Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja pallopelit?

29.05.2007 |

Onko täällä odottajissa ketään kuka harrastaisi vauhdikkaita pallopelejä, esim. sähly, koripallo, pesäpallo...?

Miten pitkälle raskautta olette uskaltaneet/pystyneet pelailla? Itselle pallopelit ovat rakkaita harrastuksia ja vielä ainakin on hyvin jaksanut ja ei ole juuri huomannut eroa entiseen. Syke tosin nousee ehkä helpommin korkeammalle, mutta olen vähän höllännyt ja ottanut kevyemmin. Olen vasta rv. 6+4, joten vielä varmaan pystyy jonkin aikaa jatkamaan huoleti. Tietty sitten kun on vatsaa painona, niin jätän kyllä suosiolla pelit sikseen (eikä ole kovin turvallistakaan kaatumisriskin ja iskujen saamisriskin vuoksi). Mutta olisi kiva kuulla kokemuksianne asiasta tai onko teillä jotain lääkärin suosituksia? Itellä neuvola 2 viikon päästä, joten silloin voi kysellä tarkemmin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä harrasta, mutta neuvolasta saamani raskaus ja liikunta -vihkonen opastaa jättämään vauhdikkaita käännöksiä ja liikkeitä sisältävät lajit (joita pallopelit varmasti ovat) viimeistään raskauden puolivälistä ja kaikki sählyn tapaiset " kontaktilajit" , joissa vatsan alueelle kohdistuvat iskut ovat mahdollisia, heti raskauden alusta. Kannattaa myös kuunnella omaa kehoa; raskauden aikana on kuitenkin paljon liikuntamuotoja joita voi harrastaa, ja ehdottomasti kannattaakin. Onneksi olkoon plussasta ja hyvää odotusta!

Vierailija
2/4 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelasin viikottain sählyä ennen raskautta. Sitten kävin vielä pari kertaa pelaamassa, mutta totesin, että parempi jäädä kotiin. Jaksamisessa ei niinkään ollut ongelmaa (tosin pahoinvointia oli paljon), mutta enemmän huolta aiheutti se lajin arvaamattomuus. Esimerkiksi maila voi tökätä mahaan melko herkästi tai sitten voi kaatua tjms.

Muuten kyllä sanotaan, että liikuntaa voi harrastaa samaan tapaan kuin ennen raskauttakin. Melko pitkälle siis. Mitään uutta lajia ei kuitenkaan kannata aloittaa raskaana ollessaan. Itse olen pystynyt pyöräilemään tosi pitkiäkin matkoja. Näillä viikoilla ei pitkälle kävellä, mutta polkeminen siis sujuu!

Nautihan raskaudestasi!

-Veruska 35+4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä minun tapani.

olen pelannut yli 10 vuotta kilpatasolla salibandyä ja jatkoin plussattuani normaaliin tapaan rv 9-10 asti. tällöin oli luonnollista hidastaa tahtia koska kausi loppui, mutta tuskin muutenkaan olisin kauempaa samalla tapaa jatkanut. rv 14 asti sitten kävin vielä 1-2krt viikossa pelailemassa kavereiden kesken, jolloin siis en enää " ollut tosissani" ja muutkin osasivat minua varoa koska olin raskaudesta heille kertonut.

nyt sitten olen vaihtanut liikunnan turvallisempiin lajeihin, jumppiin, kävelyyn, pyöräilyyn ja kuntosalireeniin.

onnellista odotusta sinulle!

heltsy rv 20+3

Vierailija
4/4 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia olenkin netistä lukenut. Täytyy tässä pikku hijaa alkaa etsimään " rauhallisempia" lajeja... Ehkä vielä muutaman viikon pelailen ja sit alkaakin kesätauot ja on hyvä sauma jäädä pois. Lomien jälkeen voikin sit jo kertoa pelikavereille miksi ei enää peleissä näy... : )

Mukavaa odotusta teille kaikille!

Suzan 6+5