Olen opiskelija ja ostin lähes 200 euron hintaisen takin. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (49)
Olis kannattanu ostaa vielä kalliimpi, niin kestäisi useamman vuoden. Parhaimmillaan jopa 10v voi pysyä hyvänä, jos on laadukas. Halvat hajoaa ja kuluu nopeasti, jolloin tarvitset seuraavana vuonna taas uuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko alaikäinen?
En ole. Ei kai tällä palstalla alaikäiset viihdy?
Ap
En tiedä, oli niin lapsellinen aloitus että olisi selittänyt asiaa.
Eihän tuo ole mitään. Pelkkä materiaali hyvään villakangastakkiin maksaa tuon puhumattakaan työn määrästä.
Aika köyhä takki, minä ostin jo 70- luvulla takin joka maksoi paljon, on vieläkin toimintakunnossa ja omistaja myös.
Itselläni on n. 20 vuotias talvitakki. En enää muista tarkkaa hintaa, mutta ei ollut mikään halpa.
Olen kerran joutunut siihen vaihtamaan vetoketjun, taisi kustantaa 50 euroa.
Ei laadukas takki nyt niin kalliiksi tule, kun laskee käyttövuodet.
Vierailija kirjoitti:
Olis kannattanu ostaa vielä kalliimpi, niin kestäisi useamman vuoden. Parhaimmillaan jopa 10v voi pysyä hyvänä, jos on laadukas. Halvat hajoaa ja kuluu nopeasti, jolloin tarvitset seuraavana vuonna taas uuden.
Olen koko elämäni ostanut näitä Prisman 179e takkeja ja aina niissä ilmenee vuoden kuluttua jotain paskaa, vetoketju toimii huonosti, jossain on repeämä, sisäsauma repsottaa ym.
Mutta ei ole varaa laittaa kerralla isompaa summaa parempaan. Vintedistä ostanut käytettyjä mutta nekin kuluneet puhki
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 200e takki on jo kestävä, mitä oikein horiset?
Vierailija kirjoitti:
Ei 200 eurolla saa nykyään kuin jonkun London Fogin polyester-kiinapaskatakin Prismasta. Inflaatio on osunut vaatteisiinkin.
London fog -takit maksaa reilusti alle 100 euroa.
Onko helly Hansen? Opiskelija tekee viisaasti, ostaa laatua,joka kestää. Voi keskittyä siihen oleelliseen eli opiskeluun (naiset ja bileet) ja päästä aikanaan hyviin hommiin. Antaa köyhien parsia ne reijät ja korjata vetoketjun 3kk jälkeen.
Minä pienituloisten, ostan 200€ takin kirpparilta tai tori.fi. laitan säästyneet 150€ sijoituksiin.
-Kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
Onko helly Hansen? Opiskelija tekee viisaasti, ostaa laatua,joka kestää. Voi keskittyä siihen oleelliseen eli opiskeluun (naiset ja bileet) ja päästä aikanaan hyviin hommiin. Antaa köyhien parsia ne reijät ja korjata vetoketjun 3kk jälkeen.
Minä pienituloisten, ostan 200€ takin kirpparilta tai tori.fi. laitan säästyneet 150€ sijoituksiin.
-Kylmät kädet
On! Hyvä arvaus :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 200 eurolla saa nykyään kuin jonkun London Fogin polyester-kiinapaskatakin Prismasta. Inflaatio on osunut vaatteisiinkin.
London fog -takit maksaa reilusti alle 100 euroa.
En tunne merkkiä, mutta on siellä Sastan tekemiä kiinalaisia ja latvialaisia takkeja. Niitä saa nippa nappa prismasta alle 300 euron.
Niille annetaan suomalaisia tuotenimiä kuten "louhikko" että tulisi kotimainen vaikutelma hölmölle ostajalle.
https://www.prisma.fi/tuotteet/110798944/sasta-louhikko-miesten-takki-1…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko elämäni ostanut näitä Prisman 179e takkeja ja aina niissä ilmenee vuoden kuluttua jotain paskaa, vetoketju toimii huonosti, jossain on repeämä, sisäsauma repsottaa ym.
Mutta ei ole varaa laittaa kerralla isompaa summaa parempaan. Vintedistä ostanut käytettyjä mutta nekin kuluneet puhki
199 näkyi olevan helly Hansen takkeja prismalla. Toki itse ostin -70% alella ja hinnaksi jäi 32e. Säästyneet rahat johonkin tuottavaan tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
-Kylmät kädet
https://www.hellyhansen.com/sustainability/manufacturing/suppliers
We source the majority of our fabrics from Taiwan, China and Vietnam. All In addition to the supplier list below, you can find all of our Tier 1 facilities and all of our products are produced in Guangdong and Shenzen, China.
Kiinalaista polyesteriä, en nyt sanoisi että HH:n ostaminen on "panostamista laatuun".
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minun takkini maksoi varmaan 20 euroa jostain kiinahelvettikaupasta (anoppi tilasi), ja on neljättä talvea aktiivisessa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kallis ei takaa laatua.
Kuinka paljon teet viikossa seksityötä rahoittaaksesi hankintasi?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tuon syömisen laita? Jäikö rahaa ruokaan? Söisin itse hieman päälle 66 päivää tuon sun takkisi hinnalla.
Nyt on pakko kysyä että mitä syöt?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n pointti on ?
Ärsyttää sinua.
Ap
En ole. Opintotukikuukausia vaan saisi olla enemmän.
Ap