Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on huutava työvoimapula, miksi työttömät ei silti työllisty?

Vierailija
19.09.2026 |

Miten on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna, ei varmaan sinua liikuta, olethan itse yhteiskunnan elätti. Ihmettelen millä perusteella olet työkyvyttömyyseläkkeen saanut hommattua, onhan moni mt potilas edes jossain työtoiminnassa. 

Vierailija
2/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on suurempi pula palkanmaksajista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pitäisi kunnollista palkkaa saada , mutta kukaan ei viitsi maksaa sellaista.

Vierailija
4/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henna, ei varmaan sinua liikuta, olethan itse yhteiskunnan elätti. Ihmettelen millä perusteella olet työkyvyttömyyseläkkeen saanut hommattua, onhan moni mt potilas edes jossain työtoiminnassa. 

Kuka helvetin Henna?

Vierailija
5/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei osaa HUUTAA!!

Vierailija
6/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärintäti sano mulle, et kohtaanto ongelma...

Tällä puolen Suomee mun pitää opiskel hitsariksi tai lähihoitajaksi, ni kyl töitä o sit!

Mutta onko...? Jollen olenka hyvä hitsaa? Mut mist sitä tietää, ku ei o koskaa hitsannu... :D

Lähihoitajaks taijan ol liian psykopaatti... Onhan sielki kyl se psykologi, et ei sin pääs, jollei näytä vihreetä korttii...

Vierailija
7/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetin Henna?

Muuan vakiotrolli, mielenvikainen.

Vierailija
8/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy riikalta ja petteriltä.

Vierailija
9/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa👴🏼🧺🥳🥩🥩💖

Vierailija
10/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmi pois

Vierailija
11/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on suurempi pula palkanmaksajista

Riikka ja petteri ovat ansioituneet ajamalla tuhansia palkanmaksajia toimillaan konkurssiin.

Vierailija
12/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetin Henna?

Älä viitsi, sinä täällä huseeraat monena hahmona trollaamassa aamusta iltaan., tekisit sinäkin jotain hyödyllistä, ota ainakin lääkkeesi.

Vierailija
13/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kis työvoimapulaa vain huudetaan se ei ole aikuisten oikea työvoimapula.

Vierailija
14/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajille kelpaa vain verkostojen kokeneet tekijät. Muille ei tarjota töitä vaan ulistaan työvoimapulasta. "Uliuli yhyhyy, miksi mä en saa superkokenutta täsmäosaajaa, yhy-yhy"

Vierailija
15/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pula työntekijöistä, joiden työstä voi laskuttaa ympäri vuoden 50€/h 37,5h viikossa.

Vierailija
16/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien ikuinen ÄRJYVÄ TYÖVOIMAPULA, jota sitten oikeistopoliitikot, media (YLE, HS) tunnollisesti toistaa, vuodesta toiseen, vuodesta toiseen. Sen avulla oikeisto tuottaa tänne ulkkisreserviä. Prsut ovat tässä innokkaasti mukana, sillä siinä missä kokoomus haluaa ulkomaalaisia halpatyöläisiä, niin perussuomalaiset taas haluaisivat polkea suomalaisten työehdot halpatyömaiden tasolle. Molemmat puolueet haluaisivat kovasti paikallisen sopimisen voimaan niin, että vain työnantajapuoli voi vaikuttaa palkan kokoon.

Ja tätä kylmää tosiasiaa peittääkseen oikeisto pitää yllä (osin putlerin kustantamana) vihapuhetta ulkkiksia vastaan, ettei äänestäjillä vain valkene koskaan, kuka näitä keharimaalaisia tänne kuskaa ja haluaa. 

Euroopan on alettava suojata itseään ja kulttuureitaan, mutta ei näiden oikeistolaishuijareiden kelkkaan menemällä. Jos vassareista ei ole apua, täytyy löytää joku kolmas tie.

Vierailija
17/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajien ikuinen ÄRJYVÄ TYÖVOIMAPULA, jota sitten oikeistopoliitikot, media (YLE, HS) tunnollisesti toistaa, vuodesta toiseen, vuodesta toiseen. Sen avulla oikeisto tuottaa tänne ulkkisreserviä. Prsut ovat tässä innokkaasti mukana, sillä siinä missä kokoomus haluaa ulkomaalaisia halpatyöläisiä, niin perussuomalaiset taas haluaisivat polkea suomalaisten työehdot halpatyömaiden tasolle. Molemmat puolueet haluaisivat kovasti paikallisen sopimisen voimaan niin, että vain työnantajapuoli voi vaikuttaa palkan kokoon.

Ja tätä kylmää tosiasiaa peittääkseen oikeisto pitää yllä (osin putlerin kustantamana) vihapuhetta ulkkiksia vastaan, ettei äänestäjillä vain valkene koskaan, kuka näitä keharimaalaisia tänne kuskaa ja haluaa. 

Euroopan on alettava suojata itseään ja kulttuureitaan, mutta ei näiden oikeistolaishuijareiden kelkkaan menemällä. Jos vassareista ei ole apua, täytyy löytää joku kolmas tie.

Sovitaan paikallisesti pienempi palkka jeejee kykypuolueelle kaikki on niin yksinkertaista...

Paikallinen sopiminen johtaa paikallisiin työriitoihin ja lakkoihin. Eli käytännössä japen pajan henkilöstö on lakossa, kunnes tulee lisää liksaa ja kunnolla, jos Japen firma kaatuu Japen syliin, niin se on Japen ongelma. Jape äänesti kykypuoluetta.

Vierailija
18/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööööh

Vierailija
19/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärintäti sano mulle, et kohtaanto ongelma...

Tällä puolen Suomee mun pitää opiskel hitsariksi tai lähihoitajaksi, ni kyl töitä o sit!

Mutta onko...? Jollen olenka hyvä hitsaa? Mut mist sitä tietää, ku ei o koskaa hitsannu... :D

Lähihoitajaks taijan ol liian psykopaatti... Onhan sielki kyl se psykologi, et ei sin pääs, jollei näytä vihreetä korttii...

Ei lähihoitajille ole töitä juuri nyt.

Vierailija
20/23 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kohtaanto ongelma.

Työnantajat haluaisivat työntekijän joka tulisi työpaikalle työaikana ja ainakin yrittäisi tehdä niitä töitä. Tästä he olisivat työntekijälle valmiita maksamaan kohtuullisen korvauksen.

Työntekijä haluaisi että työnantaja antaa hänelle johtajan palkan ja täyden vapauden. Tästä hän olisi valmis tekemään jotain piiperrystä josta ei ole työnantajalle mitään hyötyä.

Niinpä työnantaja jatkaa työntekijän etsimistä ja työntekijä makaa sohvalla telkkaria katsellen samalla kun siemailee päivittäistä KELA-tuettua oluttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän