Uskovaiset, kasi sydamelle: miten suhtaudutte ihmisiin jotka sanovat olevansa uskossa, mutta kayvat kirkossa vain harvoin ja elavat monin tavoin " maallista" elamaa, esim. kayttavat
Kommentit (37)
Tunnet syntisi ja kadut niitä, mutta et jaska uskoa itseäsi armosta autuaaksi. Kuitenkin pelastuaksesi tarvitset juuri sen vakuutuksen, että Kristuksen tähden olet puhdas kaikista synneistäsi.
Raamattu opettaa, että usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan Sanan kautta. Etsi pyhänhengen saanut kristitty ihminen, kun hän todistaa sinulle synnit anteeksi omalla suullaan, Jeesuksen käskyn mukaisesti, saat taivaasta voiman uskoa syntisi anteeksi.
Missä asut? Jos etsit lähimmän eskoislestadiolaisen rukoushuoneen, ja menet sinne sunnuntaina seuroihin, niin uskoisin että saat avun ja vapauden.
Jos lapsesi tapetaan etkä pysty antamaan anteeksi murhaajalle joudut helvettiin. Syntien anteeksi saamiseen vaaditaan aina tämä täydellinen anteeksiantaminen.
Vierailija:
Jos lapsesi tapetaan etkä pysty antamaan anteeksi murhaajalle joudut helvettiin. Syntien anteeksi saamiseen vaaditaan aina tämä täydellinen anteeksiantaminen.
Vierailija:
Tunnet syntisi ja kadut niitä, mutta et jaska uskoa itseäsi armosta autuaaksi. Kuitenkin pelastuaksesi tarvitset juuri sen vakuutuksen, että Kristuksen tähden olet puhdas kaikista synneistäsi.Raamattu opettaa, että usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan Sanan kautta. Etsi pyhänhengen saanut kristitty ihminen, kun hän todistaa sinulle synnit anteeksi omalla suullaan, Jeesuksen käskyn mukaisesti, saat taivaasta voiman uskoa syntisi anteeksi.
Missä asut? Jos etsit lähimmän eskoislestadiolaisen rukoushuoneen, ja menet sinne sunnuntaina seuroihin, niin uskoisin että saat avun ja vapauden.
tunnen helpotusta :) rehellisesti sanoen toivoisin oman uskonelämäni olevan vireämpääkin ja mm. löytäväni paikan seurakunnassa.
minä olen sellainen, ainakin osittain.
Minusta usko on sisäinen asia: vaikka joku istuu kirkossa joka päivä, voi hän silti olla tekopyhä, niin sanotusti ulkokultainen. Kaikki riippuu siitä, mitä siellä sydämessä on. Eikä kukaan toinen voi tulla heittämään sitä ensimmäistä kiveä.
Usko on sydämessä ja mielessä, ei siinä että juoko vai ei.
Sitäpaitsi, kirkossakin juodaan alkoholia. Oletko ikinä kuullut ehtoollisviinistä?
se on vaan väite, tai ei voi pitää paikkaansa se on sinun ongelmasi. ei minun ja Jumalan
itseäni uskovaisena vaikka en käy kirkossa, olen itseasiassa eroamassa siitä.
En kuitenkaan käytä alkoholia tai muutenkaan vietä " maallista" elämää...
Koska uskon Jumalaan mutta en kirkon oppeihin eikä mua todellakaan kiinnosta kuka siellä käy
Olenko minä jossain sanonut, etten hyväksyisi elämäntapaasi?
ap
Kymmenen käskyä ovat edelleen paikkaansa pitäviä elämänohjeita. Valitettavasti monien on jopa näitä ohjeita vaikea noudattaa, vaikka uskossa sanovatkin olevan.
ihminen on syntinen mutta onneksi Jumala on armollinen.
täällä on taas tällänen Jumala armahtaa minä en meininki. no mustetaan kuitenkin Raamatun sana siitä että joka itsensä ylentää se allennetaan. Mulle riittä että tiedän että Jumala rakstaa juuri sellaisena kuin olen kaikkine virheineen, en tarvitse muiden uskovaisten hyväksyntää
Siihen kuuluville tuntuu olevan kaikki sallittua, jopa aviorikos. Moraalisäännöistä ei välitetä, vaan kaikkea perustellaan sillä, että suhde Jumalaan on henkilökohtainen ja kukin toimii omatuntonsa mukaan. Missä se omatunto sitten joillakin luuraa?
Vierailija:
Mulle riittä että tiedän että Jumala rakstaa juuri sellaisena kuin olen kaikkine virheineen, en tarvitse muiden uskovaisten hyväksyntää
ap
Vierailija:
ihminen on syntinen mutta onneksi Jumala on armollinen.
täällä on taas tällänen Jumala armahtaa minä en meininki. no mustetaan kuitenkin Raamatun sana siitä että joka itsensä ylentää se allennetaan. Mulle riittä että tiedän että Jumala rakstaa juuri sellaisena kuin olen kaikkine virheineen, en tarvitse muiden uskovaisten hyväksyntää
Mutta näköjään täällä hyökätään heti niskaan, jos edes yrittää esittää erilaisia näkemyksiä...
Roomalaiskirjeessä sanotaan että " tärkeintä ei ole se mitä ihminen ehtii tai tahtoo vaan se että Jumala armahtaa " olen kuitenkin aikka tiukkis uskis Raamattuopiston kasvatteja, jossa siis on talo täynnä oikeassa olijoita ja todellisa uskovia. siellä näin myös sen että mitä tuomitseminen voi ihmiselle tehdä. siitä hommasta on usein Kristus kaukana.
ja joo elän kaikkien oikeiden sääntöjen mukaan, ei ollut seksiä ennen avioliittoa jne jne
mutta ketään en ala sormella osoittelemaan tai tuomitsemaan. kukin tekee kuten haluaa ja on sitten Jumalalle vastuussa
Eikö Jeesuksen ristintyö riitäkään?
Arvaapa mitä? Minusta yrität hyvittää aikaisempia syntejäsi elämällä nyt mahdollisimman oikein. Koet, että pystyt sillä tavalla ostamaan syntisi anteeksi viimeistäkin piirtoa myöten. Ongelma vain on siinä, ettei yrittämisesi lisää yhtään mitään siihen, minkä Jeesus on jo tehnyt. Jumala on antanut sinulle anteeksi. Milloin SINÄ annat anteeksi itsellesi?