Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenenkään talous ei kaadu 6 euron smoothieen

Vierailija
04.09.2026 |

vertailun vuoksi:

2x Red Bull energiajuoma 5e

tupakka-aski 12e

Minttuviinapullo 22e

olutlaatikko 30e

Big Mac-ateria 9e

Kuinka moni edellä mainituista löytyy vähävaraisen päivittäisestä ostoskorista

Kommentit (293)

Vierailija
261/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudella eurolla saa jo ihan kelvollisen aterian ainekset kaupasta, useammankin.

6€ saa  400g naudanjauhelihaa josta tekee pienen muna-maito-makaronilaatikon ja josta syö 2-4 pvä. Elämä on valintoja! En osta koskaan 6€ herkkuja. Jäätelöt aina tarjouksesta. T.työtön

Ei saa 6 eurolla makaronilaatikko aineksia. 

Vierailija
262/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2x Red Bull energiajuoma 5e EI

tupakka-aski 12e                     EI

Minttuviinapullo 22e             EI

olutlaatikko 30e                    EI

Big Mac-ateria 9e                EI

Kuinka moni edellä mainituista löytyy vähävaraisen päivittäisestä ostoskorista: EI KOSKAAN!

SIlti en moiseen roskaan laita kuutta euroa!

Taas yksi etuoikeutettu kutsumassa ruokaa roskaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä takia ylipäätään kukaan tuhlaisi 6 euroa johonkin valmissmoothieen, joka on aina täynnä piilosokeria ja lisäaineita? Tehkää smoothiet mieluummin itse. Toki nykyään vihanneksetkin (lehtikaali, pinaatti yms.) maksavat enemmän kuin ennen. Itse huomasin vähävaraisena sen minkä tuhannet muut ennen minua, että säästät rahaa kun teet itse. Alkoholille, roska- ja valmisruoalle ei ole tilaa, ja terveyskin kiittää. Et voi samaan aikaan itkeä, että ei ole rahaa, jos sitä kuitenkin löytyy 12euron mäkkiaterian tai viinipullon ostamiseen. Ja ei, sori mutta en usko että jokainen työtön tai vähävarainen tässä maassa on yllättäen absolutisti joka ei tietenkään osta alkoholia. 

Vierailija
264/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valmistan smoothien itse poimituista mustikoista, kaurahiutaleista ja maidosta. Ehkä banaani vielä ja turkkilaista jugurttia, iso ämpäri riittää moneen satsiin. Hyvää ja annoshinta ehkä 1-2e

Kaura puurona marjat marjoina siihen päälle. Maito maitona. Banaani ja jugurtti välipalana. Miksi sotkia kaikki yhteen? Menee ne sekaisin mahassakin.

Vierailija
265/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 euroa on helvet in iso raha, sillä saa isoja satseja ruokaa tehtyä. Todellakin kaatuisi talous ostamalla smoothieita.

Vierailija
266/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä takia ylipäätään kukaan tuhlaisi 6 euroa johonkin valmissmoothieen, joka on aina täynnä piilosokeria ja lisäaineita? Tehkää smoothiet mieluummin itse. Toki nykyään vihanneksetkin (lehtikaali, pinaatti yms.) maksavat enemmän kuin ennen. Itse huomasin vähävaraisena sen minkä tuhannet muut ennen minua, että säästät rahaa kun teet itse. Alkoholille, roska- ja valmisruoalle ei ole tilaa, ja terveyskin kiittää. Et voi samaan aikaan itkeä, että ei ole rahaa, jos sitä kuitenkin löytyy 12euron mäkkiaterian tai viinipullon ostamiseen. Ja ei, sori mutta en usko että jokainen työtön tai vähävarainen tässä maassa on yllättäen absolutisti joka ei tietenkään osta alkoholia. 

lehtikaali, pinaatti yms saa edullisesti pakastealtaasta.

Itse tein juuri pakastepinaatista keiton, johon keitin kananmunan proteiiniksi. Hintaa annokselle tuli alle euron. 

Vierailija
267/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudella eurolla saa jo ihan kelvollisen aterian ainekset kaupasta, useammankin.

6€ saa  400g naudanjauhelihaa josta tekee pienen muna-maito-makaronilaatikon ja josta syö 2-4 pvä. Elämä on valintoja! En osta koskaan 6€ herkkuja. Jäätelöt aina tarjouksesta. T.työtön

Mutta sillä Riikan 8.5€ smoothien hinnalla saisi, tässä ketjussa jostain syystä on tuo 6€

Vierailija
268/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joko esimerkki, miten köyhien jatkuva parjaaminen uppoaa ihmisiin, tai sitten tietoinen osa samaa parjauskampanjaa. 

Vierailija
269/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 euroa on helvet in iso raha, sillä saa isoja satseja ruokaa tehtyä. Todellakin kaatuisi talous ostamalla smoothieita.

Ei kaatuisi, sinun talous ei kaatuisi 6 euroon. 

Vierailija
270/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisee. 

Vierailija
271/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua tulla yhtä hulluksi ja kusipäiseksi kuin Purra, joten mää ny vit tuun sen ruohopirtelösi kanssa.

Vierailija
272/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullukaalipirtelöä ryystävä noita-akka

Vierailija
273/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihaksi Lidlin 300g sikanauta niin taitaa halvemmallakin saada tai sitten soijarouhetta käyttää niin on vielä halvempaa, jos ei ole jotain ideologisia tai ennakkoluuloisia esteitä syödä sikaa tai soijaa, naudanjauheliaa voi kanssa puolet laittaa ja puolet soijarouhetta

Vierailija
274/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joko esimerkki, miten köyhien jatkuva parjaaminen uppoaa ihmisiin, tai sitten tietoinen osa samaa parjauskampanjaa. 

Olen lopen kyllästynyt aina kun jotain tapahtuu ensimmäisenä huudetaan miten se vaikuttaa köyhiin. Kun jotain näkee paljon, siihen turtuu. 

Vierailija
275/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lopen kyllästynyt aina kun jotain tapahtuu ensimmäisenä huudetaan miten se vaikuttaa köyhiin. Kun jotain näkee paljon, siihen turtuu. 

Tavallinen kansalainen ei hyödy mitään köyhistä kuten vasemmisto joka rakastaa köyhyyttä. Köyhien vastoinkäymisten painamia hartioita pitkin voi kiivetä Arkadianmäelle esittelemään omaa suurta sydäntään. 

Vierailija
276/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alempaa keskiluokkaa olevana suorastaan vituttaa. 

Vierailija
277/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 300 € kuukaudessa, jossa saa yhden välipalanpirtelön per päivä. Moni syö halvemmalla kaikki ateriat ja terveellisesti. 

6x31= alle 200, mutta on liian kallista silti.

Vierailija
278/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollekin edes tulee mieleen mennä johonkin johonkin smoothie video länkyttämään sitä tuubaansa? 

Vierailija
279/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä huutelee työttömät ja muut toimettomat niin kovaa, että saa kuvan koko maan olevan hädässä. Töissä käyvät ja muut maata pyörittävät tuotteliaat ovat liian kiireisiä päivystämään palstaa omilla fakta tiedoillaan. Palsta antaa vääristyneen kuvan maan todellisesta kuvasta. 

Kumpaan porukkaan  kuulut,  kun  olet vauvapalstalla  klo 14:05?

Vierailija
280/293 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jollekin edes tulee mieleen mennä johonkin johonkin smoothie video länkyttämään sitä tuubaansa? 

Riikka teki jotain sotkua ja laittoi sotkun suuhunsa minttuviinapäissään kansalainen katkeroitui. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme