Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan työkyvyttömyyseläkettä 787€ kuussa. Takuueläke on 203€ kuussa. Asumistuki 425€ menee vuokranantajalle

Vierailija
06.09.2026 |

Asunnon vuokra on 634€. Auto verot, katsastus, korjaukset, netti, lääkkeet, ruoka. Lisäksi tälle kuulle on pyykinpesukoneen osto. Ei mun rahoilla kyllä juhlita. Ruuasta pärjään mutta esim. uusia vaatteita ei ole varaa ostella.

Kuinka te muut pärjäätte?? =)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 

Vierailija
2/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy autos pois. En kyllä itse pitäis autoa noilla tuloilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat 1400€/kk ilmaista rahaa ja kehtaat valittaa?

Vierailija
4/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 775 eläke

82hoituki

200takuu eläke

Vuokraan/sähköön menee 190€

Mutta minulla on edunvalvoja ja hän säästää joka kuukausi varoistani.

Antaa noin 650€ kuussa käyttörahaa

Vierailija
5/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä jotain työtä vaikka olet työkyvyttömyyseläkkeellä. Eli voit ansaita kuukaudessa 990e ilman että se vaikuttaa työkyvyttömyyseläkkeeseen. 

Vierailija
6/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat tulot, mutta asumistuki tulee eläkeläisellä kuitenkin aina omalle tilille, eikä vuokranantajalle! Kova vuokra, itellä on rannikon pikkukaupungissa vaan 350€, as.tuki on 199€.   Autovero on 170€/ vuosi, kotivakuutus 160€/ vuosi, autovakuutus 600€/ vuosi, katsastukset ja korjaukset vei äskettäin 550€, lääkkeisiin menee 40€/ kk: en osta kaikkia lääkkeitäni ollenkaan koska rahat ei riitä. Puhelinlasku on 29€ ja osamaksu-tv on 40€/kk. Iso osa ruoasta tulee ruokajonosta: kunnioitan heitä, Suomessa on vielä hyviäkin ihmisiä.  

Etkö saa hoitotukea eläkkeen päälle? Itse saan nivelreuman ja psoriasiksen takia 84€/ kk hoitotukea. 

Vierailija
7/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-eläkkeellä ja vuokran jälkeen jää 800e, riittää ihan hyvin jos ei törsäile.

Vierailija
8/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy autos pois. En kyllä itse pitäis autoa noilla tuloilla. 

Miksi ei saisi pitää autoa? Sinä kuljet vain metrolla, polkupyörällä ja resiinalla?  Meillä on kaveriporukka, jota kuskaan välillä pitkin Suomea, ja he osallistuvat autoni ylläpitoon, samoin rakas muijakaverini. Vien myös kaupoille ja terveyskeskukseen vanhaa isääni ja äitiäni.

Vierailija
9/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa et tarvii ja pyykit voi pestä käsin, ei sulla muutakaan tekemistä ole. Lääkkeitäkään et tarvitse jos juot terveellistä vihersmoothietä joka aamu. Hyvin jää rahaa ruokaan jos et tuhlaa kaikkea minttuviinaan.

T. Riikka 

Vierailija
10/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoa et tarvii ja pyykit voi pestä käsin, ei sulla muutakaan tekemistä ole. Lääkkeitäkään et tarvitse jos juot terveellistä vihersmoothietä joka aamu. Hyvin jää rahaa ruokaan jos et tuhlaa kaikkea minttuviinaan.

T. Riikka 

Riikka p**kele! 

Vierailija
11/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan voisi kiristää, sillä joku vääränvärinenkin saattaa saada rahaa, terveisin : irvinaamainen hiekkap*llupolkkatukka.

Vierailija
12/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin pieni työkyvyttömyyseläke? Millainen palkka sulla oli ja kuinka pitkä työura, kun jouduit jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
13/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin pieni työkyvyttömyyseläke? Millainen palkka sulla oli ja kuinka pitkä työura, kun jouduit jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle?

Tuo on takuueläke + kansaneläke.

Vierailija
14/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tehnyt päiväkään töitä, eläke on tuon suuruinen.

Vierailija
15/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni jokainen saa vähintään takuueläkkeen verran mikä on 990,90€, sen verran tuosta juuri tulee yhteensä eläkkeistä

Vierailija
16/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän elämä ei ole paskan väärti

Vierailija
17/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, minulla on tuonsuuruinen eläke, ja tein pätkätöitä 15 vuotta. Sain kertakorvauksena Ilmarisilta 25000mk, mutta se meni suoraan Kelalle. Minä en nähnytkään työeläkettäni. 

Vierailija
18/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, minulla on tuonsuuruinen eläke, ja tein pätkätöitä 15 vuotta. Sain kertakorvauksena Ilmarisilta 25000mk, mutta se meni suoraan Kelalle. Minä en nähnytkään työeläkettäni. 

Eikö tulevan ajan eläkettä ollut vielä silloin? Itse saan melkein 1200e ilmariselta ja kuussa ja olin vain pari vuotta töissä.

Vierailija
19/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan 775 eläke

82hoituki

200takuu eläke

Vuokraan/sähköön menee 190€

Mutta minulla on edunvalvoja ja hän säästää joka kuukausi varoistani.

Antaa noin 650€ kuussa käyttörahaa

Edunvalvoja antaa kylläkin pari kymppiä viikossa. Loput se laittaa säästöön. 

Vierailija
20/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä tulot 1430. Vuokra 840, sähkö 30, vesi 20, puhelin 20, kotivakuutus 10. Tuosta jää 520 e. Monta diagnoosia on ja kaikki sairauskulut  noin 120 e/kk. 400 e jää ruokaan, hygieniaan, vaatteisiin ja bussiin. Muutaman kympin kuukaudessa pystyn säästämään,  joten jos menee pesukone rikki, niin pystyn ostamaan uuden. Ja en ole hakenut asumistukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi