Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myyjille tiedotus: jos ei ole kämppä mennyt kaupaksi, ens vuonna hinnat vielä -10% nykyisestä

Vierailija
06.09.2026 |

Olisiko kannattanut hyväksyä se tarjous?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat liikkuu aina hieman, mutta pitkässä juoksussa asiaa tietenkin kannattaa tarkastella. Jos talo on alueelta, jolle on kysyntää, sen arvo tulee hyvin kunnossa pidettynä pysymään oikein hyvänä. Aina joku ulisee, kun omat varat ei riitä

Ja toivotaan jotain massakonkurssia kaikille muille perheille, mutta ei sellasta ole tapahtumassa. Mulle on aivan sama jos jonain vuonna hinnat vähän laskee hetkeksi. Toisaalta jos olisin sitten muuttamassa juuri silloin, niin myös se toinen asunto olisi halvempi. Aivan sama. Mieluiten myydään, kun taso on vakaa, tai muuten vaan ollaan isossa talossa tyytyväisenä. 

Vierailija
22/25 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ulina on musiikkia korville. Maanantaina on taas sulla vuokranmaksupäivä minulle. 

Vuokralaardin ulina on musiikkia korville koska sun korsusi arvo putoaa vuodessa enemmän kuin saat siitä vuokratuloja :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö persaukisena saanut pankista lainaa?

Ei kyseessä ole rahan puute, vaan käypä hinta tuotteesta.

Rahasta ei ole pulaa, mutta silti vingut käytettyjen kämppien perään 😆

Mä olin pari vuotta sitten myös sitä mieltä, että hinnat on persiillään, niin rakensin oman. Tuli just sellainen kuin halusin ja hintakin oli edullisempi kuin 15v vanhassa, vaikka varustelutasokin oli selvästi parempi.

Vierailija
24/25 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap voisi kertoa, mitä sellaista hän tietää, mitä me muut emme tiedä.

Jos talous lähtee kasvuun, kuten nyt puhutaan, niin asuntojen hinnat lähtevät nousuun. Jos ajaudumme lamaan, niin sitten ei, mutta sitä ei ole näkyvillä.

asunnot ovat olleet kasvukeskuksissa pitkään kuplahintaisia, joten tulee paluu tavanomaiseen hintatasoon kuplan jälkeen. Kuplaa nyt tosin yritetään pitkittää 40 vuoden asuntolainoilla. 

Joo, ja tekoälybuumin kupla on ollut juuri tänään puhkeamassa jo viimeiset pari vuotta.

Klikkiotsikon tunnusmerkki: VOI OLLA

Vierailija
25/25 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin alue- ja kaupunkikohtaista! Oon puolentoista vuoden sisällä kaupitellut kolmea kahden eri perikunnan asuntoa. Kuopiossa satama-alueen liepeillä oleva kt-kaksio meni ennen ensimmäistäkään näyttöä ja vielä törkeään ylihintaan.

Vaasassa Vöyrinkaupungilla, joka on keskustaa sekin sillä Vaasa on aika pieni city lopulta, oleva kt-kolmio kesti 5 kk myydä mutta hintaa ei tiputettu. Siitäkin muuten veden äärelle alle kilometri.

Mutta Seinäjoella ei keskustakaksio suht lähellä asemaa liikahda mihinkään, vaikka hintaa on laskettu jo kahdesti. Seuraava peliliike onkin tiputtaa hintaa radikaalisti ja antaa sen mennä sillä hinnalla mitä joku suostuu maksamaan, tappiosta viis. Kukaan meistä perikunnan osakkaista ei ole maksanut siitä senttiäkään ja jokainen sai perinnönjaossa myös rahaa. Kulut siitä juoksee koko ajan ja yhtiön remonttilainaakin on vielä jäljellä eikä vuokralaista ole saatu eli nyt olisi vain järkevää päästä siitä eroon. Eri juttu sitten on, miten muut osakkaat ideaan suhtautuvat. Pelkään pahoin ettei hyvin.
Toki asiat vois olla pahemminkin. Meillä vois olla kämpät jostain v...n Kärsämäeltä tai Kuhmosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän