*(.)***SUURperheiset odottajat vko 22***(.)*
Kommentit (13)
Kiva, että olit ulmeri aloittanut uuden pinon :)
Muutama aika taas mennytkin, sitten viime kirjoittelun. Ulmeri kaipaili viimeisillään olevien kuulumisia. Enhän mä vielä viikkojen puolesta ole ihan viimeisilläni, mutta olo on kyllä ihan sellainen :( Siis kolottaa ja kivistää heti, kun jotain erehtyy tekemään. Kävely on jo sitä ihanaa ankan taaperrusta :) Vauva on alhaalla ja koko ajan on sellainen tunne, että kohta jotain tapahtuu. Vaikka näin kun nyt sanon, niin mitään ei sitten tapahdukaan viikkokausiin. Supistuksia on toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän. Onneksi ensi viikolla on lääkärineuvola, jossa ultrataan ja tehdään painoarviota ja tietty katsastetaan sitä kohdunsuun tilannetta. Kovasti vielä haluaisin vauvaa masussa kasvatella, ainakin sen 3 viikkoa.
Se kurja puoli tässä vaivaisuudessa tietysti on, että täällä kotona yritän kyllä olla tekemättä liikoja. Ainakin tällaisina päivinä kuin tänään, kun kaikki tekee kipeetä. Ja sitten on kamalat omantunnon tuskat siitä, että mies joutuu rehkimään munkin edestä :( Mutta kuten kaikki tiedämme, ei monen lapsen kanssa pysty koko päivää makailemaan, joten jostain muusta on sitten tingittävä ja se on sitten esim. siivoaminen.
No, se siitä, ettei ihan mene valitukseksi. Onneksi te muut kuulostatte vielä energisiltä ja virkeiltä :) Sateesta huolimatta. Kurjaa, jos koko viikko menee tällaisessa kelissä.
Lauantaina olisi sitten jo se odotettu kevätjuhlapäivä ja loman alku. Meillä on nyt muutamana vuonna ollut tapana käydä juhlien jälkeen Tampereella torilla leivoskahveilla ja taimiostoksilla. Ei kovin juhlavaa, mutta hyvän ilman sattuessa tosi kivaa :)
Mutta nyt on mentävä, joten mukavaa viikon alkua kaikille!
M ja masu rv 34+3
Terkut neuvolasta. Hb OLI NOUSSUT! Jes! Maha kasvaa jo yli käyrien. ;) Vauva oli perätilassa. Kahden viikon päästä ultrataan jos viel vaikuttaa olevan väärässä tarjonnassa. Muuten kaikki oli suhteellisen hienosti.
Meillä odotellaan koulun ja eskarin loppua kuin joulua! Lauantaina olis juhlien jälkeen tarkoitus ottaa asuntovaunu perään ja lähteä yhden yön reissulle parin kaveriporukan kanssa. Ihana aatella lomaa!!!
Nyt ilmoitelkaas muutkin suurten perheitten äipät itsestänne!!!! Tuskin teitä maa on niellyt??? ;)
Ulmeri 31+6
Hiljaista tosiaan tuntuu olevan. Jospa nyt itse yrittäisin piiitkästä aikaa sitten kirjoitella kuulumisia.
Rakenneultra oli ja meni ja kaikki tuntui olevan mallillaan. Vatsa kasvaa tosi kovaa ja vaivatkin ovat jo alkaneet; närästää, kylkiä vihloo ja selkä kremppailee välillä. Vielä kyllä olen töissä hyvin jaksanut, mutta sekin päivä voi olla lähellä, kun lomalle joutuu. Heinäkuun alusta olisi sitten kesäloma ja toivon, että edes sinne asti jaksaisin käydä töissä.
Huomenna olisi meidänkin porukalla päiväkodilla kevätjuhla. Enpä taida itse ehtiä kun viime minuuteilla mukaan; joudun olemaan töissä eikä vapaata saanut!!!Vähän ottaa päähän....
Minkäslaisia kesälomasuunnitelmia teillä muilla on? Meillä on tarkoitus käydä omalla mökillä perinteiseen tapaan, mutta nyt on lisäksi suunnitelmissa toinenkin reissu. Ulkomaille tekisi kovasti mieli, mutta tulisi niin kovin kalliiksi. Niinpä nyt on harkinnassa vuokramökki " vähän niinkuin ulkomailta" eli ruotsinkieliseltä autonomiselta saarelta tuossa lähempänä Ruotsia kuin Suomea. Eli mökkeilyä luvassa lähes koko lomalle!
Täytyy varmaan aloitella vähitellen tämä iltarumba, että pääsen sitten itsekin suihkuun. Hiki vaan virtaa; mitenkähän sitten kesällä jos tulee taas kunnon helteet...Huh, huh!
Aurinkoisia kevätjuhlia kaikille!
Suviruusu
Vähän hiljaiseksi on meidän pino todellakin käynyt, itsekin olen yksi " osasyyllinen" siihen. Täällä pohjoisessa on ollut pari päivää oikein kesäinen ilma, tänään kylläkin pilvinen, mutta íhan lämmin kuitenkin.
Kesälomasuunnitelmat ovat tältä kesältä ihan jäissä, pienten vauvojen kanssa emme lähde minnekään kauemmas, talonrakennus on aluillaan, eikä miehellä ole kesälomaa, joten reissataan sitten jonain toisena kesänä.
Eskarilaisella on kevätjuhla huomenna ja koululaisilla lauantaina. Kyllä täällä jo lomaa odotellaankin! Onhan se kiva, ettei tarvi koko ajan kulkea aikataulujen mukaan.
Oma vointi on edelleen ok, eilen kävin neuvolassa, sielläkin kaikki kunnossa. Paino oli " hieman" hypännyt ylöspäin... Kahdessa viikossa sitä oli tullut 2,8kg! Noh, viikonloppuna juhlittiin kuopuksen syntymäpäiviä, joten eiköhän syy löydy ihan sieltä. ;) Maanantaina on taas polikäynti, saas nähdä, minkä kokoisia vauvelit nyt ovat. Ja vieläkö ovat silloin poikittain.
Aika on kyllä mennyt tosi nopeaa, tuntuu hurjalta, että meillä saattaa olla pikkuiset vauvat jo muutaman viikon päästä! Laskettuun aikaanhan on kyllä vielä reilut 6 viikkoa, mutta mistäs sitä tietää, kuinka aikaisin nämä pikkuiset päättävät syntyä. En kylläkään usko, että kovinkaan etuaikaisina, kun kaikki muutkin ovat menneet yli ajan, mutta mistäpäs sitä koskaan tietää.
Nyt lähden laittamaan iltapalaa, jos saisin vaikka porukan ajoissa sänkyihin tänään.
Hyvää viikonjatkoa kaikille!
T. pyrytyttö ja vauvelit rv 33+4
Meillä eskarilainen ja kerholainen ovat jo tämän viikon lomalla. Alkuviikko meni vielä kerhojen leirien merkeissä, mutta pikku hiljaa tässä alkaa vähemmän ohjelmoitu arki. Itselläni on vielä muutama työjuttu ja sitten jään minäkin lomalle. Tuntuu jotenkin hienolta jäädä äitiyslomalle, vaikka vaan tuollaisesta osa-aikatyöstä. Kahden edellisen äitiysloman alkua kun ei ole mitenkään sen kummemmin huomannut , kun ei käytännössä mikään muuttunut.
Loman suhteen meillä ei ole ihmeempiä suunnitelmia. Mies lomailee heinäkuussa ja silloin varmaan viihdytään jo aika lailla kotimaisemissa. Synnyttämässä toivottavasti käydään loman aikana. =) Kesäkuun aikana ajateltiin joku lyhyt retki lasten kanssa tehdä, mutta ei mitään ihmeempää. Isompia lapsia odottaessa olen kyllä reissannut pitkiä matkoja ihan viimeisillänikin, mutta nyt ajattelin, että ehkä ei reissata. Sukulaiset, jotka kaikki on kaukana, odottavat tietysti meitä kovasti käymään ja monia on tullut nähtyäkin vaan kesälomalla. Ei vaan oikein enää tällä porukalla innosta nuo reissut niinkuin ennen. Pitkät ajomatkat kuumassa autossa ja kyläpaikat joissa lapsilla ei ole mitään tekemistä... Ja on kyllä sanottava, ettei meidän " iso" perhe enää ole kaikkialle tervetullutkaan. Vauva tarjoaa siis ihan hyvän " tekosyyn" pysytellä kotimaisemissa. Saa meitä käydä täällä katsomassa, jos nähdä haluaa... Mä olen viime aikoina huomannut, etten olekaan niin sukurakas ihminen kuin ennen kuvittelin. =) Mutta meidän lomailu sisältää toivon mukaan paljon uimista ja rantaelämää, grillailua ja yhdessäoloa. Oikeasti olisi kiva, jos ystävät ja sukulaiset vierailisivat meillä (paitsi ne, jotka luulevat tulevansa täyden palvelun hotelliin). Kesä kuluu kuitenkin äkkiä ja lapset ovat sen verran pieniä, etteivät ihmeempiä kaipaa. Eikä meidän perheellä nykyisessä taloudellisessa tilanteessa kyllä olisi varaakaan ihmeellisempään lomanviettoon. Miehen vanhempainvapaalle jääminen syksyllä ajaa talouden sen verran tiukille, että lomarahat on laitettava " katastrofirahastoon" eli varalle, jos tulee joku yllättävä isompi meno.
(.) ei kummempaa. Viime yönä jouduin nousemaan vessaan ja vauva innostui niin kovasti, että piti parin tunnin jumppatuokion. Eipä siinä nukuttu ennen kuin vauva rauhoittui. Vauhtia tuntuu tällä lapsella olevan, vaikka tila selvästi käy ahtaaksi. Mukavaa silti, että liikkuu. Muuten olen ihan hyvin jaksellut. Liitoskivutkin ovat helpottaneet ja pääsen jälleen liikkeelle ihan ripeästikin. Hyvä niin, sillä kuopuksen kanssa äkkilähdöt ovat välillä tarpeen. Paras energisyyden vaihe taitaa kyllä silti olla ohitse. Ihan mieluusti oikaisen itseni päivälläkin, jos se joskus on mahdollista eikä pesänrakennustouhu innosta enää niin kovasti. Vauvan tavaroita kyllä ajattelin pikku hiljaa alkaa laitella valmiiksi, mutta kaappien siivoamiset ja muut eivät enää houkuta. Loppuraskautta siis eletään...
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Meiramiina 32+4
On satanut koko alku viikon ja vielä tänäänkin näyttää jatkuvan. Meillä tuo 4v menee ihan yli kierroksilla kun ei pääse ulos ja kun sitten hänet ulos päästää sielä ei ole ketään kaveria. Meillä on muutenkin joku uhmakausi tuolla 4v:llä hirmuinen ruikutus ja kitinä koko ajan päällä. Toivottavasti tuo menee ohi nyt kun alkaa miehen kahden viikon kesäloma.
Meillä kesä on nyt viimein suunniteltu tarkkaan =). Kaksi viikkoa ollaan mökillä nyt heti kun koulut loppuu sitten tullaan viikoksi kotiin on minun, kuopuksen ja kouluun lähtijän neuvolat. Sitten ollaan viikko tai kaksi toisella mökillä. Sitten taas kotona ja lopuksi mennään Helsinkiin pikku mummolle ja vaarille pariksi viikoksi. Elokuu sitten rauhoitetaan kotioloon ja tulevan koulurytmin palauttamiseen. pikku mummo on tulossa elokuun alussa lapsia kaitsemaan ja varmaan on suunnitellut siivoavansa meillä vähän joten saan sitten kaivaa vauvan vaatteita ja tavaroita esille.
Maanataina pistin äitiyspakkaus hakemusken postiin. Ei taida päätös tälle viikolle ehtiä ja tuskin pakkauskaan mutta eiköhän tuo pari viikkoa säily postissa kun ollaan sinne mökille lähdössä.
Toiveissa kesän osalta on mökillä kukkien ja kasvien hoitoa, uimista ja rentoa yhdessä oloa. Meille on tulossa myös pusupömpeli joka pitäisi rakentaa. Sain sen 30v synttärilahjaksi kun olen monena vuonna jo puhunut että selaisen mökille joskus rakennan. Tosin nyt näyttää siltä että minun ei anneta pömpeliä rakentaa kuulemma saan verhoja suunnitella. Höh sanon minä! Aijon kyllä olla mahoineni edessä pyörimässä niin paljon kun mahdollista =). Mun mökki!
Eilen oli eskarilaisen kevätjuhla ja tänään viimeinen päivä eskaria. Toissa päivänä oli ekaluokkalaisen kevätjuhla ja tänään kerholaisen kevätlaulajaiset. Sitten on juhlat juhlittu. Lauantaina haetaan vain todistus koulusta ja sitten suunnataan mökille.
Mahassa on nyt hyvin seesteinen vaihe. Ei suuremmin ahdista mutta kyllä jo huomaa että raskaana ollaan =). Välillä on pakko vähän vauhtia hidastaa jo.
Nettitauolle pariksi viikoksi jäävä nuttu rv 27+3
kun oon yrittany olla ahkerana tuolla ' omassa' pinossa, eli syyssisseissa, niin on jaany tanne kirjoittelut vahiin, sori siita!
Ja nyt kun kesakin alkoi niin aika menee hurjan nopeesti; tosin ma olen loppuun saakka varmaan koneella ihan tiiviisti, kun meillapain on niin kuumaa, ettei varmaan tule paljoa mentya ulos helteeseen taalta ilmastoidusta kampasta!
Meilla on virallisesti viela kesakuukin koulua, tosin eivat sinne kokeitten jalkeen enaa mene, esikko lopettaa jo ysiluokan (meilla mennaan 6v kouluun) aatelkaas jo lukiolainen ens vuonna! Kakkonen lopettaa kutosen; sekin siis jo yla-asteelle menossa! Ja kolmonen on kolmannella, ja nelosenkin laitan kerhoon syyskuun alussa, toivottavasti ennen viitosen syntymaa...
Kavin siella 4d ultrassa (mutta niinkuin moni on valittanu, myos meilla oli 3d:ta enemman). paa-asiana kuitenkin etta kaikki oli kunnossa ja neito voi hyvin, ja virtaukset okei joka suunnalla! Paa oli jo aika asettunut alas, josta johtuen olen edelleen taydessa nostokiellossa tod.nak. raskauden loppuun. Mutta mikas mulla tassa on kotiaitina ollessa, kun ite olen maaraamassa omaa tahtiani! Kiitos kuitenkin miehelle joka tekee paljon kotihommia oman tyopaivansa paallekin!
Kiloja on tullu nyt sellasta 5+; hiukan vaihtelee viela paivittain miten paljon syon. Nyt vasta on alkanu makeat kakutkin maistumaan, oon ollu niin onnellinen ettei oo tarvinnu mussuttaa...
Kesalomasuunnitelmia ei sen kummallisempia tana vuonna; jos loydetaan vuokrakamppa niin muutto olis edessa ja aletaan rakentaa tahan ylakertaa... oikein odotan sita etta saataisiin lisaa tilaa, (siivousajatukset tyonnan viimeiseen nurkkaan, heh). Me kaydaan muutenkin uimassa kesaisin lahes joka paiva, joka kerran eri rannoilla, joten jos jaksan menen porukan mukaan, jollen niin saa mies noita kuskata, tai pysytellaan siskon hotellin nurkilla... Onneks on sellainen vaihtoehtokin!
Mutta se naista porinoista!
Voikaa hyvin ja helppoja synnytyksia kaikille!
- levinia ja Hope rv 24+5 -
Sairaslomaa viettelen tuon pienimmän tytön kanssa.. Lämpöä, nuhaa, köhää, vatsa sekaisin.. Pääsipä tuo onneksi eilen osallistumaan koulunsa kevätjuhlaan kun oli jo virkeämmässä kunnossa, mutta nyt tuli takapakkia.. Otan hänet huomenna töihin mukaan, niin saa siellä lepäillä vielä.. Onneksi ei enää koulussa ole mitään sellaista, josta jäisi jälkeen..
Omaa napaa.. Vauva kasvaa omia käyriään.. Käytiin maanantaina ultrassa kurkkaamassa ja vielä olisi sitten heinäkuussa ultra, jossa katsotaan kuinka iso vauva onkaan sieltä tulossa.. Aiemmat syntyneet 1,5-1,6 kg ja sanoin alkavani lakkoon, jos tämä on yli neljä kiloinen.. =) Sitten joudutaan jo miettimään mahtuuko alakautta ulos.. =( Ja sektioita en halua.. No, mitäpä tuota vielä miettimään, mutta mietinpä kuitenkin..
Piti välillä käydä ottamassa tiikerikakku pois uunista.. Lupasin tuolle meidän nuhanenälle, että leivon tänään jotain.. Nyt hän vahtaa vesi kielellä kakun jäähtymistä.. =) Paranemisen merkkejä!!!
Kelan paperit edelleen toimittamatta eteenpäin.. Tämä sairastelu sotki koko viikon aikataulun.. No, ensi viikolla sitten.. Viikonloppu täysi ohjelmaa.. Lauantaina juhlia ja sunnuntaina töitä.. Odotan jo tavallaan, että pääsisi mökkeilemään ja hetkaksi pois näistä koti ympyröistä.. Mutta juhannukseen olisi vielä maltettava odottaa..
Piiu ja masu eläjä rv 27+6
Kovasti ollaan ulkona touhuiltu, täällä pohjoisessa kun on ollut todella hieno ilma. Kasvihuone pn pystyssä (muovinen sellainen) ja kurkut ja tomaatit saatu sisälle kasvamaan. Muurahaisia ei ole näkynyt mutta tukkimiehen täit innostuivat uudesta puusta ja niitä olen listinyt urakalla. Ei ole kiva kun tarttuvat tiukasti päähän kiinni yök..
Lapsilla on huomenna viimeinen koulupäivä, lauantaille tiedossa kevätjuhlaa ja lakkiaisia.
Tälle kesälle onkin tullut kutsut jo häihin ja ristiäisiin, odotan vielä sitä yhtä ikävämpää tilaisuutta (kun aina on ollut kaiken sorttisia juhlia kesän aikana)
).) masu alkaa pömpöttää ja tyttö sitä onkin taputellut ja sanonut, että äiti: on täällä varmasti vauva. Ei olla lapsillekaan vielä kerrottu.
Pahaa oloa ei ole ollut enää tällä viikolla mutta sain tilalle oikein kunnon räkätaudin. Alkaa siis Wilhelmillä olla asiat järjestyksessa kun äitikin saa levätä :)
Oi, että olen kade Levinialle siitä lämmöstä.. täällä paleltaa yhä. Tänäänkin oli pakko mennä sisältä ulos aurinkoon, jotta tarkenis paremmin ;) Uimaan ei varmaan päästä pitkään aikaan, just lähti meidän rannasta jäät- hih-
Kesälomalle emme lähde minnekään, rahatilanne on niin kurja, ettei kurjempi olla vois. Olishan se hienoa käydä sukuloimassa etelässä mutta minkäs teet. Sukulaiset eivät pääse tänne asti, luulevat kai, että matka on tännepäin pidempi. Eivät siis saa tietää vauvastakaan- Aioimme kertoa siinä järjestyksessä kun joku meille asti vaivautuu.
Oma äitini asuu samassa kaupungissa eikä tiedä vielä... Siitä voi päätellä jotain tästä tukiverkostosta, joka meillä on.
Joku puhui ettei haluaisi yksin synnyttämään.. No, minä menin nelosen tekemään yksin yöllä, taksilla. Ja olin helpottunut kun joku oli kotona hoitamassa lapsia, eikä heitä tarvinnut kuskata yön selkään. Sitten mies oli vielä laittanut puhelimensa kiinni ja kun yritin soittaa pojan syntymästä, luurista kuului : Tämä on vastaaja. Se kyllä harmitti :/ Sai mies kuulla aiheesta ja pitkään. Hän vaan ajatteli, ettei puhelin herätä lapsia ja nukkui itsekin. Ei edes ymmärätnyt, että synnytys olisi jo parin tunnin kuluttua ohi.
Nyt on mentävä taas..
kuulumisiin..
Neppis ja W 14+ jotain
Me lähdemme nyt reissun päälle. Koulun juhlat ohi ja ansaittu loma edessä. KIrjoittelen kun ehdin.
Kaikille hyvää lomaa ja odotusta!!! Pidetään itsestämmekin huolta!!
Ulmeri rv 32+2
Lasten kanssa tehdään alkuviikosta pieni mummolareissu, kun on sopivasti vapaata. Taitaa olla kesän ainoa pitempi reissu... Kivat kelit houkuttaisivat kotona löhöilyyn, mutta eipä tässä joutaisi kuitenkaan liikoja makailemaan. Sikäli " täysihoitoloma" on ihan ok. Aamulla pitäisi päästä ajoissa liikenteeseen, ettei tarvitse helteessä ajella. Onneksi meillä muksut on tottuneita matkustajia ja reissut sujuu enimmäkseen ihan hyvin. Mulla vaan tekee mahdottoman tiukkaa miehestä erossa oleminen, etenkin näin raskaana ollessa. Ei uskoisi, että kahdeksanvuotishääpäivä kolkuttelee ovella, kun edelleenkään ei erossa malttaisi olla päivää enempää. =)
(.) supistelee enemmän kuin muissa raskauksissa. Välillä tosi paljonkin. Eilen mietin reissun peruuttamista, kun siivouspäivän päätteeksi supisteli tosi paljon. Tänään on kumminkin ollut ihan rauhallista asian suhteen. Pitäisi osata ottaa jo vähän kevyemmin, vaikka olo onkin ihan hyvä, sillä rehkiminen lisää supistuksia. Kohtahan mulla alkaa äitiyslomakin...
Eilen pesin vauvanvaatteita ja järjestelin kodinhoitohuoneen vauvanhoitopistettä. Jatketaan, kun palataan reissusta. Ihanaa on laitella vauvan tavaroita... Ei se viehätys ole minulta ainakaan kadonnut, vaikka neljäs kerta jo onkin. Aina on yhtä ihanaa valmistautua uuteen vauvaan. Sairaalapaperitkin vihdoin täytin. Nimiehdotusten kanssa oli miettimistä, mutta jotain saatiin paperillekin. On kyllä vaikeaa tällä kerralla etenkin tytön osalta. Meillä lapsilla on nimet olleet kutakuinkin valmiina jo synnyttyään ja niitä on hetimiten alettu käyttää. Musta olisi kiva,jos niin olisi nytkin. Muutenkaan ei niissä alkuajan hormonihuuruissa ole kovin parhaimmillaan nimen keksimisen suhteen ja jos antaa miehen päättää niin jälkikäteen voi harmittaa. =) Jokos teillä on vauvoille nimet valmiina?
Nyt pitää lähteä pakkaamaan. Mukavaa kesäistä viikkoa kaikille!
Meiramiina 33+2
kun taitaa viimeinen avattu pino olla suurperheilla? Jos on muitakin linjoilla niin avataan uutta talle juhannusviikolle???
Ja linkataan tama sitten siihen edellisiksi jutuiksi?!
Etta ihan huutolinjalla talla hetkella tuun myohemmin kirjoittelemaan lisaa...
- levinia-
Mitäpäs teille kuuluu tällä viikolla? Olisi kiva kuulla viimeisillään olevien tuntemuksia ja uusien odottajien oloja!!
Täällä voidaan tuhtisti. Väsyttää aina vaan. Keskiviikkona neuvola, tulee ihan tarpeeseen. Hb on ainakin mielen päällä, taitaa olla aika matalalla.
Pihalla sataa vettä, siis ollaan oltu suurin osa päivästä sisällä. Kaupassa ja kirjastossa käytiin hakemassa illaksi tekemistä kun mies taas yöreissussa. Tällaisina iltoina tehdään yleensä kirjastokeikka niin kuluu aika kuin siivillä.
Ei mulla kummempia... Ilmoitelkaa toki muutkin miten menee! Ite tulee pari kertaa päivässä käytyä kurkkaamassa joskos olis uusia kuulumisia...
Ulmeri rv31+4