Oikeastiko jollain ei ole varaa mennä terveyskeskukseen?
Mihin se rahan sitten törvää, jos ei lääkäriin, jos on sairas?
Kommentit (33)
Ei ole rahaa edes ruokaan niin mitäs luulet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole? Suomessa jokainen saa tukia sen verran että pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Sitä usein täytyy maksaa itse ensin ja sitten voi saada Kelan korvausken. - Ja on harhaluulo,että Kela maksaisi kaikille vähävaraisille kaikki tarvittavat sairaanhoito ja terveydenhoitomenot.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Ei maksa. Esim. mulle ei Kela maksa yhtään mitään vaikka olen pienituloisimpiin kuuluva eläkeläinen, katsopa kun omistan asuntoni. En näinollen ole toimeentulotukeen oikeutettu, vaan minun pitäisi myydä tämä kämppä.
Kauppa ei käy. Tottakai olisin myynyt jos joku olisi ostanut.
Kun koko omaisuus on useimmilla suomalaisilla vain oma koti, niin aika vaikea on rahaksi muuttua siinä kohtaa kun menot yllättäen ylittävät tulot.
Tämä on vähän surullista. Nykyinen hallitus pyrkii siihen, että enää ei edes keskiluokalla olisi varaa omaan asuntoon. Arvaas ap, kelle asuntovarallisuus kertyy tällä hetkellä? Rikkaimman desiilin omistamille asuntorahastoille.
Sinä et koskaan tule kuulumaan rikkaimpaan desiiliin. Kukaan nuori ei jatkossa nouse edes keskiluokkaan. Siitä Kokoomus ja Ps sekä satiaiset on pitäneet huolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Sitä usein täytyy maksaa itse ensin ja sitten voi saada Kelan korvausken. - Ja on harhaluulo,että Kela maksaisi kaikille vähävaraisille kaikki tarvittavat sairaanhoito ja terveydenhoitomenot.
Onko nämä köyhät jotenkin ihan lapsia ja kädettöimiä? valtio korvaa, mutta kehdataan vänistä, että kun kuittia vastaan. Pitääkö tällaisille surkimuksille ihan kädestä pitäen kaikki hoitaa? Ja tiedoksi, valtaosa kansasta hoitaa terveydenhuollon kulunsa itse ilman mitään keloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole? Suomessa jokainen saa tukia sen verran että pärjää.
Nii hän sinä tyhmyyttäsi luulet... Totuus on kuule toinen.
Ihan hyvin mahdollista. Minulla on ollut kilpirauhasessa häiklää, jota hoidettu julkisella ja.nyt muutaman kuukauden aikana mennyt varmaan yli 500€. Esim
muutaman minuutin etäpuhelu lääkkeen annostuksesta 42€.
Ihmettelen, miksi näin kallista,.kun tuloista peritään vielä sairausvakuutusmaksua, jolla.katetaan julkista terv.hoitoa, vaikka ei käyttäisi palveluita.
Mulla menee ulosottoon kaikki. Velkaa niin paljon etten ikinä saa malksettua.
Oli yritys mikä meni nurin kun suurin asiakas jätti laskut tappiin.
Autoimmuunisairauksia puhkesi siitä stressistä useampia ja siihen päälle crps 1.
Osa lääkkeistä sellasia ettei Kela korvaa.
En saa toimeentulotukeakaan.
Nyt ihme kyllä sairaspäivärahaa.
Tuskin pääsen kuntoutustuelle kun loppuu.
Kai täytyy leikkiä työtöntä sitten jää lääkkeet taas tauolle kun päätöksessä kuitenkin kestää.
Sitten on taas tklle ja polille tarvetta.
Onko jollain varaa mennä terveyskeskukseen? Jos ihmisellä on joku sairaus, terveyskeskukseen ei todellakaan kannata mennä itseään kiusaamaan. Erikoislääkärille pääsy kestää kuukausia ja maksaa yhtä paljon kuin suoraan yksityislääkärille meno yksityisellä, koska maksat joka yleislääkäristä ja hoitsun "vastaanotosta" sekä särkylääkkeistä ja muista itsehoitotuotteista jonotusaikana, plus vaivasi kerkiää mahdollisesti äityä tappavaksi sinä aikana kun odotat erikoislääkärille pääsyä. Kannattaa varata aika suoraan yksityiselle seuraavaksi päiväksi, hän kyllä kirjoittaa lähetteen erikoissairaanhoitoon saman tien, vaikka itse vastaanottokäynti saattaa maksaa satasen.
Ei meillä täällä Helsingissä ole terveyskeskusmaksuja.
En ymmärrä miten pienituloiset selviävät, sillä tiukkaa tekee keskituloisilla (palkka yli 3000€/kk) jos sairaus vaatii useamman lääkäritapaamisen esim. murtumat lyhyellä ajalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Onko nämä köyhät jotenkin ihan lapsia ja kädettöimiä? valtio korvaa, mutta kehdataan vänistä, että kun kuittia vastaan. Pitääkö tällaisille surkimuksille ihan kädestä pitäen kaikki hoitaa? Ja tiedoksi, valtaosa kansasta hoitaa terveydenhuollon kulunsa itse ilman mitään keloja.
Jotta voisi maksaa kuittiakin vastaan täytyy se raha olla maksuvaiheessa. Se, että Kela mahdollisesti hyvittää joko kokonaan tai osittain myöhemmin tai on hyvittmämättä lainkaan tapahtuu vasta maksamisen jälkeen. Ei siinä hetkessä ja tilanteessa on kun asiakkaan tule itse ensin maksaa terveyskeskusmaksunsa - -Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Poliklinikkamaksu on jo yli 72€.
Terveyskeskuksista ei saa erikoissairaanhoitoa, joten ei siellä ole poliklinikkamaksujakaan, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa
Lasku tulee perässä, sen lähettää Kelaan joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaljaan ja röökiin riittää aina rahaa. Myös viiteen koiraan ja kehon tatuoimiseen täytteen rahaa riittää helposti.
Jos et ap tajua että on myös köyhiä niin SE on ihmettelyn paikka!
Jos on monisairas, käyntejä ja maksuja, lääkkeitä ja apuvälineitä kuluineen voi olla paljon.