillä on päivisin siesta?

Vierailija
19.09.2026 |

Ilmasto varmaan tekee. Päivällä niin kuuma ja illalla viileää niin syödään tuhdisti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo elämäntapa sopii sinne, ei tänne.

Se sopii kaikkialle, kuten juuri tuossa yllä kirjoitin: tännekin.

Varsinkin tuo siesta / päivälepo / ruokalepo / ties millä kiertoilmauksilla suomalainen luterilainen askeetikko ja ánkeuttaja sitä halunneekaan kutsua.

Vili-Poika rannikolta

Ei sovi. Tuo on sinun mielipiteesi, ei fakta. Suomessa ei tarvita mitään iltapäiväsiestoja, kun täällä ei ole iltapäivällä koskaan niin kuuma etteikö voisi töissä olla. On paljon mukavampi lopettaa työt ajoissa, kun venyttää niitä siestan takia.

On myös helpompi nukkua, kun ei ahda itseään illalla liian täyteen ruokaa ja kun menee ajoissa nukkumaan on helpompi herätä ajoissa töihin.

Vierailija
22/25 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sopii heille, ihan vapaasti vaan. Onneksi meillä ei ole tuollasta tai ainakaan itsellä. Siesta kesken päivän olisi tosi ärsyttävää, mä ainakin haluan hoitaa työt putkeen ja lähteä aikaisin kotiin. Ja iltaisin en syö mitään, menen aikaisin nukkumaan, olisi kauheaa mennä täydellä vatsalla nukkumaan näin refluksivaivasena.

No niin, tulihan se sieltä:

"Siesta olis ärsyttävää" ;

"Työt kaikki putkeen..." ;

"Aikaisin kotiin..." ;

"Aikaisin nukkumaan..." ;

Juuri tuota tarkoitin ja tuosta kirjoitin tuossa edellä, kun mainitsin suomalaisesta asketismista, ankeasta mielenmaisemasta ja yleisestä torjuvasta asenteesta kaikenlaista huilaamista taikka nautintoja kohtaan.

Joo, onneksi olkoon vaan sinne.

Vili-Poika rannikolta

Vai niin. Että suomalainen kulttuuri on ankeaa! No se on kyllä mielipidekysymys. Mulle henkilökohtasesti esim. espanjalainen elämäntapa olis hyvin ankeeta. Nautin suomalaisesta menosta, se sopii mulle ja nautintoja on ihan riittämiin kiitos vaan - vaikka ne voi olla vähän erilaisia kuin joku arkinen yöriekkunen ja iltamässäily.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat laihempia kuin suomalaiset.

🐳 voisi luulla kun katukuvaa katsoo, että ruoka-aika on AINA ja KOKO AJAN 🤣😂

Vierailija
24/25 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin teininä vaihdossa lämpimässä maassa ja opin siellä, että iltaruoka syödään viimeisenä ennen nukkumaan menoa. Ei siis iltapalaa, vaan lämmin ruoka. Näin on nykyään omassa perheessänikin. Toki joskus sattuu niin, että syödään iltapalaa, mutta arkena ruoka on klo 19, tai jos olen iltavuorossa, klo 20 jälkeen, kun olen päässyt töistä kotiin. 

Vierailija
25/25 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sopii heille, ihan vapaasti vaan. Onneksi meillä ei ole tuollasta tai ainakaan itsellä. Siesta kesken päivän olisi tosi ärsyttävää, mä ainakin haluan hoitaa työt putkeen ja lähteä aikaisin kotiin. Ja iltaisin en syö mitään, menen aikaisin nukkumaan, olisi kauheaa mennä täydellä vatsalla nukkumaan näin refluksivaivasena.

No siihen on joku syy että siesta on keskellä päivää: olisiko esim 40 asteen Helle 🥵? 

No mitä helteestä jos on töissä ilmastoidussa toimistossa?

🤔 eikös se siesta ole joka tapauksessa? Menevät kotiinsa esim portugalissa lounaalle pari tuntia klo  12-14 menee siihen ja taas töihin?! 

No niinpä kai, eikä siinä ole mitään järkeä meikäläisen mielestä. Mutta tapansa kullakin kulttuurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän