Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joillakin vielä nykypäivänä kotona televisio, radio tai pöytätietokone?

Vierailija
09.09.2026 |

Eihän ole oikeasti?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä stereot, televisio, mikroaaltouuni ja videonauhuri, on pakastin, kahvinkeitin, mikroprosessori ja pölynimuri.

Vierailija
22/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkari on tietty. Oon hyvin aktiivinen vanhempi, mut miten muuten pelaisin Pleikkaa ja mistä kateltais aina silloin tällöin joku perheleffa? Kännykältä tai tabletilla? Joo ei kiitos. Telkku päälle, lapsi kainaloon ja porkkana käteen ja eiku kättelemään leffaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy poljettava ompelukone

Vierailija
24/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä stereot, televisio, mikroaaltouuni ja videonauhuri, on pakastin, kahvinkeitin, mikroprosessori ja pölynimuri.

"Vaimo älä ole onneton. Meillä melkein kaikki laitteet on, jotka kehitys on tuonut tullessaan..."

Vierailija
25/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeetä kieltä käytät vaimostasi.

Vierailija
26/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö pääse hoitoon?  Kun kumminkin pääsit eläkkeelle pääsi takia.

Kaikkia se leipä elättää?

Vierailija
27/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kpl TV:tä, 8 pöytätietokonetta ja yksi radio.

Vierailija
28/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pöytätietokone ja pari radiota. Pattereilla toimiva radio kuuluu kotivaraankin.

Vierailija
29/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ei olisi tv:tä? Et kai sä nyt miltään puhelimen ruudulta sarjoja ja leffoja katso? Minä katson pääasiassa 85 tuumaisesta telkusta, joskus harvemmin 55 tuumaisesta. Radiota en ole kuunnellut 15 vuoteen eikä pöytätietokonetta ole ollut samaan ajanjaksoon muuta kuin teinillä pelikoneena.

Läppäriltä nykyään katsotaan.

Mulla on 55" televisio läppärin "lisänäyttönä".

Vierailija
30/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy jättikokoinen televisio, kaksi toimivaa tehokasta pöytätietokonetta ohjelmointia varten, LP-soitin, CD-soittimia 5kpl, keittiölaitteita (myös ysärillä hankittu leipäkone, joka on edelleen käytössä) joka lähtöön, hätäradio, maailmanradio yms. Jopa VHS-nauhurikin löytyy.

Vierailija
31/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole mutta mökillä on radio ja televisio

Vierailija
32/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ei olisi tv:tä? Et kai sä nyt miltään puhelimen ruudulta sarjoja ja leffoja katso? Minä katson pääasiassa 85 tuumaisesta telkusta, joskus harvemmin 55 tuumaisesta. Radiota en ole kuunnellut 15 vuoteen eikä pöytätietokonetta ole ollut samaan ajanjaksoon muuta kuin teinillä pelikoneena.

Läppäriltä nykyään katsotaan.

Läppäriltä kukaan viitsi mitään katsoa ellei ole ihan palkko. Töissä on palavereissa. Etätöissä läppäri on aina kiinni kunnon näytössä ja sarjat ja leffat katsotaan isosta telkusta, jossa on myös kunnon kotiteatteri. Nautinto on aivan erilainen, kun kuva on iso ja äänet kunnolliset. Huvittaa aina tv:n sisustusojelmat, kun telkkarin paikalle on laitettu taulu, joka vaihdetaan telkkariin, kun kamerat sammuvat. Fakta on, että melkein joka kodissa on iso telkkari. En ole koskaan vieraillut sellaisessa kodissa, jossa ei ole telkkaria.

Vierailija
33/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pöytätietokone ja pari radiota. Pattereilla toimiva radio kuuluu kotivaraankin.

Ja tietty televisio, 3kpl.

Vierailija
34/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on. Ihan perus kodin laitteita kaikki. Radiota ei tule usein kuunneltua, mutta olohuoneen stereoissa se on integroituna vahvistimeen ja välillä laitan herätyksen kelloradiolla vaihtelun vuoksi, koska tyhmät aamuohjelmat ärsyttävät hereille tehokkaasti. Televisio on ainut laite mistä viitsii mitään laadukkaampaa katsella. Tietenkin hyvällä äänentoistolla stereoiden monikanavaäänellä. Pöytäkone on miellyttävin monissa hommissa ergonomian, tehon jne suhteen. Käytän sitä eritoten musan tekoon.

Vierailija
35/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan velat ja vanha tapletti, eli köyhä olen, huomenna meinaan mennä virvelöimään, koska ruokavarani ovat melko vähissä.

Vierailija
36/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on seinäpuhelin.

Vierailija
37/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ne kaikki. Mitä sitä sitten pitäisi ostaa?

Vierailija
38/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alakoulussa, tekstiilitunnilla oli yksi sähkökone ja muut poljettavia. Jokainen sai vuorollaan kokeilla sitä sähkökonetta.

Itse (poikana) osasin paremmin sillä poljettavalla; siinä vaan piti hallita hermonsa. Viereinen kaveri ei hallinnut, polki ja polki; tais neula katketa tai jotain :)

Aikaa sekin.... 70-lukua.

.....

Oli muuten puhetta joskus baarissa siitä: vanhat Singerit ovat arvokkaita (siis jos möisi). Toinen sanoi: eikä ole, niitä on jokapaikka täynnä (aikaa tuosta? Mitä lie, 10 vuotta).

Vierailija
39/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei.

Minulla on puhelin ja tabletti. Ne riittävät hyvin.

Vierailija
40/66 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on tv milläs dvd elokuvia kattosin. Pöytäkone on koska läppäri hanurista. Radio on se soi öisin että ei korvat tinnitä.

Makuuhuoneessa toinen televisio, putkimalli että voi pelata Nintendo 8-bittisen sorsanammuntaa ja muita vanhoja koneita.

Olohuoneessa räkki jossa radio, viritinvahvistin, kasettisoitin ja vinyylisoitin.

Ja sit cd soitin vielä lisäksi erikseen.

M-41v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi