Saako puolison ruoanlaittoa kritisoida?
Perunat raakoja ja liha täysin mautonta. Koko perhe kiukkuinen ja nälkäkin jäi, kun ruoka oli pahaa. Haluaisin joskus taukoa kokkaamisesta, ettei tarvitse aina laittaa itse, mutta kun toinen ei kerta kaikkiaan osaa, ja vetää herneen palkoineen nenään jos yrittää neuvoa.
Kommentit (30)
Meillä molemmat on surkeita kokkeja. Toinen meistä on käynyt ravintola-alan koulutuksen. Luulee olevansa hyvä ruuanlaittaja, mutta surkeaa ruokaa hän tekee. Kaikki muut asiat meillä onkin kunnossa. Siten epä anneta tuon haitata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saa, jos itse luulet olevasi parempi ja teet ruokasi tästä eteenpäin. Niin kävi meillä. Mies ilmoitti 30 avioliittovuoden jälkeen, että minä teen p@skaa ruokaa. Mun ruuanlaitto loppui siihen ja pari kuukautta sen jälkeen otin eron.
Meillä mies on kyllä tehnyt paskaa ruokaa ihan aina. Mutta ei ole kyse pelkästään minun omista ruoasta vaan on lapsetkin ruokittavana. Ap
No silloin sun on opetelta tekemään itse sitä ruokaa.
Mitenkään itseäni kehumatta voin kertoa, että lapseni ovat erinomaisia ruuanlaittajia. Syy liittyy keskustelun aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään että myös puoliso moittii minua milloin mistäkin mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä, mutta auta armias, jos hänen sörsseleitään menee arvostelemaan. Ap
Teidän parisuhde ei kuulosta kovin kivalta ja toimivalta.
Onko tämä nyt oikeasti se ihminen, kenen kanssa haluat jakaa ainoan elämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään että myös puoliso moittii minua milloin mistäkin mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä, mutta auta armias, jos hänen sörsseleitään menee arvostelemaan. Ap
Älä nyt kuitenkaan näiden kommenttien perusteella vedä mitään päätelmiä meidän parisuhteesta. Ap
Jos puoliso on mies, niin tietenkin saa ja pitää arvostella ja kiukutella, jos puoliso on nainen, niin ei saa kritisoida.
Pikkuvinkkinä, lihan voi maustaa vielä lautasellakin, kovat perunat ovat kyllä ikävä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kuitenkaan näiden kommenttien perusteella vedä mitään päätelmiä meidän parisuhteesta. Ap
No sä itse kerroit, että uuvut tehdessäsi kaikki kotityöt, puoliso moittii sua milloin mistäkin, etkä voi edes ruuanlaitossa antaa neuvoja, kun hänellä menee herne nenään välittömästi. Ei tuo kuulosta avoimen keskusteluyhteyden kunnioittavalta parisuhteelta, jossa molempien on hyvä olla.
Mutta jatkakaa toki tyylillänne, ei se mun ongelma ole. Kysyt vaan sitten aina välillä täältä neuvoa, että mitä puolisolle voi sanoa...
Mikäs sen estääkään? Mutta kannattaa miettä miten palautetta antaa jotta se saisi aikaan toivottun vaikutuksen.
Tein kolme kertaa parempaa ruokaa kun miehen kolme seuraavaa muijaa. Mies halusi erota 18 vuoden jälkeen, seuraavista noin viiden vuoden jälkeen. En kyllä ikinä valittanut sen ruoista vaikka kyllä niissä valittamista olisi ollut. Äijä sen sijaan naukui joka asiasta eikä ollut edes rikas
Olenhan minä opetellut kun valtaosin täällä ruuan teen, ja kukaan ei ole valittanut että on pahaa. En tiedä onko kyse tuosta valikoidusta osaamattomuudesta, kun puoliso kyllä tekee, mutta tekee kaiken päin persettä. Pyykit ripustaa ryttyisenä ja viikkaa miten sattuu. Siivouksesta en edes aloita. Mutta en valita näistä. Ap