Pelkkä puheluun vastaaminen ei ole vaarallista eikä siitä voi aiheutua rahallisia menetyksiä.
Tämä tiedoksi kaikille huijauspuheluita pelkääville käppänöille.
Kommentit (36)
Ei voi ei… silti vanhukset ja yksinkertaiset pelkää.
EI Kiinnosta. ( tuo on aina vastaukseni, ja heti luuri kii..
Näin. Toki osa puheluista kannattaa katkaista, jos jokin vastaanotetussa puhelussa herättää epäilyjä. Ei kielitaidottoman kannata jäädä hetkeksikään jankkaamaan soittajan kanssa jollei heti löydy yhteistä kieltä. Tai jokin muu herättää epäilyn puhelun asiallisuudesta.
Muutama vuosi sitten minulle soitti puhelinmyyjä, kauppasi lehteä, sanoin että en tilaa. Siitä huolimatta lehti alkoi tulla ja oli todella vaikea päästä tilauksesta eroon. Älkää vastaatko, pääsette vähemmällä vaivalla.
Mutta se vastaaminen voi johtaa vaaraan. Jos ihminen on johdateltavissa, hänet voidaan helposti suostutella ja ympäripuhua tms. Jos siis tietää olevansa tällainen helppo nakki tai ymmärtämätön asioitten suhteen, ei silloin kannata edes vastata ja aloittaa puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten minulle soitti puhelinmyyjä, kauppasi lehteä, sanoin että en tilaa. Siitä huolimatta lehti alkoi tulla ja oli todella vaikea päästä tilauksesta eroon. Älkää vastaatko, pääsette vähemmällä vaivalla.
Höpöhöpö. Jos sen voisi tehdä noin, ei sen myyjän tarvitsisi saada sua edes vastaamaan ja se voisi laittaa lehden vain tulemaan. Mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ei… silti vanhukset ja yksinkertaiset pelkää.
Ei se ole pelkoa. Mua vain ei tartte eikä kannata markkinointipellejen häiritä.
Maalaiset vastaa kaikkiin puheluihin virikkeiden puutteessa.
Ai sua harmittaa, ku en vastannu? En koskaan vastaa kauppiaille sunmuille, sua en pelkää 🤠
Vierailija kirjoitti:
Eräs firma lähettää nykyään vain tekstiviestin, että "aktivoimme tämän ja tämän, peruuta siihen ja siihen mennessä, ellet halua tätä". Ei todellakaan ole oikein laittaa mitään tilausta tuolla tavalla alkamaan.
Ulkomaita tulevaan ihan tavalliseenmin puheluun vastaaminen maksaa.
Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton (huom. palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta). ASML ei veloita muita maksuja rajoituspalveluun soittajalta. Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.
HUOM. Mikäli liittymään johon rajoitus halutaan tehdä on otettu palvelunumeroesto (0600 -alkuiset puhelinnumerot) on rajoitus tehtävä sellaisesta liittymästä, josta voi soittaa palvelunumeroihin.
Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.
Mummot vastaavat aina kun puhelin soi, sillä se voi olla lääkäri joka kertoo että Teillä on kuulkaa syäpä 😆
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa.
Ulkomaan puheluun vastaaminen ei maksa mitään, jos olet itse Suomessa tai EU/ETA-alueella. Se, mistä maasta puhelu sinulle soitetaan, ei vaikuta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mummot vastaavat aina kun puhelin soi, sillä se voi olla lääkäri joka kertoo että Teillä on kuulkaa syäpä 😆
Tollo-Veetin logiikalla lääkäri soittaa pyytämättä ja yllättäen ilman tutkimusta ja edeltä sovittua soittoaikaa.
Poikaparan aivokuoressa on vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs firma lähettää nykyään vain tekstiviestin, että "aktivoimme tämän ja tämän, peruuta siihen ja siihen mennessä, ellet halua tätä". Ei todellakaan ole oikein laittaa mitään tilausta tuolla tavalla alkamaan.
Vittuuksmänit tilaamaan sitä Vitaeprota ja T-maxia, Veijo-setä!
Vierailija kirjoitti:
Mutta se vastaaminen voi johtaa vaaraan. Jos ihminen on johdateltavissa, hänet voidaan helposti suostutella ja ympäripuhua tms. Jos siis tietää olevansa tällainen helppo nakki tai ymmärtämätön asioitten suhteen, ei silloin kannata edes vastata ja aloittaa puhelua.
Pehmeäpäiset pitää teljetä pehmustettuun huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Huijarien puheluun vastaaminen ei ole vaarallista, mutta sinne ei kannata sanoa mitään, ei varsinkaan "kyllä" tai "yes". Kun vastaa, niin mumisee "haloo" mahdollisimman epäselvästi ja antaa vastapuolen hoitaa kaikki puhuminen ja lopulta lyö luurin korvaan kun oivaltaa, että kyseessä on huijaus.
Jos haluaa pitää hauskaa niin kannattaa viljellä vain suomalaisille tuttuja termejä ja katsoa miten hyvin huijari pysyy perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu noin. Olet antanut myyjälle tietosi, jos sulle on alkanut puhelun perusteella tulemaan lehti
Vierailija kirjoitti:
Ei. Eikä ole tietääkseni muuttunut. Jos soittaa kotimaiseen numeroon, mutta käyttäjä on ulkomailla, soittaja maksaa vain kotimaan osuuden ja vastaanottaja ulkomaiden osuuden. Jos asut Suomessa ja numerosi on suomalaisen operaattorin, soittaja maksaa puhelunsa kokonaan itse.
T: Puhelin alalla töissä ollut.
Huijarien puheluun vastaaminen ei ole vaarallista, mutta sinne ei kannata sanoa mitään, ei varsinkaan "kyllä" tai "yes". Kun vastaa, niin mumisee "haloo" mahdollisimman epäselvästi ja antaa vastapuolen hoitaa kaikki puhuminen ja lopulta lyö luurin korvaan kun oivaltaa, että kyseessä on huijaus.