Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tunkee joka paikkaan. Miten sanoa kauniisti, että liika on liikaa?

Vierailija
14.09.2026 |

Olen ollut 4 vuotta suhteessa mieheni kanssa ja minulla on aina ollut hyvät välit anoppiin. Nyt appivanhemmat erosivat keväällä ja anoppi tunkee joka paikkaan mukaan. Olimme mieheni kanssa varaamassa lomareissua Kreikkaan ja puhuimme tästä anopille. No siltä istumalta hän varasi reissun meille kolmelle! Olisi varannut perhehuoneen, mutta siihen sain sanotuksi, että kyllä omat huoneet pitää olla. Romanttiseksi suunniteltu lomareissu muuttuikin sitten viikon lomaksi kolmestaan. Eron jälkeen hän myös ramppaa meillä jatkuvasti, jää välillä yöksi omasta aloitteestaan, viikonloppuisin on välillä tullut viinipullon kanssa ja käytännössä juonut sen yksin ja tietysti jäänyt yöksi. Olen puhunut tästä miehelleni, mutta hän on sitä mieltä, että äidillään on nyt vaikeaa ja häntä pitää tukea kaikin keinoin.

Miten sanoisin tai tekisin kauniisti niin, että anoppi ymmärtäisi ottaa hieman etäisyyttä ja palata entiseen, jolloin kaikki oli vielä hyvin? Haluaisin pitää jatkossakin häneen hyvät välit ja pelkään, että jos alan hätistämään häntä pois, niin välit menevät kylmiksi. Haluaisin, että mieheni ottaisi asiasta ns. koppia, koska kyse on hänen äidistään. Näin ei kuitenkaan ole vielä muutaman kuukauden puhumisen jälkeen käynyt. En tiedä mitä tehdä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun poika ainakin tekisi kaunistelematta selväksi että tämä ei käy, jos tuolla tavoin olisin häiriöksi. :D

Ei sun pitäis joutua miettimään tuollaisia.

Hih hih hih, minä ymmärtäisin sanomattakin. 

Vierailija
22/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet positiivisesti ja wokesti viettätte sitä lomareissua: kolmen kimppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on jo sen verran elämää nähnyt, ettei mene rikki, vaikka sanot ihan suoraan ja vähemmän kauniisti.

Vierailija
24/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun poika ainakin tekisi kaunistelematta selväksi että tämä ei käy, jos tuolla tavoin olisin häiriöksi. :D

Ei sun pitäis joutua miettimään tuollaisia.

Hih hih hih, minä ymmärtäisin sanomattakin. 

Minä taas en alunperinkään häiriköisi. Tuo oli kuvitteellinen esimerkki.

Vierailija
25/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan reilusti että nyt riittää. 

Vierailija
26/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävå vetää rajat. En lähtisi rikkomaan hyviä välejä anoppiin tuon takia.

Vierailija
27/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että alkaa käydä äitinsä luona, jotta anoppi ei tule teille. Voit myös tehdä vaikka viikonloppumatkan yksin. 

Jotkut ovat takiaisia, jotka roikkuvat sukulaisissaan riesaksi asti. 

Vierailija
28/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanoisit kauniisti, jos toinen käyttäytyy törkeästi?

Vierailija
29/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas weemäinen miniän rotjake

Vierailija
30/30 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin miehelle että hän voisi tukea äitiään parhaiten muuttamalla takaisin äidin luo. Teidän suhde sillä välin tauolle että mies voi keskittyä täysillä äidin tukemiseen. Tauon aikana tietenkin deittailet muita miehiä. 

Eiköhän alkaisi mieheltä löytyä motivaatiota laittaa äidille rajoja. Vaihtoehtoisesti löydät uuden kumppanin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä