Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa mua, lapsella reumaepäily ja mua surettaa todella paljon...

Vierailija
29.05.2007 |

Vaikeinta on se, kun 3-vuotiaan mielikuvitus on niin suuri, että ymmärtää asiat eri tavalla kuin aikuinen. Ja on itse todella huolissaan, että mikä hänellä on.

Ja mun täytyy pysyä lapsen nähden reippaana, vaikka sydämessä puristaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli diagnoosi oireiden perusteella. Yhtään en muista mitä kaikki kokeita silloin alkuun otettiin mutta reumafaktori oli negatiivinen. Meiltä löytyi kaikki klassiset oireet ja onneksi päästiin hoitoon melko nopeasti. Melkoinen arsenaali lääkkeitä on käyty läpi ja nyt vasta tammikuussa saatiin lääke joka oikeasti pitää reuman kurissa ja tulehdukset pois...

Tsemppiä ap:lle ja muillekkin lastenreuman kanssa kamppaileville!

Vierailija
2/10 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se on vasta epäily, älä siis vielä heitä toivoa! En noista lasten reumoista kovin paljon tiedä, mutta eikö sitä saa lääkehoidolla kuitenkin pidettyä kurissa?

Voimahali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että se olisi " väärä hälytys" . Ja vaikkei olisikaan, se ei onneksi ole kuolemanvakavaa. Vaikka ymmärrän hyvin tunteesi. Kukaan ei toivo lapselle sairautta, ei omalle eikä muiden.

Me kukaan emme voi tietää, mitä kaikkea eteen tulee. Täytyy vain ottaa päivä kerrallaan, ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin.

Todella paljon voimia sinulle, pienelle lapsellesi ja kaikkea hyvää!!

Vierailija
4/10 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolella suvussa reuma vahvana. Ja kun tietää mitä se on, niin tieto lisää tuskaa.

Aivan kamala tunne, kun oma lapsi joutuu sairastumaan. Aloin miettimään tulevaisuuttakin, että miten pärjää elämässä. Lapsi on ehkä maailman empaattisin ja hyväsydämisin jonka tunnen. Ja kaiken lisäksi todella suloinen (vaikka eipä sillä sinänsä ole merkitystä). Ja sitten katotaan kieroon, kun toisella (tulee tod. näk. olemaan) on nivelet väärällänsä reuman takia.

Ajatukset sekaisin. Ap

Vierailija
5/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkujärkytyksestä selviää ja elämä palaa normaaleihin uomiinsa huomaa ettei se mikään maailmanloppu ollutkaan. Kotipiha. net sivustolla pyörii aktiivinen reumalasten äitien porukka. Käyhän katsomassa...

Vierailija
6/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan lapsen nivelet ole mihinkään vääntyilleet vaikka kovasti tulehduksia onkin ollut...

Vierailija
7/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko mitä verikokeita teillä otettiin alkuun, tuliko diagnoosi niiden kautta?

Pojalle lääkäri oli määrännyt crp, lasko, PVK ja reumafaktori. Mutta kävin katsomassa reumaliiton sivuilta, että tumavasta-aineet suositellaan lastenreumaa epäiltäessä myös ottaa.

Osaako joku vastata? Ap

Vierailija
8/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouse reumafaktori, ja vaikka se olisi koholla ei se automaattisesti tarkoita sitä että on reuma. Reuman diagnoosiin kuuluu monia pieniä tekijöitä joista se sitten koostuu.

Tarkoitit ilmeisesti LY- KUDOSANTIGEENI B27? Tämäkään ei ole autuaaksi tekevä koe, 95% selkäranka­reumaa sairastavista ja noin 70-80% Reiterin tautia tai reaktiivista niveltulehdusta sairastavista potilaista on HLA-B27 positiivisia mutta silti joillain on positiivinen ja ovat terveitä.

Lasten reuma (eikä enää nykyään aikuistenkaan reuma) ei vääristä niveliä, lääkkeet ovat nykyään TODELLA hyviä ja toimivia ja kun lääkitys aloitetaan aikaisessa vaiheessa niin mitään " vaurioita" ei ehdi syntyä. Ainoa pienen lapsen kannalta ikävä juttu reumassa on toistuvat verikokeet (lääkekontrollit) mutta he tottuvat siihen ja ovat uskomattoman ihania ja reippaita potilaita (olen itse labrahoitaja).

Minulla itselläni todettiin reuma 19-vuotiaana ja 4 vuoden tehokkaalla lääkityksellä saatiin tauti niin hienosti aioihin että nyt olen " tautivapaa" eli en syö lääkkeitä ja käyn vain kortisonipiikillä jos tietyt nivelet ärtyvät :)

Ei tämä kuolemantuomio ole :)

Vierailija
9/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen työkaverin lapsella todettiin lapsireuma juuri suur piir tuossa iässä ja on nykyään täysin terve teinityttö!

Vierailija
10/10 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla alkoi ontuminen helmikuussa ja kesti melkein kk. Sen jälkeen jalan nivelet olleet vuorotellen kipeinä.

Todella reipas oli tänään labrassa, taisi Emlalla ja etukäteen juttelulla olla myös merkityksensä.

Nyt odotellaan labravastauksia ja katellaan sitten eteenpäin :D Ja toivon, että labrat olisivat normaalit. Pojan tädillä (ikää alle 30v) on reuma, jonka takia on ollut kymmeniä kertoja leikkauksessa ja välillä aivan jäykkä on muutenkin. Siitä mielikuva koppuraisista nivelistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi