Eikö joulukalentereiden myynnin voisi kieltää ennen marraskuuta
Mikä ihmeen helvatan idea on siinä että nää saamarin kalenterit pitää tuoda kauppoihin jo syyskuussa. Ostaako niitä joku syyskuussa.
Ja koko joulukalenteri idea on kärsinyt inflaation kun niitä pitää nyt olla aikuisillekin kaikenlaisen krääsän kera
Kommentit (38)
Tämä kulutusyhteiskunta, kaikkea pitää olla saatavilla koko ajan ja kellon ympäri.
MÄ HALUUN korealaiskosmetiikka ja kissanjoulukalenterin!!!!😫
- Ada22v, vegan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen että kuka niitä ostaa syyskuussa tai edes lokakuussa.
Minä juuri ostin, etteivät lopu. On rajoitettu saatavuus erikoiskalentereilla. Ei itsellä niin väliä, mutta lapselle ostin ja lapsi on sitä jo elokuusta toivonut.
Lego-erikoiskalenterissa on kuitenkin 300+ palaa ja useita Lego-hahmoja, on hintansa väärti ja joka päiväksi jotain rakenneltavaa joulua odottaessa.
Jotain partiolaisten kuvakalenteria tai kökkösuklaakalenteria nyt ei tarvitsekaan ostaa.
Nimenomaan se partiolaisten kuvakalenteri on se, mikä kannattaa ostaa. Tukee siinä sivussa harrastustoimintaa, eikä tuota tolkutonta määrää jätettä tähän maailmaan.
Joulukalenterit ovat vain yksi esimerkki siitä miten naisia yhteiskunnassa lapsettaa loputtomasti.
Aikuisten joulukalenterit on typeriä. Paitsi jos on itse tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä hyöty kaupoille on tuoda ne esille jo syyskuussa. Joku joka tajuu vois kertoo.
Sillä kerrotaan kuluttajille, että "meiltä niitä kalentereita ainakin saa", kun ostamisajankohta lähestyy.
Vierailija kirjoitti:
Joulukalenterit ovat vain yksi esimerkki siitä miten naisia yhteiskunnassa lapsettaa loputtomasti.
Tämä. Kai muistatte kiinalaiset Labubut, joita akkojen oli pakko saada?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on edelleen liikaa rahaa.
Turha valittaa rahapulaa.
Joo viime joulunakin ihmettelin kun sama työkaveri joka koko ajan valittaa miten rahaa ei ole mihinkään ylimääräiseen kertoi ostaneensa itselleen jonkun 60e ei maksavan meikkikalenterin.
Yksikään heteromies ei näitä osta eli päätelkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kai muistatte kiinalaiset Labubut, joita akkojen oli pakko saada?
Nyt ne ostaa niitä puristeltavia kumiklönttejä.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin....
Mitä sitten? Olikohan viikko pari sitten lähikaupassa laskiaispulliakin iso kylmäarkku täynnä. Löytyi mantelimassaa ja hillotäytettä, minulle uutena pistaasi.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä roskaa.
Tehkää itse ja on edes joku ajatus asiassa
Tästä varmasti jokainen voi olla samaa mieltä. Jo pelkästään 0,99€ maksava suklaakalenteri tuottaa melkoisen määrän muoviroskaa. Toivottavasti edes kierrättävät joulukalenteriroskat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo 22-vuotias juankoskelainen Juho-Petteri, jonka takavetobemaria koristaa 30 Wunderbaumia.
Ei voi kieltää. Ihmisten oikeuksia ei saa rajoittaa ilman hyväksyttävää perustetta, ja joulukalentereista ei aiheudu sellaista haittaa joka olisi hyväksyttävä peruste.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ihmettelet.
Ihmisillä on edelleen liikaa rahaa.
Turha valittaa rahapulaa.