Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikea on unohtanut yksin-/ yksiössä eläjät sänkyyn suhteen

Vierailija
05.09.2026 |

Ikea myy Suomessa sängynrunkoja 90cm tai 140cm. Samaan aikaan muualla maailmalla Ikeoissa saa esim. valkoista metallista Stjärnö sänkyä 120cm leveänä, mutta täällä vain raskaita runkopatjoja. 

Itselleni tuo 140cm on juuri liian leveä mahduttaa alkoviin. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa pitäisi lukea sänkyjen*

Ap

Vierailija
2/27 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vttu kun Ikea ei ole ajatellut sinun alkovia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelma minulle. 90 cm riittää. 
Ap, osta muualta! 

Vierailija
4/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin arkitehdit eivät ajattele miten nämä sängyt mahtuvat makuuhuoneisiin. Jo silloin kun käytettiin vielä 80 cm leveitä sänkyjä, oli seinän ja ikkunan/patterin väli 75 cm.

Vierailija
5/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa Ikeasta sängyn, ostakaa laatua hölmöt?

Vierailija
6/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa Ikeasta sängyn, ostakaa laatua hölmöt?

Kyllä Ikean sängyt on laatusänkyjä.

Vierailija
7/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun 80 senttisessä. En olekkaan leveä läski.

Vierailija
8/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin arkitehdit eivät ajattele miten nämä sängyt mahtuvat makuuhuoneisiin. Jo silloin kun käytettiin vielä 80 cm leveitä sänkyjä, oli seinän ja ikkunan/patterin väli 75 cm.

Öisin hiivin salaa ihmisten asuntoihin ja mittaan niiden kalusteet että voin piirtää tilat aina 5 cm liian lyhyeksi. Kjäh kjäh.

t. paha arkkitehti

Vierailija
9/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänky jonka voisi kuljettaa 2 osassa ja olis yhden hengen pienen tilan sänky,sille olisi tarvetta. jossain temussa voi olla vanerisia auto ja paku sänkyjä oon amerikkalaisilla nähnyt.ritilä jonka saa kasattua ja siirrettyä helposti. haluaisin itse sellaisen pieneen asuntoon. sellainen retki sänky joka kevyt mutta jotain puuta kuitenkin.

Vierailija
10/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan peruslaverisängyt ja hetekat olivat mitoitettuja 75 cm leveille ja 190 cm pitkille patjoille, siksi tuo mitoitus vanhoissa taloissa. Tuon kokoisia rullapatjoja myydään vieläkin ja jopa Prismassa.

Vierailija
11/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikealla asialla. Kyllä yksineläjä tarvitsee 120 cm, niin mahtuu tarvittaessa vieras viekkuun.

Vierailija
12/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ihmettelin ikeassa, että siellä ei löytynyt muotoon ommeltuja lakanoita 80cm leveään patjaan. Tai en mä vauva osastolta kattonu vaan ihan sieltä missä lakanoita ja mattoja.

Vierailija
13/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sänky jonka voisi kuljettaa 2 osassa ja olis yhden hengen pienen tilan sänky,sille olisi tarvetta. jossain temussa voi olla vanerisia auto ja paku sänkyjä oon amerikkalaisilla nähnyt.ritilä jonka saa kasattua ja siirrettyä helposti. haluaisin itse sellaisen pieneen asuntoon. sellainen retki sänky joka kevyt mutta jotain puuta kuitenkin.

Vierassängyistä tai varasängyistä voisi löytyä etsimäsi vaihtoehto. 

Vierailija
14/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kumma, sekä asunnot pienenee ja sinkkutaloudet kasvaa, mutta tuotteet on tyyliin 180cm parisänky

Vierailija
15/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ihmettelin ikeassa, että siellä ei löytynyt muotoon ommeltuja lakanoita 80cm leveään patjaan. Tai en mä vauva osastolta kattonu vaan ihan sieltä missä lakanoita ja mattoja.

Todnäk se 90 cm tai metrin lakana on käytännöllisempi. Itse olen ostanut 160 cm petarille Lidlistä 180 cm trikoolakanoita, toimii helkkarin hyvin. Se pienempi koko tuskin pysyisi patjassa kahden levottoman nukkujan alla.

Vierailija
16/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on oikealla asialla. Kyllä yksineläjä tarvitsee 120 cm, niin mahtuu tarvittaessa vieras viekkuun.

120cm leveä sänky on yksin nukkumista varten tarkoitettu. Korkeintaan pikkulapsi mahtuu viereen. Ei tarvitse olla kuin kaksi normaalikokoista aikuista, kun sänky on jo liian ahdas. En mä ainakaan halua nukkua toisessa kiinni.

Vierailija
17/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet Ruotsin Ikeasta sängyn ja patjan edullisesti. Ainakin patjat ovat menestyneet vertailuissa ihan hyvin että voi olla hyvä diili.

Vierailija
18/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puuta? Puu on aina painavampi kuin metalli, jolloin se ei ole niin kätevä liikutella ja taittaa.

Vierailija
19/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sängynrunko on pakko ostaa Ikeasta, jos siellä ei ole sopivaa? On niitä muitakin kauppoja.

Vierailija
20/27 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän