** ELOkuisten ke-to **
Linkki alkuviikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10419481&p=2&tmode=1&smod…
Vaihteeksi silmät ihan sikkuralla, kun viimeiset yöt ovat menneet vähän miten sattuu. Ensin vaivasi kuumuus, viime yönä yskä. Kummasti yskiminen on vaikeaa makuultaan, kun vatsalihakset puuttuvat.
Koetan saada itseni taas työvireeseen.. Helpommin sanottu kuin tehty. Onneksi päivät koko ajan vähenee. Tajusin myös, että jos vauva syntyy normiajassa, niin nyt minulla olisi vauvan syntymään aikaa 2-3kk. 2kk kuulostaa tosi vähältä. hui. Eilen tuli hankittua pieni body, mutta vieläkään ei ole kaappitilaa vauvan tavaroille..
Oma napa vaan paisuu paisumistaan, taas jäi yhdet housut pieneksi (lainaksi saadut) ja osa mammapaidoistakin alkavat kinnata. En tiedä, uskallanko tilata nettikaupasta paitaa, jos sekin on liian pieni jo heti. Olen usein niin huono peruuttamaan tilauksia.
Nyt töiden tekoon..
Västis ja Taimi 28+5
Kommentit (42)
Yritän nyt tätä kautta saada sulle viestiä... Saitko mun uuden jäsenhakemuksen, jonka jouduin tekeen uudestaan haahuihin. Kun en tajua miks en pääse enää sinne ollenkaan. Jos sulla on ehdotuksia mitä teen niin laita siihen mun sähköpostiosoitteeseen tuleen (mihin ne viikkoviestitkin pitäis tulla). Nekään ei tule enää...
-nelliina- 27+0
Ihana ilma ulkona, ihan itsekin piristyy kun aurinko paistaa....On niin väsynyt olo ollut kun on saanut vessassa juosta yöllä ja vauva mylkkäsi mahassa yöllä ihan kunnolla, ihanaa.
Tänään oli vielä siskoni kolme lasta hoidosa muutaman tunnin, kyllä vetivät loputkin mehut irti. siskoni on yksinhuoltaja ja sillä oli palaveri töissä, ni lupasin siks aikaa lapsoset ottaa 8, 6 ja 5 vuotiaat ja sit oma 1vuotias siinä mukana töpöttelemässä.
Meillä kans hyvät välit vanhempien ja sisarusten kanssa ja ollaan päivittäin tekemisissä, ainakin myö siskokset. Minun vanhemmat asuvatkin aikas tuossa nurkan takana ja appivanhemmat tunnin matkan päässä. Saa olla onnellinen kun on tukiverkosto näin lähellä. Voi kun vois joskus korvata kaiken jotenkin, vaikka ihan mielelläni hoidan lapseni itse, en muutenkaan vie hyvin helposti lasta hoitoon, ikävä tullooooooo:)
Minun äitini aina sanoo, että hänellä ei ole koskaan ollut paikkaa mihin ois voinut omat lapsensa viedä hoitoon, jos ollut jotain menoa, sen takia haluaa hoitaa lapsen lapsiaan ja antaa omille lapsilleen ainakin sen mahdollisuuden.
Mut kyllä ollaan vanhemmilleni osteltu aina kylpylä reissuja tai lahjakortteja ulos syömään, saavat vähän rentoua jne.
Lastenhoitajan työssä kyl tiedän, että kaikilla ei ole mahdollisuutta viedä lapsia mummoloihin ja jotkut mummot eivät edes halua hoitaa omia lapsen lapsiaan. Se on kyl aikas ikävä juttu:(
Mutta onneks tänä päivänä on nuita sijais isovanhempiakin tarjolla. Pariskuntia joilla ei välttämättä ole omia lapsia/lapsen lapsia, ovat halukkaita olemaan mummoja ja ukkeja toisten lapsille:)
Mutta masussa tuntuu kyllä että joku siellä asustaa, vähän tuo kesä jänskättää ja synnytyskin on jo palautunut mieleen mitä se olikaan silloin, iiik. Mutta silt odotan innolla synnytystä ja vauvelia syliin.
Mutta nälkä kurnii...hyviä öitä kaikille:)
Iivokki 30+6