Naapuri lopetti musiikin kuuntelun aamuisin, kun sai siitä varoituksen, pidättäytyi monta kuukautta kunnes taas tänään heräsin jumputukseen.
Yötyöläisenä minulla on nollatoleranssi ja olen juuri niin veemäinen, että aion valittaa tästä isännöitsijälle. Mietin aluksi, että annan olla ja katson jatkuuko sama meno myös tulevina aamuina. Ennen tämä oli siis aivan joka päiväistä ja kuulen basson aivan selkeästi. Mutta päätin, että en puhu naapurin kanssa enkä odota vaan valitan heti. Oppiipahan räkänokka olemaan.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Reilua kyllä olisi, jos kävisit itse sanomassa hänelle ovella. Hän ei välttämättä tiedä, että basso kuuluu naapuriin ja laittaa pienemmälle, kun käyt sanomassa.
Jos ihminen ei tiedä kerrostalossa että basso kuuluu naapuriin, niin sellainen ihminen on sekaisin.
Tunsin aikoinani näitä jumputtajia. Olin kylässä ja rupesi ahdistamaan tyypin metelöinti. Kannattaa hankkiutua eroon. Ne on sairaita.
Kuulostaa kovin tutulta........mul oli sama ongelma vuosia sitten. Tosin se pjaska lähti kerta heitolla ! On se nyt kumma, kun ihmiset eivät piittaa ollenkaan taloyhtiön säännöistä, luulevat, etteivät ne sentään häntä koske............ Se idiootti ukko huudatti jotakin ihmeen ulinaa kerran. Sai sitten häipyä !!! Muutenkin se piruili,vain mulle, ku se sattu asuun mun viereises talos. Kesät talvet se typerys kehtasi kulkea mun takapihani kautta !!!!!! Tuskin kertaakaan käytti omaa etuoveaan, kuten jokainen normaali ihminen käyttää. Ja kerran se kehtasi jättää joponsa nojailemaan mun puolelleni aitaa vasten. Heitin sen kirjaimellisesti veks. Muutenkin sen käytös oli hävettävää. Ja jos on täysi hiljaisuus esim kello 22 -07, mistään asunnosta ei saa kuulua pihaustakaan sinä aikana, ja jos pitää jotkut juhlat, niistä on ilmoitettava etukäteen. Eikä meluta liikaa, että muut saa nukuttua.
Heippalappu "ota subbari irti" oli liian vaikea homma?
Vierailija kirjoitti:
Keskity vaan omiin asioihisi normaalit elämisen äänet on sallittu ja saan luukuttaa musiikkia ihan niin kovalla kuin huvittaa.
Normaaleja elämisen ääniä ei ole se, että naapuri joutuu omassa kodissaan kuuntelemaan sun valitsemaa jumputusta! Varsinkaan, että sä estät vuorotyöläistä nukkumasta, hän ne sun tuet kustantaa.
Tervetuloa tälle vuosituhannelle ja nappikuulokkeet korviisi ja volyymit kaakkoon!
Vierailija kirjoitti:
Yötyöläinen panee tulpat korviinsa. Ei muiden elämistä päivällä voi estää.
Mistä löytää korvatulppia, jotka eristävät matalataajuiset äänet, kuten bassonjumputuksen? Ostaisin sellaiset heti.
Satunnaiset kovat äänet on ihan ok, mutta päivittäinen melu ei. Tuli se sitten laitteesta tai ihmisestä niin ei ole normaalia voimakkuutta, jos se kuuluu jatkuvasti naapuriin ja hänen kotirauhan suojaamalle alueelle. (huuto, nauru, telkkari, tömistelyä, paukuttelu, koiran räksytys tms.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity vaan omiin asioihisi normaalit elämisen äänet on sallittu ja saan luukuttaa musiikkia ihan niin kovalla kuin huvittaa.
Normaaleja elämisen ääniä ei ole se, että naapuri joutuu omassa kodissaan kuuntelemaan sun valitsemaa jumputusta! Varsinkaan, että sä estät vuorotyöläistä nukkumasta, hän ne sun tuet kustantaa.
Tervetuloa tälle vuosituhannelle ja nappikuulokkeet korviisi ja volyymit kaakkoon!
Vuorotyöläinen ei maksa kenenkään tukea.
Hän on valinnut epäinhimilliseen aikaan tehtävän ammatin ja hän nukkuu silloin kun muu maailma on hereillä.
Tsemppiä valintaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei saa jos se häiritsee muita.
Jos et keksi mitä sanoa niin annan esimerkin. "Moi. Kuuntelet ihan mukavaa musiikkia, mutta yötöistä johtuen joudun nukkumaan aamulla. Onko mitenkään mahdollista, että laitat bassoa vähän hiljemmälle."
Ainakin minun kanssa nuoret ovat oitis muuttaneet käytöstään, kun asioista on kasvotusten juteltu. Heippalaput ja kolmansille tahoille ilmoittelut ei ole hyvä keino.
Ap:n naapurissa ei sentään ole bänditreenit tai oopperalaulaja antamassa laulutunteja. Sekin voisi olla mahdollista. Jos ihmisillä on toiveita hiljaiselosta esim. Yötyön vuoksi, on hänen itse toivottava ja pyydettävä, että naapuri haluaa olla ystävällinen ja kuuntelematta musiikkia tiettyyn aikaan.
Trumpetisti tai oopperalaulaja naapurissa?
Asumisen äänet kuuluvat kerrostaloelämään. Mutta missä menee normaalien äänten raja? Voiko naapuri valittaa vaikkapa asuntoonsa kantautuvista musiikin harjoittelemisen äänistä?
— Pääsääntönä on, että päiväsaikaan kerrostalossa täytyy sietää monenlaisia ääniä. Toisaalta myös naapurien huomioiminen ja joustaminen yhteiselon sujuvuuden vuoksi kuuluu kaupunkielämään. Esimerkiksi laulusta tai soitosta taloyhtiö ei voi määrätä kategorista kieltoa järjestysmääräyksissään, mutta musiikkia harjoittelevan on kuitenkin hyvä huomioida myös naapuriensa toiveet. Jos naapurin soitto tai laulu häiritsee vaikkapa yötöissä käyvän ihmisen nukkumista tai vauvan päiväunia, toivoisin, että sovinto löytyy keskustelemalla naapurien kesken, Jenni Valkama sanoo.
https://www.isannointiliitto.fi/millaiset-aanet-ovat-sallittuja-taloyht…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa jos se häiritsee muita.
Höppänä. Mikä tahansa voi häiritä jotakuta, mutta ei heillä ole silti lain puitteissa mahdollisuutta vaatia itse keksimään sääntöjä noudatettavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yötyöläinen panee tulpat korviinsa. Ei muiden elämistä päivällä voi estää.
Mistä löytää korvatulppia, jotka eristävät matalataajuiset äänet, kuten bassonjumputuksen? Ostaisin sellaiset heti.
Vastamelu-napit !
Ei noihin kukaan muu puutu. Vedä kuokkaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri saa jumputtaa musiikkia aamuisin jos haluaa. Vain öisin se on kiellettyä.
Saa kuunnella musiikkia, mutta ei niin että se kuuluu muiden kotiin. Usein jo pelkkä basson säätäminen pienemmäksi auttaa. Jos haluaa kuunnella kunnon jytinää, niin pitää kuunnella kuulokkeilla. Basson jumputus ei missään nimessä kuulu normaaleihin elämiseen ääniin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa et asu yksin joten kuulet ympäriltäsi erilaisia ääniä, joko ylhäältä, alhaalta, sivuilta, missä nyt asutkin.
Se on muille ihan sama missä vuoroissa kuljet työssä ja milloin nukut ja vielä vähiten ketään kutittaa kuinka ilkeä olet.Jos joku haluaa kuunnella musiikkia päivällä niin jokainen voi sitä kotonaan tehdä.
Isännöitsijöille tuppaa tulemaan jos ja vaikka millaisia yhteydenottoja.Ihmisillä on vapaus kotonaan harrastaa mieluisia asioitaan.
Musiikkia ei kuunnella niin täysillä, että naapurissakin bassot jytisee. Ei kuulu normaaliin elämisen ääniin. Jos haluaa popittaa, niin muuttakoon omakotitaloon. Siellä on sit seuraavat naapurit valittamassa.
Tai opetelkoot kuuntelemaan musiikkia kuulokkeilla. Niin muutkin peruskohteliaisuuden omaavat ihmiset tekee kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et keksi mitä sanoa niin annan esimerkin. "Moi. Kuuntelet ihan mukavaa musiikkia, mutta yötöistä johtuen joudun nukkumaan aamulla. Onko mitenkään mahdollista, että laitat bassoa vähän hiljemmälle."
Ainakin minun kanssa nuoret ovat oitis muuttaneet käytöstään, kun asioista on kasvotusten juteltu. Heippalaput ja kolmansille tahoille ilmoittelut ei ole hyvä keino.
Isännöitsijä on olemassa sitä varten, että sille voi ilmoittaa häiriöistä.
Olisko saanut kämppänsä myytyä ja kostaa nyt yötäpäivää?
Ei auta sinun ainut valitus mitään!
Talon järjestyssäännöt kertovat moneltako on hiljaisuus. Jos ihmisen pitää nukkua muuhun aikaan, hän on se, joka joutuu joustamaan ja suojautumaan ääniltä.