Jos kummitustalo puretaan, niin
siirtyvätkö kummitukset samalle paikalle rakennettavaan uuteen taloon? Vai lähtevätkö ne?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei talon välttämättä tarvitse olla vanha.
Jos aikaa ei olisi, kuten joissakin teorioissa, niin kummitukset voisi olla myös tulevaisuuden kaikuja.
Kyllä ne siirtyy uuteen taloon yleensä. Jos ei rakenneta uutta taloa, voivat jäädä sinne raunioille tai talon entiselle paikalle myös.
Itse olen pariinkin kertaan asunut kummittelevassa paikassa. En ole ikinä pelännyt kummituksia. Minusta niiden touhuja oli kiinnostavaa seurata. Ja näytti että niitäkin kiinnosti minun touhut. Joskus varsinkin vanhassa talossa jossa asuin, joskus kummitukset myös välittivät mielikuvia mieleeni suoraan omasta elämästään. Se oli kiinnostavaa. Ja opinpa senkin, miltä tuntuu kun koskee kummitukseen: viileältä ja staattiselta sähköltä. Vaikka eipä näistä omalla naamallaan ja nimellään oikein missään voi puhua, kun ihmiset pitäisi hulluna.
Siirtyvät. Meidän päiväkodissa on kummituslapsi, joka on asunut sillä paikalla aiemmin ollees talos 😃
Mäkin oon nähny sen kerran, ja kuullu ainaki pari kertaa.
Lapset ei siitä tiedä, mutta silti ne oli kerran kummitusjahdissa siinä päässä taloa, mistä useimmat havainnot on, ku olivat nähneet jotain 😄👻
Kummitukset varmaan polttavat mun pilvet ja juovat kaljat, kun ne on aina jotenkin hävinnyt.
Jossain leffassa (?) oli haamu. Äkäinen haamu. Haamuili loppui siihen, kun sai jotenkin rauhan. Hyvä teoria.
....
Isä teki uransa Venaa Rauhassa -firmassa. Hän sitten kuoli. Hautaustavaksi päätin valita tuhkauksen. Mietin kyllä, et olisinko käynyt laskemassa tuhkat siihen ylämäkeen, mitä hän nuorena joutui "hiekottelemaan". Ehkä se olisi ollut mahdollista, en tiedä. Taka-ajatus oli se, et olisi haamuillut nykykuskeille: Nyt juippi lisää tehoja, ei olla vielä mäen pällä! :)
Vierailija kirjoitti:
Oon varma jotta miistäPersuusta tuloo niitä pahantahtoosia kummajaasia. Niitä poltterkeistä. Eikä niille oo väliä mihinä ne piruuroo ku ovat jo eläässänsä sille niin tottunu.
No niin, nyt korkki kiinni siellä ja aika ottaa päivän psyykelääkkeet, ei kuitenkaan yhdessä alkoholin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitään kummituksiahan ei ole olemassa. Mutta jos fantasiamaailmassa halutaan leikkiä, niin yleensä kummitusta sitoo tiettyyn paikkaan jokin tapahtuma tai esine, esimerkiksi paikka jossa traaginen kuolema on tapahtunut, tai luut jotka on salaa haudattu kellariin. Tällöin kummitus tietysti pysyttelisi samassa paikassa, vaikka rakennus purettaisiin. Kummittelun voi kuitenkin saada lakkaamaan esimerkiksi selvittämällä vainajan mysteerin, kysymällä aaveelta mitä se haluaa, toteuttamalla tämän viimeisen tahdon tai siirtämällä luut siunattuun maahan.
Onnea sinulle, jos et ole tämän "fantasiamaailman" kanssa joutunut koskaan tekemisiin.
Oletko ihan normaali?
Tervetuloa vaan esimerkiksi hoitoalalle yövuoroihin paikkaan, jossa kuolee paljon ihmisiä 😊 Tämä todellisuutemme on jotain paljon monimutkaisempaa kuin sinä pystyt mitenkään käsittämään.
Ne siirtyvät raivaamaan sen purmiehistön kaivinkonetta tai muuta työkalua. Varma tieto.