Oletko ikäisesi näköinen?
Kommentit (60)
__
🙏Ohitan nämä.
Hyvää iltaa. E🙏
__
Olen 50-kymppinen ja näytän neli-kymppiselle.
Olen kyllä. Olen 41 ja näytän ikäiseltäni. Välillä luullaan muutamia vuosia nuoremmaksi mutta se on sitä small talk-kohteliaisuutta. Itse kyllä näen peilistä totuuden.
Olen kirveellä veistetyn näköinen Clint Eastwood tyylinen tyyppi, eikä koskaan ole kysytty baariin papereita. Aina olen ollut ikäistäni vanhemman oloinen 40 v ikävuoteen saakka. Nyt kun olen 60, luullaan 10 v nuoremmaksi. Liikun ketterästi, eikä ikä vielä haittaa.
Odotin, että perääni ryntää
rôllykkä:
Näytän kuuskasilta ja
olen kokokalju.. 🤓🥳
Taattua Vaavilaatua.. 😆
E
En, mutta mielestäni ikäisensä näköinen on nykyään aika vanhentunut ajatus, koska millenniaalit esimerkiksi näytetään melkein kaikki ikäistämme nuoremmilta. Tietenkään ei kaikki. Johtunee ruokailutottumuksista ja siitä, että poltetaan ja juodaan vähemmän kuin vanhemmat sukupolvet aikoinaan, mutta myös vaatemuoti, joka sallii paljon nuorekkaamaan tyylin ja värit aikuisilla. Ajattelin pitkään, että ihonhoitotuotteet on se syy, mikä varmasti osittain onkin ihan totta, koska me ollaan usein opittu netistä suht nuoresta asti, mitkä on tutkitusti tehokkaita tuotteita jne. (ja suostutaan maksamaan isoja summia näistä tuotteista, mikä ei usein vanhemmille ollut joko mahdollista tai kokivat sen turhaksi. Eli tästä meidän tyylistä voi olla montaa mieltä). Kuitenkin viime aikoina olen katsellut vanhoja kuvia jostain sadan vuoden takaa ja siitä eteenpäin, ja huomaan, että kyllä vanhemmillakin sukupolvilla oli hyvä iho vielä joskus kolmekymppisinä, eli se vanhempi look johtui vaatemuodista, hiuksista, parrasta jne.
Vastauksena siis, että näytän nuoremmalta kuin aiemmat sukupolvet tässä iässä, mutta varmaan aika saman ikäiseltä kuin keskiverto millenniaalit nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremman oloisena pysyy jo silläkin, että ei päästä kasvamaan itselleen sellaista reppua, joka ei ole ihon ulkopuolista rasvaa, vaan sisäelimien ympärille kertynyttä rasvaa. Suomalaismiehille tämä reppu alkaa kertyä keskimäärin varmaan jo noin 40:n iässä ja se on enemmistöllä.
Ihon ulkopuolista rasvaa? Mitä se semmoinen on ja onko normaalilla ihmisellä sellaista paljonkin? Siis joku rasvakerros ihon päällä?
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi tietää, minkä näköinen on ikäiseni. Onko siihen jokin standardi. Onko YLE:n urheilutoimittaja Mika Saukkonen 60 v miehen vertailupohjan keskiverto.
Turha näsäviisastella. Jokainen kyllä vaistomaisesti suunnilleen tietää, miltä kunkin ikäisenä ihminen keskimäärin näyttää. Jokainen tietää esimerkiksi, että Saukkonen on ikäistään paljon nuoremman näköinen.
Olen 65v. mies mutta farkkuliiveissä ja cowboy buutseissani minua pidetään nelikymppisenä.
T. Hopis
Menen kolmikymppisestä. Ai miksikö? Palstalta olen oppinut, että 50 + ikäinen mies menee about tuon ikäisestä. En tosin käytä valkoisia tennareita taikka farkkupukua. Valkoinen ihonmyötäinen "tee-paitani" saa minut tihkumaan seksiä. Eli ei, en näytä ikäiseltäni. Tämä on objektiivinen näkemys, ei subjektiivinen. M52
Vierailija kirjoitti:
Olen 65v. mies mutta farkkuliiveissä ja cowboy buutseissani minua pidetään nelikymppisenä.
T. Hopis
Kyllähän tuo aivan faktinen asia on. Laitat vielä hapsutakin, niin menet kolmikymppisetä lainsuojattomasta, eli siis nuoresta lättähatusta. Saat varmasti paljon naista. M52
Vierailija kirjoitti:
Olen 50-vuotias mies, ja näytän tällä hetkellä parta ajamatta pyjamanhousuissa n. 50-vuotiaalta, mutta annas kun vedän farmarit ja tennarit jalkaan ja lähden lähikauppaan, niin on siinä söpöllä kassaneidolla taas ihmettelemistä nuorekkaan stailini kanssa.
Yrittävät aina iskeä minuakin hymyilemällä ja olemalla kohteliaita. Korrekti käytös kertoo himosta. M52
Olen varmaan. Nyt 58 v.
40-50-vuotiaana kuulin aina olevani nuoremman näköinen. Menopaussi oli 54 v, eikä kukaan ole tuon iän jälkeen enää sanonut näin.
Edesmennyt äitini aina sanoi, että ihminen vanhenee nopeasti, mutta sen jälkeen menee samalla naamalla seuraavat 10 vuotta. Mielenkiinnolla odotan, kuulenko muutaman vuoden 60+ olevani ikäistäni nuoremman näköinen, kunnes taas rupsahdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Parta vanhentaa 5-10 vuotta
Totta. Ei parralle. M52
En. Olen about 10-15v nuoremman näköinen kuin muut samanikäiset. Johtuisiko isovanhempien 102 ja 101 vuotiaaksi elämisestä. Vanhemmista en osaa sanoa kun ovat vielä hengissä.
M72
En minä tiedä, koska näen niin paljon erinäköisiä nelikymppisiä ihan live-elämässäkin. En tiedä, miltä nelikymppisen "kuuluisi" näyttää. Ryppyinen en ole, mutta ei ole kyllä monet muutkaan ikäiseni.
Mutta oletan, että näytän ikäiseltäni. Pääsee helpommalla, kun ei tarvitse takertua nuoruuden tavoitteluun.
Kyllä olen. On hyvä iho. Hyvät geenit ulkonäön suhteen. En pukeudu tätimäisesti tms.
56v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoremman oloisena pysyy jo silläkin, että ei päästä kasvamaan itselleen sellaista reppua, joka ei ole ihon ulkopuolista rasvaa, vaan sisäelimien ympärille kertynyttä rasvaa. Suomalaismiehille tämä reppu alkaa kertyä keskimäärin varmaan jo noin 40:n iässä ja se on enemmistöllä.
Ihon ulkopuolista rasvaa? Mitä se semmoinen on ja onko normaalilla ihmisellä sellaista paljonkin? Siis joku rasvakerros ihon päällä?
Totta, tarkoitin siis sellaista rasvaa, joka on vatsalihasten alapuolella, eli sisäelimien ympärillä olevaa. Ihohan on tietenkin päällimmäinen, eikä sen päällä ole rasvaa.
Olen 34 ja luullaan yleensä 10 vuotta nuoremmaksi. Aika samalta kyllä mielestäni näytän kun 10 vuotta sitten ja odottelenkin että missä vaiheessa se rupsahtaminen tulee. :D Ehkä olen vähän sellainen "söpö babyface", enkä näytä niin "aikuiselta".
Omalle ulkonäölleen on tosiaan hieman sokea, mutta joitain esimerkkejä mainitakseni mistä tämä tullu ilmi, esim. vasta jäi viinipullo alkoon kun ei ollut henkkareita mukana. Useasti on joku järkyttynyt kun saa kuulla, että minulla on 14-vuotias lapsi ja ihmettelee miten se on mahdollista. Ja kun menin lääkäriin lapseni kanssa niin lääkäri kysyi lapseltani, onko hänellä sisko mukana.