Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnut pelkäävät naisia enemmän kuin miehiä

Vierailija
06.09.2026 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/linnut-pelkaavat-naisia-enemman-kuin-mie…

Eurooppalaisissa kaupungeissa elävät linnut pelkäävät enemmän naisia kuin miehiä, selviää kansainvälisestä tutkimuksesta. Tulosten mukaan linnut lähtevät naisia pakoon aiemmin kuin miehiä. Ero oli keskimäärin noin metri.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut on fiksuja.

Vierailija
2/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, alkaako miehet ottamaan linnuista mallia?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lintujen mielestä naiset ovat haaskan näköisiä? 

Vierailija
4/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksessa nais- ja mieshavainnoijat pyrittiin tekemään mahdollisimman samanlaisiksi. He olivat suunnilleen samanpituisia ja käyttivät samansävyisiä vaatteita.

Ja silti linnut pelkäsivät naisia.

Vierailija
5/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lintujen mielestä naiset ovat haaskan näköisiä? 

Linnut pelkäävät että naiset ovat houkutuslintuja ja eivät mene ansaan. 

Vierailija
6/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksinkertainen selitys: Linnut pelkäävät ihmistä joka katsoo niitä. Tälle on ihan luonnollinen syy, kaupungissa eläessä linnut oppii elämään ihmisten ja esim. koirien yms. kanssa rinnatusten. Mutta samalla linnut kyllä erottaa, että jääkö joku tuijottamaan niitä ja tuijottaminen voi tarkoittaa, että tuijottajalla on ikäviä aikeita.

Noniin, naiset sitten vaan on keskimäärin kiinnostuneempia linnuista, pitävät niitä esim. söpöinä tms. ja siksi tulee katsottua niitä liian pitkään niin että linnulle tulee ns. kiusallinen olo siitä ja varmuuden vuoksi sitten välttelee ko. ihmistä.

Jokainen voi tehdä kulkiessaan empiirisiä kokeita asiasta: Minä olen tehnyt ja todennut että noin on. Aurinkolasit päässä muuten hämää lintuja, eivät näe mihin ihminen katsoo joten niiden kanssa tuijottaminen ei tunnu häiritsevän lintuja.

Vierailija
7/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaskoja pelkää kaikki. 

Vierailija
8/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei linnut minua pelkää. Istuin taas muutamana päivänä kaupan lähellä olevalla penkillä ja siihen lähelleni pomppi taas viisi pikkulintua. Tämä on aika tavallinen tarina. 

Vierailija
9/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sietääkin pelätä. Aina kun itse huomaan,niin ajan pihaltani pois lokit,varikset,harakat,naakat. Ei ole tervetulleita.

Vierailija
10/10 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut pelkää munahaukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän