Vietätkö Joulun yksin
Minua ainakin ahdistaa pakkososiaalisuus. Yksin ollessa toteutuu joulurauha.
Kommentit (36)
Kyllä, olen töissä jouluna. Enkä kyllä vapaapäivääni pilaisi millään sukuloinnillakaan kyllä nauttisin ihan yksin!
Perheen kanssa. Aikuiset lapset pääsevät meille taantumaan lapsen tasolle ja riitelemään keskenään. Haaveilen joulusta omassa rauhassa kyllä.
Luultavasti vietän jälleen jouluni yksin. Ihan hyvin kyllä yksinkin viihdyn. Enempi minua on alkanut häiritä se, haluaisivatko ehkä sukulaiseni minua jouluna kuitenkin nähdä, vaikka ovatkin tottuneet siihen, ettemme jouluna yleensä näe. Ikä ja sairastelut ovat kuitenkin saattaneet muuttaa mieltä. Mutta kulkeminen heidän luokseen on hankalaa. Vähän omatunto kolkuttaa.
En ole vielä edes joulua viettänyt ja nyt jo kysyt.
Pakko viettää yksin koska kukaan ei halua viettää minun kansa joulua. Olen ollut 25 joulua yksin joten kokemusta on.
Juljus kirjoitti:
Juu en vietä joulua ollenkaan. Tai no, kaveri tulee aattona saunaan ja illalla käyn hautuumaalla. Sieltä sit mäkkärin kautta kotio. Kai tuota voi jouluksikin kutsua, kun useampi aatto menny samallalailla. Niin ja onhan mulla yksi joulukoristekkin! Kynttilän laitan pihalyhtyyn palamaan. Oho, taidan olla sittenkin jouluihminen, vaikka toista luulin...
No aika selkeästi olet jouluihminen mutta omalla einiinmaterialistisella tavalla.
Matkoilla miehen kanssa kaksin kuten ennenkin. Jos olisin yksin, haluaisin siinä tapauksessa olla matkoilla yksin, mutta sitten se täytyisi olla jokin ohjelmallinen järjestetty seuramatka, joissa syödään jouluateriat yhdessä samassa pöydässä. Tuntuisi ankealta olla jossakin ravintolassa syömässä jouluateriaa yksin, kun ravintolan muissa pöydissä ei kukaan muu ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Matkoilla miehen kanssa kaksin kuten ennenkin. Jos olisin yksin, haluaisin siinä tapauksessa olla matkoilla yksin, mutta sitten se täytyisi olla jokin ohjelmallinen järjestetty seuramatka, joissa syödään jouluateriat yhdessä samassa pöydässä. Tuntuisi ankealta olla jossakin ravintolassa syömässä jouluateriaa yksin, kun ravintolan muissa pöydissä ei kukaan muu ole yksin.
Aina sitä saatnn syömistä ja syömistä.
Jos minä elän jouluna ja mies elää jouluna, niin yhdessä sitä taas vietetään kuten viimeiset 37 vuotta. Tässä iässä kun ei koskaan tiedä, koska kuolee, niin sanotaan nyt noin.
Eronneet, pettäneet, karanneet
Salahomoilevat luetaan mukaan
Vierailija kirjoitti:
Jos minä elän jouluna ja mies elää jouluna, niin yhdessä sitä taas vietetään kuten viimeiset 37 vuotta. Tässä iässä kun ei koskaan tiedä, koska kuolee, niin sanotaan nyt noin.
Oon vasta 66v
Eipä ole vielä ajankohtaista miettiä joulua.
Toivon pääseväni taas sukulaisen luo. Jos se ei onnistu, olen omissa oloissa ja koetan kestää. Vietän kyllä joulua.
En tiedä olenko vuosiin viettänyt varsinaista joulua vaan teen omalla tavallani. Hieman parempaa ruokaa ja Karkit sekä kissalle hyvää ruokaa. Jodkus on kuusi luonnosta ja välillä ei.
En ole kovin sosiaalinen vaan enempi erakko tykkään rauhasta. Ei ole varaa ostaa lahjoja.
Vuodesta 2000. Aina yksin ja en juhli joulua mitenkään. Olen lakossa perinteistä palkkatason vuoksi. En myöskään sauno periaatteeesta. Konservatiivit ei ole hoitaneet hommiaan hyvin.
Olen lakossa perinteisestä totaalisesti ja lapsilleni en ole opettanut niitä, koska palkkataso laahaa pohjassa ja säästetään... On ihme että päätin opettaa äidinkieltä kuitenkin.
Se on: kenellekään.