Minua häiritsee kun Suomessa syksystä puuttuu tällainen suurempi juhlapyhä
Keväällä, kesällä ja talvella on omansa, miksei syksylläkin ole omaansa?!?
Kekri/Halloween/kuolleiden muistopäivään on vielä pitkä aika ja syksy jo ohi siinä vaiheessa. Kaikkialla on enää vain pimeää ja kuollutta.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Pyhäinpäivä on ihan turha juhla, halloween on parempi.
Mutta nämähän voi yhdistää. Day of the dead
Eikö ap osaa itse järjestää juhlia? Miksi tarvitset siihen jonkun vanhan pakanallisen tavan taustalle?
Halloween on ihan turha,ei sovi Suomeen. Pyhäinpäivä kaunis rauhallinen juhla. Syksyyn ei tarvitse enää lisää juhlia,keväällä ja kesällä on jo ihan liikaa.
Ei sellaista minun mielestäni tarvitse keksimällä keksiä, mutta usein itsekin kaipaisin jotain palkallista arkipyhää syksylle. Heinäkuusta marraskuuhun ei kalenterista löydy ainoatakaan arkipyhää vaikka heinäkuussa ja ehkä vielä elokuussakin monet ovat kesälomilla. Kevät kaudella näitä löytyy melkein joka kuukausi ja välillä useampikin.
Vierailija kirjoitti:
Halloween on ihan turha,ei sovi Suomeen. Pyhäinpäivä kaunis rauhallinen juhla. Syksyyn ei tarvitse enää lisää juhlia,keväällä ja kesällä on jo ihan liikaa.
Millätavalöa halloween ei sovi ja mitä kaunista on pyhäinpäivässä?
Vierailija kirjoitti:
Voimme keksiä sellaisen!
Ei tarvi edes erikseen keksiä. Voimme alkaa taas viettää kekriä.
Vierailija kirjoitti:
Elonkorjuujuhla?
Ainakin Ahvenanmaalla vietetään joka syksy sadonkorjuujuhlia yhtenä viikonloppuna, koska se on perinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin pyhäinpäivä on ilmeisen herkkä asia. Yhtenä vuonna kun halloween ja pyhäinpäivä sattui samalle päivälle, 31. lokakuuta, niin yksi tuttava hermostui siitä että laitoin instaan kuvan meidän halloweenjuhlista, kyseessä siis naamiaiset. Hänen omat vanhempansa on kuolleet hänen olleessaan teini ja hönelle pyhäinpäivä on ilmeisesti pelkkö surupäivä, milloin kenelläkään ei saisi olla hauskaa.
Pakkoko ärsyttää kun muille päivä on oikeasti vaikea.
Pakkoko ärsyyntyä kaikesta? Ihan vaan voi olla vetämättä kaikkea itseensä ja omiin ongelmiinsa. Kannattaa miettiä haluaako olla somessa, sehän on ihan oma valinta, mutta toisia ei oikein voi kieltää jakamasta someen kuvia halloweenbileistä, joulusta, isänpäivästä tai äitienpäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap osaa itse järjestää juhlia? Miksi tarvitset siihen jonkun vanhan pakanallisen tavan taustalle?
Voiko uskoon hurahtanut juhlia pakanallisesti?
Ymmärrän sua ap.
Ketju meni nyt ihmeelliseksi juupas-eipäs-väittelyksi halloween vs. pyhäinpäivä.
Itsekin kaipaan jotain sellaista tunnelmallista, mieltä kohottavaa juhlaa kuin vaikka nyt sadonkorjuujuhla olisi. Halloween sopii ehkä lapsille, mutta sen estetiikka tai sanoma ei todellakaan vetoa minuun. Ja pyhäinpäivä on sellainen harras muistopäivä, ei mikään iloinen juhla tietenkään.
Itse juhlistan sadonkorjuuteemaa kurpitsoilla, ruskan sävyillä, kynttilöillä ja hyvällä ruoalla. Joskus olisi kiva kutsua ystäviä ja pitää kunnon kemut.
Äitienpäivää ei saa enää juhlia, kun äitee delaa!
Vierailija kirjoitti:
Voimme keksiä sellaisen!
Varmasti voimme. Mitkä päihteet sopii syksyn juhlaan? Vai vedetäänkö vaan alkoholia kuten kaikkina muinakin juhlina? Kokko toisi ainakin tunnelmaa ja lämpöä syksyn juhlaan. Siinä voisi vaikka bongailla ja katsella tähtitaivasta. Ellei sada...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin pyhäinpäivä on ilmeisen herkkä asia. Yhtenä vuonna kun halloween ja pyhäinpäivä sattui samalle päivälle, 31. lokakuuta, niin yksi tuttava hermostui siitä että laitoin instaan kuvan meidän halloweenjuhlista, kyseessä siis naamiaiset. Hänen omat vanhempansa on kuolleet hänen olleessaan teini ja hönelle pyhäinpäivä on ilmeisesti pelkkö surupäivä, milloin kenelläkään ei saisi olla hauskaa.
Aika lapsenomaista käytöstä vanhempansa menettäneeltä hermostua toisten halloweenjuhlista.
Syyskuun päivä 23, on syntymäpäiväni ja se on syyskuun tasaus kalenterin mukaan , saa lähettää konjakkia vaikka suuriakin määriä hästakk vaikka sata litraa.
Vierailija kirjoitti:
No, eihän sun ole pakko juhlia mitään, mitä et itse halua. Juhli sinä niitä omasta mielestäsi kauniita ja rauhallisia Pyhäinpäivän juhlia ja anna niiden, jotka tykkäävät vauhdikkaammasta menosta, pitää Halloween-bileensä. Ei kaikkien tarvitse viettää syksyä samalla tavalla kuin sinä, eikä sinun henkilökohtainen mieltymyksesi tee Halloweenista yhtään sen turhempaa tai sopimattomampaa Suomeen.