Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä se viimesyksyinen ylöstempauspsykoosi oli?

Vierailija
19.09.2026 |

Ilmiö oli somessa mutta se levisi myös Suomeen. Ihmiset uskoivat että maailmanloppu olisi tullut 23.9 ja jotkut teki sen takia todella huonoja päätöksiä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

%3D

Minusta tässä kerrotaan aika hyvin/ selkeästi noista asioista - ja todetaan myös että on erilaisia näkökulmia. Näitä on hyvä miettiä!👍

Vierailija
42/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran päivä tulee kuin varas yöllä.  (1. Tess 5:2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedä temmattiinko nämä sielut? Yhtä lailla kuin valaistuminen saattaa näyttää ulospäin ei-miltään, varsinkin ei-valaistuneen silmiin, niin eipä sitä oikein voi ulkoapäin tietää onko henkilö nostettu paratiisiin tai taivaan valtakuntaan.

Koska nämä ihmiset puhui ihan fyysisestä tempauksesta missä tietyt piti tai pitäisi lentää taivaaseen.

Miksi pitäisi? Ihmisen kokemus on tämän kehon ja aivojen sisäinen, riittää kun sisäinen kemia ja toiminta muuttuu niin aistikokemus saattaaa olla kuin yö ja päivä kiukkupeppuateistin kanssa.

Vierailija
44/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taisi liityä erään afrikkalaistaustaisen pastorin väärään profetiaan, jos oikein muistan. Hän väitti Jumalan puhuneen, että tempaus tulee tiettynä päivänä ja sitten osa uskovista uskoi sen ja myivät jopa omaisuutensa. En kyllä tiedä, miksi he myivät kaiken. Ei niitä myyntirahoja kerran mukaansa olisi saanut. Maalliset jäävät maan päälle tempauksessa.

Tuo omaisuuden myyminen saattoi olla jopa kriittinen tekijä, että pääsevät taivaan valtakuntaan. Sanoihan itse jeesuskin, että varakkaan on sinne vaikea päästä.

Oppineet sanovat, että rikaskin saa olla, kunhan ei kiinny rikkauteensa vaan jakaa sitä. Ja toistaalta että köyhäkin voi olla sillä tavalla ahne, mikä estää taivaan valtakuntaan pääsyn.

Vierailija
45/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan niillä laukut pakattuna eteisessä valmiina?

Ei. Kuten jo aiemmin sanottiin, niin maalliset jää maapallolle. Kysymys on siis henkimaailman asioista. 

Tempauksessa ei ainoastaan tulla temmatuksi, vaan myös muututaan. Itse olen ajatellut, että se on vähän kuin kuolema ilman kuolemaa. Kuolemassakin henki irtautuu fyysisestä ruumiista, mutta tempauksessa muututaan toisenlaiseksi ilman tätä kuolemankokemusta.

Niin, kaikki paha poltetaan pois ihmisen sielusta. Himo, synti, muu kuin se mikä on jumalan tahto ja ihmisen riittävä voima sen toteuttamiseksi.

Tuollaisen ihmisen kohdalla, joka myy omaisuutensa valmistautuessaan tempaukseen voi melkeinpä olla varma, että omaisuudesta luopuminen oli hänelle välttämätön karminen askel joka tapauksessa, jotta pääsee lähemmäs jumalaa. Koska ei se omaisuus oikeasti ole mitään. Se mitä tarvitsee merkitsee jotain, mutta omistelu itsessään ei ole yhtään mitään muuta kuin paholaisesta.

Vierailija
46/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedä temmattiinko nämä sielut? Yhtä lailla kuin valaistuminen saattaa näyttää ulospäin ei-miltään, varsinkin ei-valaistuneen silmiin, niin eipä sitä oikein voi ulkoapäin tietää onko henkilö nostettu paratiisiin tai taivaan valtakuntaan.

Joopa joo 🤣😅🙄 

Näin se vaan on. Samannäköinen ihminen samassa huoneessa toisen kanssa saattaa olla ekstaasissa ja nähdä miljoonia värejä luonnostaan, siinä missä värisokea ateisti-perceli, jolla on paksusuolensyöpä, miettii sotaa ja kurjuutta. 

Sisäisestä kokemuksesta on kyse hengen asioissa.

Vierailija
47/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteus 24

Jeesus puhuu viimeisistä tapahtumista

24—25

Temppelin hävitys

1Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. 2Mutta Jeesus sanoi heille: Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle.

Ensimmäiset lopun merkit

3Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?

4Jeesus vastasi:

Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. 5Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias’, ja eksyttävät monia. 6Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. 7Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

9Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

Suuri ahdinko

15Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut – huomatkoon lukija tämän! – 16silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. 17Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan, 18eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa. 19Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! 20Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. 21Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. 22Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.

23Jos joku silloin sanoo teille: ’Täällä on Messias’, tai: ’Messias on tuolla’, älkää uskoko. 24Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. 25Tämän minä olen teille nyt ennalta ilmoittanut.

26Jos siis teille sanotaan: ’Hän on tuolla autiomaassa’, älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: ’Hän on sisällä talossa’, älkää uskoko sitä. 27Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo. 28Missä on raato, sinne kokoontuvat korppikotkat.

Ihmisen Pojan tuleminen

29Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. 30Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. 31Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.

Vierailija
48/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

32Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. 33Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. 34Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. 35Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

36Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. 37Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee. 38Vedenpaisumuksen edellä ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. 39Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee. 40Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. 41Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään.

42Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. 43Ymmärrättehän, että jos talon isäntä tietäisi, mihin aikaan yöstä varas tulee, hän valvoisi eikä antaisi murtautua taloonsa. 44Olkaa siis tekin valmiit, sillä Ihmisen Poika tulee hetkellä, jota ette aavista.

Vierailija
49/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea tempaus tapahtuu tyrnävän tempauksella. Päivämäärää ei ole paljastettu vielä.

Vierailija
50/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on se KLEOPATROJEN hindu valaistuminen Egyptistä .  

Vierailija
51/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei sun tarvi valaistua .  Jeesus kyllä riittää.

Vierailija
52/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöstempaus tapahtuu huhtikuussa 2027 jos oikeisto voittaa vaalit.

Vierailija
53/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matteus 24

Jeesus puhuu viimeisistä tapahtumista

24—25

Temppelin hävitys

1Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. 2Mutta Jeesus sanoi heille: Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle.

Ensimmäiset lopun merkit

3Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?

4Jeesus vastasi:

Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. 5Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias’, ja eksyttävät monia. 6Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. 7Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

9Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

Suuri ahdinko

15Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut – huomatkoon lukija tämän! – 16silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. 17Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan, 18eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa. 19Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! 20Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. 21Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. 22Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.

23Jos joku silloin sanoo teille: ’Täällä on Messias’, tai: ’Messias on tuolla’, älkää uskoko. 24Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. 25Tämän minä olen teille nyt ennalta ilmoittanut.

26Jos siis teille sanotaan: ’Hän on tuolla autiomaassa’, älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: ’Hän on sisällä talossa’, älkää uskoko sitä. 27Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo. 28Missä on raato, sinne kokoontuvat korppikotkat.

Ihmisen Pojan tuleminen

29Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. 30Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. 31Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.

Temppeli hävitettiin kun oli vanhentunutta ryövärien luolaa . Myyntikoju.  Siellä on Jeesuksen jälkeen ollut väärä profeetta isebel ja arabit moskeijat .  Se oli jo lopunaika . 

Vierailija
54/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteus 24:24 vääriä on kokoajan. 

Vierailija
55/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän just juoksette Jeesus täällä tuolla siellä perässä. 

Vierailija
56/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelette erottelette ihmisiä Jeesuksesta myllynkivi kaulassa . 

Vierailija
57/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusarvi Kreikka yksisarvi mesopotania . 

Vierailija
58/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla se jatkuu joka päivä

Näinhän se tulikin todistettua.

Vierailija
59/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran päivä tulee kuin varas yöllä.  (1. Tess 5:2)

Juudas oli varas . On . 

Vierailija
60/67 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alas ei tarvi temmata kun ihmiset menee alas ihan itse . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi