Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätodellinen olo, auttakaa!!

Vierailija
17.09.2026 |

Mistä nämä oireet voisi johtua? Nyt muutaman kuukauden ajan ollut koko päiväistä epätodellista oloa/dissosiaatiota. Tuntuu kuin olisin humalassa tai puoliunessa ja kaikki tuntuu aika epätodelliselta. Tämän lisäksi väsymystä joka on vaikka nukkuisi hyvin. Tosin nyt oon heräillyt joka yo keskellä yötä jonkun 5-6h unilla ja sit kestänyt pari tuntia et nukahdan uudestaan. Väsymykselle ei näytä olevan väliä teenkö päivän aikana fyysisiä asioita vai en. Eli ei ole kai mitään pem oiretta. Tämän lisäksi päänsärkyä, painetta päässä ja niska kokoajan kipeenä. Myös välillä pyörryttää ylös nouseminen ja joskus kesken kävelyn pyörryttää. Mikä vois olla syynä näille oireille? Ei ole selkeitä kohtauksia ja päänsärkykään ei ole mitenkään todella kova vaan enemmänkin semmoista jännityspäänsärkyä. Kilpisrauhaset ok. Voitteko jakaa kokemuksia? Pelkään et tää jää mulle ikuisesti. Mulla ei oo trauma taustaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ottaa laajat verikokeet ja selvitä onko puutoksia.

Vierailija
22/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko suolot vähissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus?

Vierailija
24/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska-hartiaseutu jumissa? 

Vierailija
25/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun asunnossa happea, ilmanvaihto kunnossa?

Vierailija
26/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niska on koko ajan kipeä ja on epätodellinen olo, niin useimmiten se on niska- hartiaseudun jäykkyyttä. Liikunnan puute ja koneellaolo pahentaa sitä, liikunta, lenkkeily ja ulkoilu auttaa, yöksi joskus panadol rauhoittaa. Hieronta auttaisi myös ja keppijumppa. Kannattaisi koettaa saada terveyskeskuksesta lähete fysioterapeutille, joka tutkisi ja hieroisi lihakset ja opettaisi hyvät verryttelyliikkeet. Niskaseudun kiputilat voivat auheuttaa tosi kurjan olon, huimausta ja pyörrytystäkin, pitkäksi aikaa. Yleensä muita sairauksia on turha pelätä, 

Vierailija
27/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine? raudanpuute? Uniapnea ?

esim.

lisäys vielä; diabetes?

Tai ihan vaan ne jumissa olevat lihakset. Stressi? Verenpaine minullakin tuli kyllä ensimmäisenä mieleen. Kannattaa käydä lääkärissä. 

Vierailija
28/28 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista silloin, kun niska-hartiaseutu oli ihan jumissa. Se nosti myös verenpainetta, kun ei veri virrannut normaalisti. Tosiaankin oli epätodellinen olo ja siitä tuli jo sitten paniikkikohtauksiakin. En meinannut uskaltaa mihinkään mennä, kun pelkäsin pyörtymistä. Kun ensimmäisiä kertoja menin fysioterapiaan vaivojen takia, olin pyörtyä testejä tehdessä ja hoidon jälkeen kotiin lähtiessä.  Mulla on aina ollut jonkin verran oireita, jännitysniska todettu jo hyvin nuorena, samoin TOS oireyhtymä, nyt jo kulumaa ja hermopinnettäkin niskassa, mutta vaivojen kanssa oppi elämään ja kyllä ne paljon helpottivatkin. Ihan pystyin lopulta työelämässäkin olemaan eläkeikään asti. Mutta pelottavaa se oli, muistan oikein hyvin tuon ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme