Tunnekylmyys ilman "dark triad" piirteitä
Ihmisellä voi olla tunnekylmä luonne ilman taipumusta narsismiin tai psykopatiaan. Eli periaatteessa sosiaalinen ja empaattinenkin, mutta omat tai muiden asiat eivät vain niin paljon hetkauta. Oletko tällainen tai tunnetko läheisesti kyseisen laisia henkilöitä?
Kommentit (9)
Minulla on. Liittyy (minun kohdallani) autismiin ja aleksitymiaan. On myös vaikeaa anhedoniaa.
Ap, kirjoita suomea, please. Dark triad= tumma kolmio. Tumman kolmion miehet. Tumman kolmion naiset.
Mulla on 60-luvun tumma karvakolmio.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa aleksitymia. Se ei ole tunnekylmyyttä vaan tunteiden tunnistamisen suurta vaikeutta.
Luulen ettei ole siitä kyse, vaan että ihminen osaa kyllä sanoa miltä hänestä tuntuu silloin kun tuntuu. Niitä tilanteita on vain harvemmin kuin toisilla.
Suomea voi ihan kirjoittaa täällä, eikä yrittää kuulostaa älykkäämmältä mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kirjoita suomea, please. Dark triad= tumma kolmio. Tumman kolmion miehet. Tumman kolmion naiset.
Lehtiartikkeleissa tämä on käännetty pimeäksi kolminaisuudeksi. Kuulostaa suomeksi kömpelöltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 60-luvun tumma karvakolmio.
Yääk tumma.
Googlaa aleksitymia. Se ei ole tunnekylmyyttä vaan tunteiden tunnistamisen suurta vaikeutta.