Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että sä et ole koskaan oikeasti tavannut ketään ihmistä

Vierailija
09.09.2026 |

Sä olet vain tavannut sun oman mielen kehittämän version niistä ihmisistä ja sun oma mieli on kehittänyt ne itse luomistaan peloista ja raameista ja olettamuksista minkä kautta se itse pyrkii ymmärtämään maailmaa. Sen takia ihmiset aina tavatessaan esim jonkun julkkiksen sanovat aina että se ei ole yhtään sellainen kuin oli ajatellut, koska sun mieli oli luonut niistä tietynlaisen kuvan jonkun toisen mielen kehittämistä raameista ja peloista mitkä se oli tuonu sun naaman eteen esim uutisten perusteella. Eli sun oma mieli kehittää version jonkun toisen mielen luomasta versiosta, sä et tunne sitä henkilöä etkä tiedä siitä oikeasti mitään, siksi se on aivan turha jauhaa siitä kaiket päivät. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että big otter ja alkoi naurattaa saukot.

Niin 🤗

Vierailija
22/26 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieleni ei kehitä ihmisiä.

Minun mieleni voi kehittää mielikuvan ihmisten tapaamisesta, mutta se on eri asia.

Ihminen ei toimi tyhjiössä. Jokainen teko tapahtuu oletuksessa, että on olemassa sääntöjä, normeja ja odotuksia, jotka ylittävät yksilön mielihalut. Kun ihminen pidättäytyy väkivallasta, noudattaa lakia tai käyttäytyy kohteliaasti, hän ei yleensä tee sitä siksi, että tuntisi sisäistä moraalista kutsua joka hetki. Hän tekee niin, koska toimii ikään kuin jokin näkymätön järjestys olisi läsnä, arvioimassa ja takaamassa merkityksen. Tämä oletettu järjestys ei ole henkilö eikä konkreettinen voima, vaan symbolinen rakenne, jonka varassa yhteiselämä lepää.

Ei mieli luo järjestystä. Se perustuu ihmiskunnan odotuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä. Jos odottaisimme, että ihmiset ovat ystävällisiä vain silloin kun he oikeasti tuntevat niin, yhteiskunta olisi täynnä:

hiljaista vihaa äkillisiä purkauksia

pelkoa toisten mielialoista. Maski tekee käytöksestä vakaan, ei vilpillisen. "Ole oma itsesi" on vaarallinen fantasia, ajatusvirhe.

Vierailija
24/26 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tiesin.

Vierailija
25/26 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kuitenkin useimmiten näemme toiset ihmiset melko samalla tavalla. Enemmänkin samalla tavalla kuin ihan eri tavoin. Joskus joku Pirkko kertoo enemmän itsestään kuin Kaijasta sanomalla muiden mielestä ihan tavallisen Kaijan olevan päällekäyvä ja ärsyttävä tms, mutta aika usein ihmiset ovat samaa mieltä siitä että Pentti puhuu liikaa itsestään tai vastaavaa.

Voihan aloittajan väite silti pitää paikkansa. Ehkä olemme hyvin toistemme kaltaisia (tai olemme omaksuneet samat normit).

Vierailija
26/26 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei oikeasti halua saada sitä mitä hän himoaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan