Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AL: Murehditko aikuisen lapsesi pärjäämistä? Tästä tunnistaa, että huoli on mennyt liian pitkälle

Vierailija
05.09.2026 |

https://www.aamulehti.fi/perhe/art-2000012250331.html

"Jos huoli aikuisesta lapsesta vie yöunet, on hyvä miettiä, mitä sen taustalla on. Milloin murehtiminen on liiallista?"

"Murehdin aikuisten lasteni asioita niin, että toisinaan en saa illalla unta, toisinaan taas näen painajaisia. Kun poikani aloitti armeijan, mietin, pärjääkö hän ja mikä voi mennä pieleen. Kun tyttäreni vaihtoi työpaikkaa, pelkäsin, että hän teki huonon ratkaisun eikä viihdykään uudessa paikassa. Lapseni sanovat usein, että älä äiti ylihuolehdi, olemme aikuisia. Eräs ystäväni huomautti jokin aika sitten, että mitä jos et aina miettisi pahinta vaihtoehtoa. Miten oppisin murehtimaan vähemmän ja näkemään uhkien sijaan mahdollisuuksia?"

Noin kirjoittaa Nainen, 54.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Kyllä tällä palstalla on minulle ivailtu moneen kertaan, kun minä olen sanonut olevani huolissani siitä, miten herkkä tyttäreni pärjää vieraalla paikkakunnalla, kun opiskelee siellä yliopistossa. Mutta nytpä huomaatte, että on niitä muitakin, jotka miettivät, kuinka lapsensa pärjäävät!

Olen jo aiemminkin sanonut, että se on vain vastuullista vanhemmuutta, että välittää täysi-ikäisistä lapsistaankin!

Vierailija
2/2 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin! Kyllä tällä palstalla on minulle ivailtu moneen kertaan, kun minä olen sanonut olevani huolissani siitä, miten herkkä tyttäreni pärjää vieraalla paikkakunnalla, kun opiskelee siellä yliopistossa. Mutta nytpä huomaatte, että on niitä muitakin, jotka miettivät, kuinka lapsensa pärjäävät!

Olen jo aiemminkin sanonut, että se on vain vastuullista vanhemmuutta, että välittää täysi-ikäisistä lapsistaankin!

Taisin nähdä jonkun viestisi aiemmin ja siinä on se suuri vaara että viestit lapsellesi ettei hän pärjää. Muistan kun oma lapseni oli vähän että mitenkähän hän siellä yliopistossa oikein pärjää ja minä sanoin että kyllähän sinä nyt ilman muuta pärjäät, mikset pärjäisi, ja sen helpotuksen jotenkin aisti nuoresta että minuun uskotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi