Kotivarana 320 tölkkiä kivikylän hernekeittoa
Kommentit (38)
Oletko silloin itse syömässä sitä hernekeittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on hyvää😋
Vain silloin kun viitsii itse keittää sen alusta alkaen, meillä keitetään jopa pari kertaa kuukaudessa. Eläessäni en ole purkkisoppaa ostanut, enkä kyllä osta jatkossakaan.
Minä käyn aina istuttamassa lapissa puikulaperunaa, että saa omasta maasta puikulaperunaa.
Islannissa käyn kalastamassa silliä ja suolaan sen itse.
On kiva syödä itse kasvattamaansa puikulaperunaa ja itse kalastettua silliä.
Lapissa käydessäni ammun poron tai kaksi, että saa poronkäristystä.
Eläessäni en ole purkkisoppaa syönyt.
Yläpeukutin viimeiseen lauseeseen asti. Vaihtui alapeukuksi. Onko paha asia syödä,purkkihernaria?
Joo sulla on jytkyt omasta takaa ja vieläpä kirjaimellisesti.
Mitenkäs sitä purkkihernekeittoa tehdään olosuhteissa, missä ei ole vettä eikä sähköä? Syödään kylmänä tahnana? Yök.
Parempi vaihtoehto esim. kuivaliha, purkkiananakset, pavut tomaattikastikkeessa .
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sitä purkkihernekeittoa tehdään olosuhteissa, missä ei ole vettä eikä sähköä? Syödään kylmänä tahnana? Yök.
Parempi vaihtoehto esim. kuivaliha, purkkiananakset, pavut tomaattikastikkeessa .
Kunhan vettä on, niin keittelee vaikka Trangialla
Vierailija kirjoitti:
Vesi ei Suomesta lopu. Sitä kyllä löytyy. Sinäkö olet uskossa, että sähköhella on ainut tapa Suomessa hernekeittoa lämmittää?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on hyvää😋
Vain silloin kun viitsii itse keittää sen alusta alkaen, meillä keitetään jopa pari kertaa kuukaudessa. Eläessäni en ole purkkisoppaa ostanut, enkä kyllä osta jatkossakaan.
Minä käyn aina istuttamassa lapissa puikulaperunaa, että saa omasta maasta puikulaperunaa.
Islannissa käyn kalastamassa silliä ja suolaan sen itse.
On kiva syödä itse kasvattamaansa puikulaperunaa ja itse kalastettua silliä.
Lapissa käydessäni ammun poron tai kaksi, että saa poronkäristystä.
Eläessäni en ole purkkisoppaa syönyt.
Yläpeukutin viimeiseen lauseeseen asti. Vaihtui alapeukuksi. Onko paha asia syödä,purkkihernaria?
On niin rahvaaanomaista syödä purkkihernaria.
Jos haluan strutsinlihaa, niin lähden australiaan metsästämään strutsia.
Et kuole nälkään se on hyvä periaate .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päiväykset?
2030.
Eli jos vaikka joka torstai tekee parista purkista aina hernekeiton ja ostaa uutta tilalle, niin ei pääse vanhenemaan.
Eiköhän ne säily ihan vuoden tai kaksi tölkeissä. Mutta tietenkin voi tehdä noinkin. Tavallisessas huushollissahan on kaapeissa ja pakastimissa ruokaa, ei välttämättä tarvitse muuta kotivaraa. Se vesi on tärkein-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on hyvää😋
Pyhhh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielstä pulkkihernari on parasta!…sinappia ja raakaa sipulia pohjalle.
Ja jatkan vielä, Jalostajan lihapullat! Ah ihana partionuoruus tulee mieleen.
Ja lihapullapakkauksen avatessa tulee niin kotoisa tuoksu.
ORTODOKSKIRKON venäläinen partiossa ja venäläinen kanisika hernekeitto .
Vierailija kirjoitti:
Vettä nyt ensimmäisenä kannattaa hommata kotivaraan, jotain 3 vuorokautta säilyy hengissä ilman vettä ja ruokaa, pelkällä vedellä jotkut vetelee 40 päivän paastoja huvikseen tai uskonnollisista syistä. Mulla 10 litran vesivarasto että muutaman päivän pärjää. Luulisi että AP on jotenkin varautunut ruuan lämmittämiseen ilman sähköä, vaikka kaasukäyttöinen retkikeitin ihan näppärä ja ei paljoa tilaa vie. Kylmää purkkihernekeittoa olen joskus krapuloissani syönyt kun ei muuta ollut kaverin asuntovaunussa ja kaasut ei toiminut. Oli kyllä aika pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi ei Suomesta lopu. Sitä kyllä löytyy. Sinäkö olet uskossa, että sähköhella on ainut tapa Suomessa hernekeittoa lämmittää?!
Hätätilanteessa menee kaikki vesi mutta vedensuodatin olisi ihan hyvä olla hätävarassa vaikka sellainen mitä voi retkeilyssä samalla käyttää ja vaikka järvestä ottaa vettä. Keittäminenkin jotain auttaa jos ei suodatinta ole, mutta nykyään ei tiedä että mitä saasteita on vesistöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päiväykset?
2030.
Eli jos vaikka joka torstai tekee parista purkista aina hernekeiton ja ostaa uutta tilalle, niin ei pääse vanhenemaan.
Eiköhän ne säily ihan vuoden tai kaksi tölkeissä. Mutta tietenkin voi tehdä noinkin. Tavallisessas huushollissahan on kaapeissa ja pakastimissa ruokaa, ei välttämättä tarvitse muuta kotivaraa. Se vesi on tärkein-
Vuoden tai kaksi. Ap kirjoitti, että vuoteen 2030. Silloin kerran viikossa pari tölkkiä käyttöön, kun tölkkejä on 320. Typerintä on ostaa 320 tölkkiä kotivaraa ja kantaa se neljän vuoden päästä roskiin. Ja ostaa sitten uudet.
Mites kaasunaamarit, onko kaikille?
Ja lihapullapakkauksen avatessa tulee niin kotoisa tuoksu.