Vieläkö Kyrköösjärves tarkenoo uira?
Ristus ku häjysti vihimoo tuota vettä. Ruokotoon keli tääläpäin.
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Eisunkaa tuo tarina sensuurihin mee.
Mä vähä sitä pelekäsin sen takia kun jokku on niin herkkänahkaasia jotta teköö musta ilimootuksen ylähäpirolle kun kiriootan rumia sanoja.
Sitä minä pelekään, notta akkani pelekää mitä minä pelekään.
Oon täs jouten olles tuumaallu, notta joko sitä parin viikon päästä on kuura pers*es aamulla ylähä noustes ja taivahalta sataa vällynriakaleita?
Ku sataa jalakarättien kokoosta märkää räntää, niin se on kans häjy ilima.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minä pelekään, notta akkani pelekää mitä minä pelekään.
Elikkä yhyres pelekäämmä, sitä mitä toinen pelekää.
Kello on jo palio. Mennähän maata, notta huomenna jaksaa taas.
Miähen pitää olla isäntä taloos vaikkei olsi kukkoota suuree.
Oli aikoonansa Lapualla käräjät ja käsittelys oli pontikankeittojuttu.No käsittely kesti ja yks lautamiäs nukahti.Sillä aikaa kun tämä lautamiäs nukkuu niin juttu vaihtuu syriähyppyhyn.No tämä nukkunu lautamiäs heräs siihen kun tuamari fletaasi nuijalla pöytähän ja kariaasi notta sata markkaa sakkua ja vehkehet pois.
Sellaasta muistelen että oli yks itteoppinu televisionkoriaaja. Sillä oli joku sellaanen jalaasmökki tai sen sellaanen, johona se niitä rustas, kamiina siinä oli talaven varalle. Putkitelevisiot se osas kaikki ulukoa mutta ransistorivehkeet sitte oli sen firmalle kualinisku. No kumminki: Sinne tuli kerran yks isäntä teeveensä kans ja sanoo notta tinaakko tuan viitosella kuntohon? No, sehän tinas ja teevee tuli kuntohon mutta ei kauan kestäny kun oli vikaa taas. No siihen sitten tämä tinausmestari notta: Mä vähän arvelinkin nottei se viitosen tinaus kovin kauaa kestä.
Pitää mennä koittamahan. Otan muorivainaan piisamiturkin mukahan niin lämpiää nopiaa.
Oikeen mukava juttuketju tämä on ollu. Löytyysköhän täältä sellaasia, jokka muistaasivat aivan mitä hyvänsä Lummukan piimaatyämaalta. Oon aivan piänenä tainnu nähärä sen mutta muistot on hatarat.
Ja soon kans häjy, ku tiät on aivan sianselijäällä tuolla mailla ajelles.
Vierailija kirjoitti:
Oikeen mukava juttuketju tämä on ollu. Löytyysköhän täältä sellaasia, jokka muistaasivat aivan mitä hyvänsä Lummukan piimaatyämaalta. Oon aivan piänenä tainnu nähärä sen mutta muistot on hatarat.
Oo kuullukkaa koko työmaasta. Kiinnostaas kans. Osaakko itte kertoa tarkemmin?
Syökö joku vielä kaffeen kans ankkastukkia. Hyi olokohon sanon mää. Mää en piittaa minkää moisista kastamisista. Ei mikää makoonenkaa oikeen kiehro.
Joskus saatan ottaa salamiakkia, Sisua ja suklaata, mutta se on harvoon se.
Tuuloo niinku venälääsis elokuvis. (kuuluu ujellus).
Vieläkö Kyrköösjärves on niitä kelluvia ja ajelehtivia saaria?
Viittiis jotaki teherä, muttaku on laiskamato iskeny.
On häjy veivata polokupyörällä ku ruikku on housuus.
Sihirattuja talakkunajauhoja vähä piimähän sekahan, ja pikkuusen sokuria, niin tuloo parahultaanen jäläkiruoka.
On sitte vanhana höppänäki helluusia hupulaasia sulla.