Miksi yksin asuvien miesten asunnot eivät muistuta kotia?
Olen nähnyt TikTokin kautta videoita joissa näkyy miesten asuntoja. Kolkkoja kämppiä.
Odottaako ne että joku nainen tulee ja pelastaa ja järjestää niille kodin palveluineen? Lapsena sai asua äidin laittamassa kodissa ja nyt odotetaan äidin korviketta.
Kommentit (214)
mul ei oo ees kämppää kun oon niin minimalisti
Vierailija kirjoitti:
Eiks naisten asunnoissa oo aina tavarat lattialla ja joka puolella.
Ja kaikenmaailman turhaa krääsää kaikki paikat täynnä millä ei tee yhtään mitään mutta makunsa kullakin.
Ei se ole ongelma, jos ihminen itse ei kärsi siitä. Mutta jos kärsii, niin sitten toki olisi hyvä tehdä asialle jotain. Rahan puutekaan ei ole este, kun kaikkea saa edullisesti käytettynä. Muutama helppohoitoinen huonekasvi, kuten vaikka palmuvehka, epäsuoraa valoa, kuten jalka- ja tai pöytälamppu, pehmeät verhot ja iso matto parantamaan akustiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on erilainen maku kuin naisilla. Yleensä pariskuntien kämpät ovat kompromisseja molempien mausta.
Yleensä eivät ole. Yleensä nainen haluaa päättää sisustuksesta. Ja valittaa sen jälkeen kun "mies ei ole tehnyt mitään"
Ja naisten on pakko paikantaa maapallon päälle krääsällå, pikamuodilla ja vilkkuvaloilla varustetuilla tamponeilla.
Pakko saada pampaheinäruukkua, syysverhot, kokoelma tuikkukuppeja, unisieppareita ja muuta mautonta paskaa.
Koska some ja markkinamiehet käskee.
Olette aivottomia kanoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja naisten on pakko paikantaa maapallon päälle krääsällå, pikamuodilla ja vilkkuvaloilla varustetuilla tamponeilla.
Pakko saada pampaheinäruukkua, syysverhot, kokoelma tuikkukuppeja, unisieppareita ja muuta mautonta paskaa.
Paikantaa =paskantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet keräävät tavaraa kämpän täyteen.
Ei ne silti kotia muistuta. Kämppä on oikea sana.
Ap
Tunsin kerran tyypin jonka koti oli siisti, puhdas ja tyylikäs, mutta täysin hengetön. Muistutti hotellihuonetta, jonka sisustaminen on jätetty kesken. Tyyppi sinänsä oli fiksu ja kiva ja osasi esim. huolehtia hygieniastaan ja tehdä hyvää ruokaa, mutta ei hän kodissa asunut vaan asunnossa ja myönsi sen itsekin. Mutta hänen kohdallaan tilanne taisi olla ohimenevä ja johtua siitä, että hän kävi päivätöissä ja opiskeli illat: ei ollut aikaa eikä energiaa sisustaa. Hän menikin sitten pian valmistumisensa jälkeen naimisiin.
Ne tyypit, joiden koti muistuttaa moottorisahakorjaamoa tai pulikämppää, eivät mene koskaan naimisiin.
Jos joku asuu sikalassa, hän on sika.
Turha tulla möyhäämään naisten sotkuisista kämpistä. Niitähän te ette koskaan näe, ellei kyse ole jostain mt-ongelmaisesta/narkista, joka on joutunut laitokseen tai kuollut ja hänen asuntoaan tyhjennetään häädön takia.
Ja jos te näitä kämppiä näette, olette töissä jossain paskapuljussa, jonka toimiala on kiinteistönhuolto tai jätehuolto, eikä teillä ole minkäänlaista koulutusta mihinkään. Kiinteistönhuoltojen henkilöstöllä ei välttämättä ole edes ajokorttia ajaa niitä pakuja ja työkoneita, mutta niinpä te vain ajelette ja etukuormaajassa ryyppäätte samalla kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet keräävät tavaraa kämpän täyteen.
Näin on. Minulla on talo täynnä cd ja vinyylilevyjä, kirjoja, lehtiä ja viihde-elektroniikkaa. Koskaan ei ole ollut tilaa naiselle ja kyllä tämä nykyinen tavaramäärä aina naisen voittaa. M67
Tuskin on palstan naistenkaan paskaläävät krääsineen kovinkaan monen miehen mielestä kodikkaita tai edes asuttavia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin se että on vähän tavaraa mutta se on hyödyllistä kuin se että asunto on täynnä tavaraa joka on hyödytöntä eikä sen asunnon täyttämisen jälkeen mahdu edes elämään siellä
Miehen boksi on täynnään tyhjiä juomatölkkejä ja pitsalaatikoita, repeytyneitä sipsipusseja, lattialla ja tuolilla, pöydällä käytettyjä/likaisia sukkia ja paitoja. Nämä ovat miehen sisustusesineet. 🤭
Ei ole
Minun on. Paitsi vaatteet lattialla. Pöytiä koristaa juomatölkit
No mun kotona poikamiesaikoina omaa oli: -keittiössä ruokapöytä sekä mikroaaltouuni kahvin- ja vedenkeitin sekä astiat
-olohuoneessa sohva-nojatuoli-sohvapöytäsarja (sohva vuodesohva, jossa nukuin, mikäli tuli vanhemmat käymään pk-seudulla, he nukkuivat mun makuuhuoneessa) sekä kirjahylly, jossa tv sekä radio-kasetti-cdsoitin ja kirjoja,
-makuuhuoneessa parisänky (vanhemnat kävivät yökylässä vähintään 1 krt/kk, kun oopperat ja teatterit kestivät illalla niin myöhään) ja kirjoituspöytä
-wc-kylpyhuoneessa pyykinpesukone
En ollut juurikaan kotona muuten kuin nukkumassa. Tein vuorotöitä niin, että menin yövuoroin su-to 17.00-05.00 (eli vapaata pe aamusta su iltapäivään), aamuvuoroon seuraavalla viikolla ma-pe klo 05.00-17.00 ja la klo 07.00-18.00 sitten vapaa la 18- seuraavan viikon sunnuntai klo 17. Kaikki vapaapäivät olin mökillä. Sitten tuli yt-neuvottelut ja jäin työttömäksi, melkein heti tapasin vaimoni. Seurusteli on n. 1,5 kk ja ostettiin oma asunto, jonka vaimo on sitten sisustanut.
Olen heteromies, kotonani on täyspuisia kirjahyllyjä, itämaisia villamattoja sekä vintagea/ antiikkia ja varsin siistiä. Vaatenaulakossa klassisen pukeutumisen perusartikkeleita. Puhtaalla lattialla hyvässä järjestyksessä käsintehtyjä laatujalkineita kiillotettuina ja lepolestit sisällä. Näin oli poikamiesaikanani ja on nytkin , kun naaras on asettunut taloksi. Hyvin viihtyy. Ja tosiaan...minä korjailen hänen siellä täällä lojuvia tavaroita aina paikalleen. Joten älkääpäs yleistäkö. :)
"Yessicalla oli ihana pampaheinäruukku"
"Somejulkkiksen mainostama matto on pakko hakee jyskistä"
"Ikean tosi spessu kurpitsalasikulho on haettava tänään , kuulitko Nico? Iltalehdessäkin sanottiin niin"
"Noi sohvatyynyt on ollu jo kolme kuukautta, pakko saada uudet"
Siinä se naisten sisustaminen sitten olikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku asuu sikalassa, hän on sika.
Turha tulla möyhäämään naisten sotkuisista kämpistä. Niitähän te ette koskaan näe, ellei kyse ole jostain mt-ongelmaisesta/narkista, joka on joutunut laitokseen tai kuollut ja hänen asuntoaan tyhjennetään häädön takia.
Ja jos te näitä kämppiä näette, olette töissä jossain paskapuljussa, jonka toimiala on kiinteistönhuolto tai jätehuolto, eikä teillä ole minkäänlaista koulutusta mihinkään. Kiinteistönhuoltojen henkilöstöllä ei välttämättä ole edes ajokorttia ajaa niitä pakuja ja työkoneita, mutta niinpä te vain ajelette ja etukuormaajassa ryyppäätte samalla kaljaa.
Mitenkäs noi omat työkuviot palstaölisijällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sitten olla jotain hölmöjä sananparsitauluja seinät täynnä ja sohvat sekä sängyt täynnä tyynyjä? Pörrömatto lattialla ja 55 erilaista viherkasvia?
No niistä sentään syntyy kodikas tunnelma.
Ap
Ei alkuunkaan. Ovat kamalia. Jossain teinin huoneessa voi sellaisia vielä sallia muttei nyt aikuisen ihmisen asunnossa ikinä.
Kuinka yksinkertainen ihminen voi olla, että muodostaa käsityksen TikTok -videoiden pohjalta?
Vierailija kirjoitti:
Huonekasvit ei ole krääsää. Maton, verhot ja pari sohvatyynyä saa vaikka kirppikseltä. Muutama taulu seinälle ja,se oli siinä.
Meille naisille vaan ei riitä sisustukseksi nahkasohva, kaljatuopit vitriinissä, pleikkari ja jätti tv. On mielestämme kolkkoa. Sori siitä.
Tässä on taas tällaista yleistämistä. Esim. omilla pojillani on kauniit asunnot ja viimeisen päälle sisustetut. Ja enpä usko, että tällainen erityisesti koskisi miehiä. Jos ihminen ei välitä siitä asunnostaan, on aivan sama mitkä vehkeet sieltä haaronperistä löytyvät.
Kotona ei nussita 👹