Villasukkien ostaja haluaa rahat takaisin (myyty fb)
Myin käsin tehdyt sukat.
Ostaja haluaa rahat takaisin, koska kantapäät eivät ole identtiset. Sain kuvan, jossa selityksenä, että silmukat 'nojaavat eri suuntaan'.
Ehkä olen sitten tehnyt kavennuksen epähuomiossa eri tavalla.
Aikusten oikeasti - onko tällanen syy purkaa kauppa??? Käsityö on käsityö ja niissä on aina pikkuvirheitä jotka TEKEVÄT niistä sen käsityön.
Kuka ikinäkään näkee, mihin suuntaan jalassa olevan villiksen kantapääsilmukat nojaa.
Onkohan tarkoituksena saada ilmaiset sukat? En ole vielä vastannut, oli niin absurdi valitus.
Mielipiteitä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheet eivät tee tuotteesta käsityötä, vaan se, että se on tehty käsin. Paljon tehdään myös täysin virheettömiä käsitöitä. Kyllä käsintehty tuote voi olla aivan yhtä siisti ja viimeistelty kuin teollisesti valmistettu.
Yleensä käsintehty on paljon parempi. Miten sä kuulostat siltä etikettitanttaralta? Oletko se sinä, sukkahousu-Veeti?
Mikä ihmeen etikettitanttara?????????
Vai kenelle tarkoitit vastata?
Vierailija kirjoitti:
😁 Älä edes vastaa tuollaiselle 😁
Noin kivoja te mummot olette. Rahat pois, eikä mitään vastuuta.
Ostaja on ahne ja typerä. Et palauta, estä se ja tsekkaile vähän, onko se tapamarisija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁 Älä edes vastaa tuollaiselle 😁
Noin kivoja te mummot olette. Rahat pois, eikä mitään vastuuta.
Tarkennatko mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheet eivät tee tuotteesta käsityötä, vaan se, että se on tehty käsin. Paljon tehdään myös täysin virheettömiä käsitöitä. Kyllä käsintehty tuote voi olla aivan yhtä siisti ja viimeistelty kuin teollisesti valmistettu.
Yleensä käsintehty on paljon parempi. Miten sä kuulostat siltä etikettitanttaralta? Oletko se sinä, sukkahousu-Veeti?
Riippuu täysin tuotteesta. Se, että jokin on käsintehty, ei automaattisesti tarkoita, että se olisi laadukas tai kestävä. Käsintehtyäkin voi tehdä huonosti, aivan kuten teollisesti valmistettua. Käsitöissäkin on sekä todella laadukkaita että heikompia tuotteita, joten pelkkä käsintehty ei vielä kerro tuotteen laadusta. On vähän harhaluulo ajatella, että jokainen käsityöntekijä tekisi automaattisesti priimaa tai käyttäisi laadukkaita valmistusmateriaaleja vain siksi, että työ tehdään käsin.
Laita sille että ei palautusoikeutta ja sitten estät sen. Turha pohtia sen enempää asiaa. Yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä on perävalotakuu.
Onkohan näitä ilmaisen tavaran bongaajia kuinka paljon ostosivustoilla?
MInä myös teen yövuorossa villasukkia.
Viimeisin ilmoni oli noin 23 kokoa olevat sukat, kantapää-kärki mitta ilmossa.
Ostaja halusi rahat takaisin, koska sukka oli liian iso hänen lapselleen. WTF - mitat ilmossa ja eiköhän sen lapsen jalka kasva?
Vastaat sille, että yksityisten välisessä kaupassa ei ole palautusoikeutta ja toivotan hyvää syksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaat sille, että yksityisten välisessä kaupassa ei ole palautusoikeutta ja toivotan hyvää syksyä.
Tämä. Blokkaus päälle.
Ihme sekopäitä liikkeellä.
Miten tuollainen virhe voi edes päästä läpi tuotteeseen, jonka aikoo myydä? Aikamoista aivot narikassa toimintaa.
"Hei, valitettavasti sukilla ei ole palautusoikeutta. Valmistan kaikki sukat alusta loppuun käsityönä, joten pareissa voi olla pieniä eroja. Hyvää syksyä! -nimi"
Ei tarvitse estää, mutta myöskään ei tarvitse enää tämän jälkeen vastata mitään.
Ei sukilla ole palsutusoikeutta, kun ne on ostettu torista, torilta tai kirppikseltä. Kivijalkaliikkeet saavst itse määritellä palautusoiketensa ja nettikaupoilla se on pakollista. Yksityinen myyjä ilman firmaa ei ole velvollinen palauttamaan rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla firma minkä nimissä teet ja myyt vai ihan yksityishenkilönä teit ja myit? Yksityishekilöllä ei ainakaan ole mitään velvollisuutta palauttaa rahoja. Enemmän huijariostajalta vaikuttaa tuo. Eli haluaa rahat takaisin, mutta pitää myös sukat.
Myin ihan henkilönä. Olen työtön ja kudon sukkia samalla kun katselen youtube (mukamas opettavaisia) videoita.
Mietin tuota, että jos haluaa palauttaa sukat ja saa rahat takaisin? Mutta ehkä ei?
Voithan lähettää ystävällisen, huom. ystävällisen viestin, jossa selität asian omalta kannaltasi, eli että miten valtavan vaikeaa palautus on juuri tämän riskin vuoksi, että jospa niin rahat kuin sukat jäävät ostajalle. Voit kysyä häneltä, että keksisikö hän ratkaisua asiaan. Näin ostaja näkee itsekin ongelman - mutta hän saattaa keksiä jonkin tavan jolla vakuutut siitä, että raha tulee sinull.
samalla voit selittää ystävällisesti jälleen kerran, että itse tehdyssä on juurikin nuo virheet olennaisia autenttisuuden merkkejä. hän voi rauhoittua.
usko pois, jollekin 30 euroa on ISO raha. Ymmärrän ostajaa siinä mielessä.
Ole ystävällinen. Älä ole pa s kapää niin kuin täällä neuvotaan ja jätä vastaamatta. Nuo saattoivat olla ostajan ihan tyyliin viimeisiä rahoja ja jos sukat menevät lahjaksi, hän on hermoissaan nyt. Rauhoittele häntä. Osoita tavallista suurempaa ihmisyyttä, ja voit olla ylpeä it sestäsi <3
Minäkin kudon villasukkia, ja olen kyllä todella tarkka virheistä. Joskus joudun purkamaan puoli sukkaa jos huomaan tehneeni virheen. Siksi ymmärrän kyllä ostajaa jos on samanlainen luonne. Eli kyllä minä suostuisin purkamaan kaupan ja pahoittelisin että en ollut huomannut.
Tämåpä tämä. Meidän pitäis nostaa hinta realistiseksi (esim 15 € 20 = 300€) mut sitten köyhät huijarit ei pysty niitä ostamaan. Virkkaan nalleja ja mattoja, niihinkin menee helposti yli 20 tuntia. Laatu on priima, tuotteet uniikkia kotimaista käsityötä. Viidelläkympillä myyn. Eli tosiaan materiaalikulujen jälkeen hyvä jos euron saa tunnilta. Mut eipä kykene ostajat tekemään itse.