Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä noin 70v. Oletko miettinyt jo, että mitä musiikkia/kappaleita soitetaan kirkossa sun hautajaisissa?

Vierailija
17.09.2026 |

Saa kertoa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka saatanan hautajaisissa se sama Albinonin Adagio. Koettakaa keksiä jotakin vielä vähemmän omaperäistä.

Vierailija
22/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ihmisten käsittämätön tarve hallita maailman menoa ja muiden päätöksiä vielä kuoleman jälkeen on umpi järjetöntä vaikka miten yleistä onkin. Olen silloin kuollut, eikä minua ole kirjaimellisesti enää olemassa. Soittakoon mitä soittavat jos musiikkia haluavat kuunnella. Mikään tunteeni kuolemani jälkeisestä ajasta ei ole sitä aikaa varten, vaan nykyhetkeen jotain rauhaa ja kontrollin tunnetta tuomaan. 

Itse ajattelen, että se on suremaan jääviä omaisia varten. Että heille ajatus siitä, että olen tietoisesti jättänyt tietyn jäljen siihen tilanteeseen, on lohduttavaa. Olen kokenut niin myös hautajaisissa, joihin olen itse osallistunut. Että se vainajan oma musiikkivalinta on kantanut jotain hänen persoonastaan vielä siihen hetkeenkin, mikä tuntui lohduttavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea mikä kysymys. Epäsopivaa kysyä. Ei taida kaikki olla siinä iässä ja jos on, ei he kuole välttämättä.

Vierailija
24/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea mikä kysymys. Epäsopivaa kysyä. Ei taida kaikki olla siinä iässä ja jos on, ei he kuole välttämättä.

Kyllä kaikki kuolevat välttämättä, ennemmin tai myöhemmin. Eipä ole ketään jäänyt tänne loputtomiin pyörimään.

Vierailija
25/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt, inhoan musiikkia. Toivottavasti ei soiteta yhtään mitään.

Vierailija
26/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ei kuulu mitenkään mun hautajaisiini, mutta peijaisissa toivottavasti soittaisivat minun makuni mukaista musiikkia. Voisivat aloittaa vaikka Miljoonasateen Ryyppyruususta ja päätösbiisiksi Irwinin Maailma on kaunis.

Vierailija
27/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 50, mutta sanoisin ettei tarvitse soitella. Jos sitten kuitenkin kokevat, että tarvitsee niin ei ole minun asiani päättää.

Vierailija
28/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whiter shade of pale intro

Vierailija
29/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, ei ole ajankohtaista.

Miten kauan aiot elää?

Vierailija
30/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Tosin kysymyksen voisi esittää ihan kaiken ikäisille. Lapseni kuoli 26-vuotiaana, eikä hän ollut jättänyt mitään toiveita, joten hänen hautajaisissaan soitettiin MINUN valitsemaani musiikkia.

Vierailija
31/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole miettinyt, inhoan musiikkia. Toivottavasti ei soiteta yhtään mitään.

Soittavat mitä soittavat, jos et etukäteen pyydä olemaan soittamatta.

Vierailija
32/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hautajaismusiikkini tulee olemaan Tähkän, mä en pelkää.

Muijalle olen ajatellut soittaa:

Vierailija
33/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on masentunut??

Vierailija
34/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritie on kuuma.

Vierailija
35/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka saatanan hautajaisissa se sama Albinonin Adagio. Koettakaa keksiä jotakin vielä vähemmän omaperäistä.

En muista olleeni yksissäkään hautajaisissa, jossa tuo kappale olisi soitettu, aika monissa on tullut käytyä.

Vierailija
36/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on masentunut??

Auttava puhelin? Tai muita palveluja?

Vierailija
37/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon en kuulu, mutta jos joku muistotilaisuus on niin Juicen Blues nro 13

Vierailija
38/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mietin sen jo ehkä nelikymppisenä. Eihän sitä ihminen koskaan tiedä, milloin lähtö tulee. Se on klassinen Tomaso Albinoni: Adagio g-molli

Kappale on hieno, mutta eikö se ole vähän kuin hautajaisten perusoletusmusiikkia?

Vierailija
39/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä 70 v mutta voin silti kuolla huomenna. 

Olen miettinyt.

Mun hautajaisissani ei todellakaan soi Adagio eikä Air.

Vanha virsi Taalainmaalta, Järnefeltin kehtolaulu ja viimeiseksi ehkä Merikannon Valse Lente tai Myrskyluodon maija.

Vierailija
40/44 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä 70, mutta tiedossa on jo, että ei tule hautajaisia eikä varsinkaan kirkkoa. Jos mies haluaa jotakin musiikkia itsensä vuoksi soittaa mun muistolleni, niin saa valita itse. Ja sama toisin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi