Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ihan varma, että yrittääkö työkaveri kiusata vai ei...

Vierailija
19.09.2026 |

Olen ollut samassa työpaikassa muutaman vuoden, hän on ollut vähän pidempään. Tehdään osittain saman tyyppistä asiantuntijatyötä, osittain eri tehtäviä. Ollaan suunnilleen saman ikäisiä, luulisin. 

Homma alkoi sellaisella erikoisella toistuvalla tilanteella, jossa kerroin jonkin asian, johon hänen piti sitten aina jotenkin "pistää paremmaksi", ikään kuin olisimme kilpailleet jostain. Ne saattoivat olla jotain kahvihuoneessa eri ihmisten kanssa tutustuessa heitettyjä asioita, vaikka työ- tai koulutushistoriasta, perheestä, milloin mistäkin, eivät mitään sellaisia kehuskelutilanteita. Ajattelin, että okei, taitaa olla aika kilpailuhenkinen ja kokee minut jotenkin kilpailijaksi, joten en lähtenyt siihen vertailuun enkä siihen kehumiskuoroon, mitä hän usein  kalasteli muilta, koska minua se ei kiinnosta.

Nyt kun teemme yhteistä projektia, hän useimissa palavereissa piikittelee epämääräisesti, jättää informoimatta minua asioista, peruu palavereita kertomatta minulle yms. Huomauttelee, että näytän väsyneeltä, kyselee, että olenko taas ollut sairaana, en tiedä miksi, kun olen häntä vähemmän pois. En oikein  tiedä, miten siihen pitäisi reagoida tai onko se oikeasti edes tahalista? En huomaa, että tekisi muille samaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet itse kiusaa? 

Vierailija
2/6 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin oletko idiootti kun perut palaverit etkä kerro siitä? Mä sopisi uudet palaverit asiakkaiden kanssa enkä kertoisi siitä sit sille. Ihan samalla mitalla takas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että ehkä kokee sinut uhaksi tai on sinulle kateellinen.

Katsoisin muutaman kuukauden ja sitten ottaisin asian puheeksi työkaverin ja/tai esihenkilön kanssa.

Vierailija
4/6 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se vastaa kun kysyt miksei se informoi sinua asioista ja perutuista palavereista? Ja miksi kyselee oletko ollut sairaana ja pois, vaikket ole?

Vierailija
5/6 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle suoraan

Vierailija
6/6 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vaam pitkän litanian siitä, kuinka paljon hän tekee kaikkea ja sitten sellaisen lähinnä sarkastiselta tai passiivisaggressiiviselta kuulostavan "voin kun olen niin huono ihminen"-litanian, johon muut tiimin osalliset alkaa kehua, että ei, kun teet hyvää työtä. 

Jos vastaan sairaskyselyihin, että en ole, miten niin, niin vastaa vaan että "ajattelin vaan". Seuraavalla kerralla täytyy varmaan kysellä, että miksi ajattelit, anna perusteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi