Sinä noin 70v. Oletko miettinyt jo, että mitä musiikkia/kappaleita soitetaan kirkossa sun hautajaisissa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ihmisten käsittämätön tarve hallita maailman menoa ja muiden päätöksiä vielä kuoleman jälkeen on umpi järjetöntä vaikka miten yleistä onkin. Olen silloin kuollut, eikä minua ole kirjaimellisesti enää olemassa. Soittakoon mitä soittavat jos musiikkia haluavat kuunnella. Mikään tunteeni kuolemani jälkeisestä ajasta ei ole sitä aikaa varten, vaan nykyhetkeen jotain rauhaa ja kontrollin tunnetta tuomaan.
Itse ajattelen, että se on suremaan jääviä omaisia varten. Että heille ajatus siitä, että olen tietoisesti jättänyt tietyn jäljen siihen tilanteeseen, on lohduttavaa. Olen kokenut niin myös hautajaisissa, joihin olen itse osallistunut. Että se vainajan oma musiikkivalinta on kantanut jotain hänen persoonastaan vielä siihen hetkeenkin, mikä tuntui lohduttavalta.
Kauhea mikä kysymys. Epäsopivaa kysyä. Ei taida kaikki olla siinä iässä ja jos on, ei he kuole välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea mikä kysymys. Epäsopivaa kysyä. Ei taida kaikki olla siinä iässä ja jos on, ei he kuole välttämättä.
Kyllä kaikki kuolevat välttämättä, ennemmin tai myöhemmin. Eipä ole ketään jäänyt tänne loputtomiin pyörimään.
En ole miettinyt, inhoan musiikkia. Toivottavasti ei soiteta yhtään mitään.
Kirkko ei kuulu mitenkään mun hautajaisiini, mutta peijaisissa toivottavasti soittaisivat minun makuni mukaista musiikkia. Voisivat aloittaa vaikka Miljoonasateen Ryyppyruususta ja päätösbiisiksi Irwinin Maailma on kaunis.
Olen alle 50, mutta sanoisin ettei tarvitse soitella. Jos sitten kuitenkin kokevat, että tarvitsee niin ei ole minun asiani päättää.
Vierailija kirjoitti:
En, ei ole ajankohtaista.
Miten kauan aiot elää?
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Tosin kysymyksen voisi esittää ihan kaiken ikäisille. Lapseni kuoli 26-vuotiaana, eikä hän ollut jättänyt mitään toiveita, joten hänen hautajaisissaan soitettiin MINUN valitsemaani musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
En ole miettinyt, inhoan musiikkia. Toivottavasti ei soiteta yhtään mitään.
Soittavat mitä soittavat, jos et etukäteen pyydä olemaan soittamatta.
Oma hautajaismusiikkini tulee olemaan Tähkän, mä en pelkää.
Muijalle olen ajatellut soittaa:
Vierailija kirjoitti:
Joka saatanan hautajaisissa se sama Albinonin Adagio. Koettakaa keksiä jotakin vielä vähemmän omaperäistä.
En muista olleeni yksissäkään hautajaisissa, jossa tuo kappale olisi soitettu, aika monissa on tullut käytyä.
Vierailija kirjoitti:
AP on masentunut??
Auttava puhelin? Tai muita palveluja?
Kirkkoon en kuulu, mutta jos joku muistotilaisuus on niin Juicen Blues nro 13
Vierailija kirjoitti:
Joo, mietin sen jo ehkä nelikymppisenä. Eihän sitä ihminen koskaan tiedä, milloin lähtö tulee. Se on klassinen Tomaso Albinoni: Adagio g-molli
Kappale on hieno, mutta eikö se ole vähän kuin hautajaisten perusoletusmusiikkia?
En ole vielä 70 v mutta voin silti kuolla huomenna.
Olen miettinyt.
Mun hautajaisissani ei todellakaan soi Adagio eikä Air.
Vanha virsi Taalainmaalta, Järnefeltin kehtolaulu ja viimeiseksi ehkä Merikannon Valse Lente tai Myrskyluodon maija.
En ole vielä 70, mutta tiedossa on jo, että ei tule hautajaisia eikä varsinkaan kirkkoa. Jos mies haluaa jotakin musiikkia itsensä vuoksi soittaa mun muistolleni, niin saa valita itse. Ja sama toisin päin.
Joka saatanan hautajaisissa se sama Albinonin Adagio. Koettakaa keksiä jotakin vielä vähemmän omaperäistä.