Eräilijänaiset. Paskantaminen metsässä? Miten onnistuu?
Kommentit (71)
Minulla on mukana biohajovia kosteuspyyhkeitä. Hoitavat käsisuihkun viran. Mieheni käyttää myös, sinne sammaleen alle voi jättää maatumaan.
Vierailija kirjoitti:
Millähän tavalla naisten paskantaminen eroaa miesten paskantanusesta, kun otsikossa kysellään vain naisilta?
Naisten toimitus on siistimpi kun on vähemmän karvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sen likaisempaa olisi kuin sisätiloissa vesivessassa?
Talvella hupullista haalaria käyttäessä pitää muistaa vetää haalari tarpeeksi paljon etupuolelle, jotta takapuolelta ei tipahda mitään haalarin sisään. Ja käytetty paperi tietenkin painetaan maahan mahdollisimman syvälle piiloon.
Sisätiloissa vesivessassa siisti ihminen käyttää käsisuihkua.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja paperia on mukana aina.
Hyvä olisi joku tuulenkaatopuu, jolle voi istahtaa kuten wc-pytylle ikään. Oletan, en ole kokeillut.
Toinen konsti on nojata selkä puun runkoa vasten ja näin pääsee myös hyvään kyykkyasentoon. Tätä tekniikkaa käytän. Pyyhintäpaperit sammaleen alle.
Miten et pääse kyykkyyn ilman apua? Onko sinulla joku vamma?
Vierailija kirjoitti:
Ne paskapaperit voi polttaa siinä kuopassa.
Ei voi kuivassa maastossa.
Vierailija kirjoitti:
Pikku tarkennus:
4. peitä kuoppa
5. Huuhtele se paskainen lapio jossain purossa tms.
6. kakkalapio reppuun
Miksi se lapio olisi kakkainen? Siistiä maatahan sillä vain siirretään, ei sitä kakkaa.
Yleensä myös ihan vain joku keppi riittää kuopan tekoon, lapiota ei tarvitse.
Puhtaanpaa metsässä on kuin yleisessä vessassa.
Onko olemassa ns. maastoystävällistä wc-paperia, joka maatuisi nopeasti. Wc-papereissa ei ilmeisesti ole luonnolle haitallisia aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanna puroon. Siinä on kiva huljutella perse puhtaaksi
Yhtä typerä vinkki kuin heittää jämäpastat puron tai järven pohjaan.
Raikkaaseen metsäpuroon kakkiminen puhdistaa nopeasti paikan.
Metsään pieraisu häiritsee eläimistöä paukkeellaan.
Miten valmistautua siten, että kakka tulee ulos kiinteänä pötkönä? Silloin ei ole paljon pyyhittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. kaiva kakkalapiolla kuoppa maahan
2. tähtää kuoppaan
3. kerää käyttämäsi wcpaperit roskapussiin ja laita reppuun
4. peitä kuoppa
5. kakkalapio reppuun
3. kohta on kyllä ihan tosi tyhmä ja turha. Kakkipaperit pannaan kuoppaan ja sammalet päälle.
Ei. true retkeilijä vie kakkipaperit pois metsästä.
Lofooteilla turistien toivotaan vievan paskatkin pussissa mennessään.
Tästä oli kaamea kokemus, kun eräässä vaiheessa elämääni painoin 125 kg (ja olen lyhyt nainen). Mulla oli miesystävä, joka tykkäsi eräilystä. Hän kysyi minuakin vaeltamaan, ja minä pienelle kunnolleni sopivalle vaellukselle suostuin. Mutta siitä vessa-asiasta tuli kauhea painajainen, koska en painoni ja huonon lihaskuntoni takia pystynyt kykkimään. Jos yritin, pyllähdin maahan takapuolelleni, enkä päässyt ilman tukea mistä voi käsillä ottaa tukea, tai toisen apua, ylös. Niin ja en myöskään ylettynyt pyyhkimään takapuoltani, kun oli käsiläskit ja kylkiläskit tiellä. Paperia sitten johohkin risunkarahkaan ja sillä sohimaan takapuoli verille (kotona hoisin suihkuttamalla).
Itse asiassa tuo oli sitten motivaatio myöhemmin, miksi laihdutin kaikkiaan 60 kg. Istumatyöläisenä kaupungissa olin ajatellut, että ei se mun paino ja lihaskunto ole ongelma, pärjään ihan hyvin elämässäni. Mutta sitten kun yksi metsäpissa tai kakka käytännössä oli aika mahdotonta ilman kaatumista, sotkemista jne, niin totesin että eihän tämä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja paperia on mukana aina.
Hyvä olisi joku tuulenkaatopuu, jolle voi istahtaa kuten wc-pytylle ikään. Oletan, en ole kokeillut.
Toinen konsti on nojata selkä puun runkoa vasten ja näin pääsee myös hyvään kyykkyasentoon. Tätä tekniikkaa käytän. Pyyhintäpaperit sammaleen alle.
Miten et pääse kyykkyyn ilman apua? Onko sinulla joku vamma?
Osuit oikeaan. Olet empaattinen ja aloit kantamaan huolta voinnistani.
Minulla on polvien nivelrikkoa.
Kiitos osoittamastasi empatiasta.
(sama)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. tähtää kuoppaan
4. peitä kuoppa
5. kakkalapio reppuun
3. kohta on kyllä ihan tosi tyhmä ja turha. Kakkipaperit pannaan kuoppaan ja sammalet päälle.
Siitä kasvaa sitte vattua tai mustikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. tähtää kuoppaan
4. peitä kuoppa
5. kakkalapio reppuun
Ei. true retkeilijä vie kakkipaperit pois metsästä.
Nehän maatuvat tai ne voi polttaa.
No tietenkin käyn hotellihuoneen veskissä ennen kuin lähden kävelemään metsäpolulle.
M27
Onhan siinä eroa, että onko yleinen kulkureitti vai keskellä ei mitään. Yleisillä paikoilla paperit mukaan, ettei reitit täyty paperista.
Vahvat reisilihakset on helpompi kyykkiä, paperi piiloon maatuvaa tavaraa.
Pyyhin puiden lehtiin ja hautaan kakan mukana