Oikeastiko jollain ei ole varaa mennä terveyskeskukseen?
Mihin se rahan sitten törvää, jos ei lääkäriin, jos on sairas?
Kommentit (33)
Ei minulla ainakaan ole. Kuolen sitten koska ei ole varaa hoitoon. Olin joku yli vuosi sitten lääkärissä ja haavan hoidon lasku 200 euroa. Laittoivat kaksi laastaria haavaan ja siinä se ja lasku 200.
Ei kaikki pääse sinne noin vain. Mutta minusta oli kauheaa mennä usein mieslääkärille, naisia tarvittaisi myös. En uskalla heti mennä ja pitkittyy usein vaivan löytyminen. Myös käytäntö että joku soittaa takaisin tai lääkäri joskus, aiheuttaa väsyneenä tuntikausia päivystystä ja stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole terveyskeskumaksuja, ja erikoissairaanhoidossakin on maksukatto 815e/vuosi.
Näissä on joskus se ongelma, että kela ei korvaa läheskään kaikkia tarpeellisia hoitoja ja lääkkeitä.
Terveyskeskus on ilmainen meille helsinkiläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa edes ruokaan niin mitäs luulet?
Miksi ei ole? Suomessa jokainen saa tukia sen verran että pärjää.
Ei saa. Tulet näkemään kun itse olet siinä tilanteessa.
Jos niitä palvelumaksuja aiotaan nostaa, niin hoidon ja palvelun laadun pitää parantua 250 prosenttia! Ja hvertiin ne portinvartija-kerberos hoitajat estämästä hoitoon pääsyä!
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pääse sinne noin vain. Mutta minusta oli kauheaa mennä usein mieslääkärille, naisia tarvittaisi myös. En uskalla heti mennä ja pitkittyy usein vaivan löytyminen. Myös käytäntö että joku soittaa takaisin tai lääkäri joskus, aiheuttaa väsyneenä tuntikausia päivystystä ja stressiä.
Lääkärikunnasta yli 60% on naisia, Veeti-setä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Sitä usein täytyy maksaa itse ensin ja sitten voi saada Kelan korvausken. - Ja on harhaluulo,että Kela maksaisi kaikille vähävaraisille kaikki tarvittavat sairaanhoito ja terveydenhoitomenot.
Onko nämä köyhät jotenkin ihan lapsia ja kädettöimiä? valtio korvaa, mutta kehdataan vänistä, että kun kuittia vastaan. Pitääkö tällaisille surkimuksille ihan kädestä pitäen kaikki hoitaa? Ja tiedoksi, valtaosa kansasta hoitaa terveydenhuollon kulunsa itse ilman mitään keloja.
Jotta voisi maksaa kuittiakin vastaan täytyy se raha olla maksuvaiheessa. Se, että Kela mahdollisesti hyvittää joko kokonaan tai osittain myöhemmin tai on hyvittmämättä lainkaan tapahtuu vasta maksamisen jälkeen. Ei siinä hetkessä ja tilanteessa on kun asiakkaan tule itse ensin maksaa terveyskeskusmaksunsa - -Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Etkö sinä ymmärrä olla kiitollinen, että sen saa valtiolta ylipäätään takaisin? En minä saa. Itse maksan lääkärinpalkkiot ja terveyskeskusmaksut.
Onhan tämä monelle kestämätön tilanne esim. pienituloisille tai eläkeläiselle, kun nykyinen hallitus nosti omavastuuta lääke- ja hoitomaksuissa, sekä poisti Kela korvauksen lääkkeistä, vaikka se olisi reseptilääke ja lääkärin mielestä välttämätön hoidon kannalta.
Kyllä niitäkin varmasti on paljon, jos 3 viikossa olet tuhlannut kutakuinkin kaiken, viimeisellä viikolla ei ole vara ostaa kuin kaurahiutaleita ja pussi punalaputettua leipää ja sit yhtäkkiä pitäs mennä lääkäriin niin mistä sä ne rahat kaivat. Suomessa on paljon esim kansaneläkkeellä eläviä yksinasuvia vanhuksia joilla rahat on tosi tiukilla.
viikon ruokaraha menee terkkarikäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Sitä usein täytyy maksaa itse ensin ja sitten voi saada Kelan korvausken. - Ja on harhaluulo,että Kela maksaisi kaikille vähävaraisille kaikki tarvittavat sairaanhoito ja terveydenhoitomenot.
Onko nämä köyhät jotenkin ihan lapsia ja kädettöimiä? valtio korvaa, mutta kehdataan vänistä, että kun kuittia vastaan. Pitääkö tällaisille surkimuksille ihan kädestä pitäen kaikki hoitaa? Ja tiedoksi, valtaosa kansasta hoitaa terveydenhuollon kulunsa itse ilman mitään keloja.
Jotta voisi maksaa kuittiakin vastaan täytyy se raha olla maksuvaiheessa. Se, että Kela mahdollisesti hyvittää joko kokonaan tai osittain myöhemmin tai on hyvittmämättä lainkaan tapahtuu vasta maksamisen jälkeen. Ei siinä hetkessä ja tilanteessa on kun asiakkaan tule itse ensin maksaa terveyskeskusmaksunsa - -Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Etkö sinä ymmärrä olla kiitollinen, että sen saa valtiolta ylipäätään takaisin? En minä saa. Itse maksan lääkärinpalkkiot ja terveyskeskusmaksut.
Tietysti olen mutta miksi kiitollisuuden pitäsi estää asioiden oikaiseminen? - Kun välillä turhauttaa, että osa kuvittelee tai luulee, että jos on työtön niin olsi automaattisesti oikeutettu maksuttomiin terveys ja sairaanhoitomenoihin tai kuinka hänen asumismenonsa maksettasiin, kunhan vakn asuisi vuokralla, eikä omistuasunnossa. . Tai kuinka huomattavan suuri osa työttömistä ei saa centtiäkään toimeentulotukea. Turhauttaa jo se,. että työttömistä puhutaan niin kuin kaikki työttömät olisivat samanlaisia (leimataan esim työtävieroksuviksi loisiksi) joilla kaikilla on yhtäliaet mahdollsiuudet ja taidot hoitaa (raha-)asioitaan kuin vaikka saamiensa tulonsiirtojen osalta.
Yhtälaillahan sitä on työssäkäyvien välillä eroa; esimerkiski ns. nollatuntisopparilla töitä tekeväön oikeus työterveyden palveluihin on varmasti eri kuin kokopäivätyötä tekevän.
Helsingissä ei ole terveyskeskumaksuja, ja erikoissairaanhoidossakin on maksukatto 815e/vuosi.