Onko ETÄTYÖkielto sittenkin vain verhottu tapa antaa hiljaiset potkut???
Viime viikolla luimme että IT-yhtiö Tieto yllätti työntekijät ja nyt pitäisikin mennä lyhyellä varoitusajalla toimistolle vähintään kolmeksi päiväksi viikossa. Tällaisia uutisia olemme lukeneet silloin tällöin liittyen eri firmoihin.
Jos ajattelemme asiaa yleisesti, niin voisiko tällaisessa olla kyse ns. hiljaisista potkuista? Halutaan että väkeä lähtee talosta niin ei tarvitse potkia pihalle??? enteilisikö tällainen sitä, että kohta on tulossa irtisanomisia paljon?? IT-alalla eteenkin tekoäly on alkanut syömään ihmistyötä rotan lailla, niin voisiko olla kyse siitä että tekoäly on nyt niin pitkällä että on turha pitää valtavaa työvoimareserviä palkollisina???
Kommentit (7)
Etätyö mahdollistaa erityisesti naisille työn ja perhevelvollisuuksien yhteensovittamisen. Voi se siten olla naisvihaakin, se ei ole harvinaista.
IT-hommat ovat niin yksinkertaisia, että niihin riittää tekoäly ja yksi vähän fiksumpi kaveri vahtimaan. Enää ei tarvita ihmistä nollaamaan salasanoja tai antamaan pääsyoikeuksia verkkolevylle.
Tiedolla oli päässyt tapahtumaan paha kämmi ja taloon oli pesiytynyt liian osaavaa porukkaa. Nyt päästään näistä eroon kun osaavimmat löytää töitä muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedolla oli päässyt tapahtumaan paha kämmi ja taloon oli pesiytynyt liian osaavaa porukkaa. Nyt päästään näistä eroon kun osaavimmat löytää töitä muualtakin.
Tiedon brändi ei tosiaan kestä sitä että joku osaisi jotain. Firmahan tunnetaan alalla nimellä Luulo.
oliko tämä se firma joka tunnettiin ennen nimellä TIETO-TUNATOR? ja sitten joutu lyhentämään nimensä tiedoksi?
Itse olen ihan suoraan sanonut esimiehelleni, että jos minun etätyöni kiellettäisiin ja vaadittaisiin tulemaan lähityöhön, se ei vaan yksinkertaisesti onnistuisi. Ei olisi mahdollista.
Enkä siltikään ole saanut käskyä tulla lähityöhön. Ilmeisesti haluavat pitää minut töissä. YT:tkin oli ja meni.
hyvä havainto!