Koiramme murisee yhdelle naapurin lapselle aina
Muuten koira on mitä parhain ja leppoisin lasten kanssa. Tälle yhdelle lapselle ja vain ja ainoastaan tälle yhdelle joka kerta murisee ja silti lapsi haluaa väkisin tulla paijailemaan ja halailemaan koiraa. Olen joutunut kieltämään, koska pelkään, että koira näykkäisee.
En tiedä mitä tämä lapsi on tehnyt koiralle ja miten tuon murisemisen saisi loppumaan. Täällä tuntuu aina olevan fanaattisia koira-asiantuntijoita, niin voisitteko auttaa?
Kommentit (29)
Koirat saattaa vihata jotain ihmistä ilman hyvää syytäkin. Työkaverin koira tykkäsi kaikista muista, mutta räkytti ja murisi minulle. Tykkään koirista ja yleensä tulen niiden kanssa hyvin juttuun, mutta tämä yksilö vihasi minua.
Koiralla on yliaistit ihmisten mittapuulla.
Kun et huomaa on lapsi potkaissut koiraa. Tehnyt sen kerta toisensa jälkeen niin että jopa koirakin ymmärtää ettei ollut vahinko.
Vierailija kirjoitti:
se on koira. lapsi on lapsi. jatkossakin pidät vaan erillään. onko koirasi valvomatta esim takapihalla?
Koira saa olla omalla pihallaan, jos piha on aidattu niin jopa valvomatta. Kenelläkään, ei edes lapsilla, ole oikeutta mennä toisten pihalle ilman lupaa.
Minä neuvon aina lapsia että menevät kyykkyyn kun haluavat koiraani silittää, ja muutenkin olen neuvonut odottamaan jos koira edes kiinnostuu. Kun koira itse osoittaa kiinnostusta silloin saa silittää.
Vierailija kirjoitti:
Piikille. Siis se kakara.
Äitisi harkitsi
Kakaralle piiskaa jos lähestyy koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Koira tunnistaa pahuuden ihmisessä. Onko lapsen nimi kenties Damien?
Ta Muhammed?
Usko koiraasi. Älä anna lapsen tulla lääppimään, selitä asiallisesti ettei koira pidä ja vie koirasi pois tilanteesta. Nämä on henkimaailman juttuja ja tästä on turha enempää selitellä. Tuolla aiemmin jo joku muu sai kiukut kommentteihinsa. Minulla on sattunut muutaman kerran omien koirieni kanssa vastaavaa aikuisten ihmisten kanssa, mm. uuden naapurin. Syy löytyi ja onneksi en torunut koiriani kun toimivat juuri niinkuin niiden vaistot kertoo.