Ylin tulokymmenys maksaa noin 45 prosenttia ansiotuloveroista, ja osuus on kasvussa - sen vuoksi muutin tänne ulkomaille
Alkoi vituttaa, että yli puolet tuloista meni veroihin, siis olin tosiasiassa yli puolet vuodesta valtion palveluksessa.
Se riitti ja muutin maahan jossa maksan 22 %:n veron tulotasosta riippumatta. Siirsin myös firmani tänne ja se maksaa veroa 0 euroa, niin kauan kuin rahaa ei nosteta firmasta.
Näillä mennään nyt.
Me fiksummat häivymme ja rupusakki jää.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
itse suuntaan Viroon, jos saadaan vasurihallitus. Oman alan firmoja toimii siellä ja tuttuja kollegoja myös. Kieli opeteltavissa
Toivottavasti saadaa vasurihallitus. Monta hyvää asiaa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylin kymmenes hyötyy ylivoimaisesti eniten verovaroilla pystytetyistä ja ylläpidetyistä instituutioista.
Opettele näkemään talous kokonaisuutena.
päivän hauskin vasennus :D ootte kyllä hupaisia
Myöskin kelan etuuksista menee suurin osa hyvätuloisille. Ihan euromääriä.
tasan eivät ylimmät tuloluokat saa takaisin sitä mitä maksavat. Minä olen keskiluokassa, ja olen hankkinut yksityiset sairausvakuutukset, kun hoitoa ei muuten saa. Viimeiset kaksi leikkausoperaatiota yksityisessä sairaalassa, julkisessa priorisoidaan hoitojonoon
Tämä on fakta. Suurin osa kelan etuuksista menee hyvätuloisille.
Ja meistä jokainen on saamapuolella pitkään. Saimme koulutuksen ym eikä nettomaksajaksi päädy helposti.
pistä ihmeessä linkkiä, että hyvätuloiset saavat enemmän kuin maksavat
Kukaan ei tiedä nettomaksajuudestaan tai - saajuudestaan kuin vasta haudassa. Se ei vaadi kuin muutamat rapsakat kokeellisset syöpähoidot, niin olet saajapuolella lopun ikääsi. Tai ne hoidot lapsellesi. Tai lääkitykset korvattavaan krooniseen sairauteen.
ahaa se muuttuikin sitten näin. Sori mutta yli 80 k€ vuodessa tienaavat ovat hoitonsa muutamaan kertaan maksaneet (olettaen että ovat yksityisellä sektorilla eivätkä tuottamattomissa hommissa julkisella sektorilla). Eikä hoitoa edes saa, jos sattuu saamaan taudit vanhuksena
Toivottavasti et putoa jossain vaiheessa sieltä korkean hevoseai selästä ja saa vaikka kehitysvammaista lasta.
kumpaakaan ei auta, vaikka miten maksaisi veroja. Itseasiassa hevostelua varten on syytä olla vakuutukset kunnossa
Koko ajan hoetaan, että annetaan rikkaille ja otetaan köyhiltä, vaikka tosiasiassa pienituloiset ovat saaneet sunteessa huomattavasti suurempia tulonsiirtoja. Kun verottaja vie 42% ja palkan sivukulut 8%, niin mielessä käy, miksi elätän tulottoman naapurini ja sitä kutsutaan köyhien riistämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse suuntaan Viroon, jos saadaan vasurihallitus. Oman alan firmoja toimii siellä ja tuttuja kollegoja myös. Kieli opeteltavissa
niinkuin esimerkiksi, että kokonaisveroaste on valmiiksi 42 %:ia ja päälle lätkäistään 9 miljardin veronkorotukset :D okei ei oikein näin työssäkäyvänä herätä luottamusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylin kymmenes hyötyy ylivoimaisesti eniten verovaroilla pystytetyistä ja ylläpidetyistä instituutioista.
tasan eivät ylimmät tuloluokat saa takaisin sitä mitä maksavat. Minä olen keskiluokassa, ja olen hankkinut yksityiset sairausvakuutukset, kun hoitoa ei muuten saa. Viimeiset kaksi leikkausoperaatiota yksityisessä sairaalassa, julkisessa priorisoidaan hoitojonoon
Otitko huomioon kaiken, mikä vaikuttaa tuloihisi? Koulutus, infra, poliisi, armeija, oikeusjärjestelmä etc.; et liene saa palkkaa tai sijoitustuloja firmasta, jolta valtio hankkii ostopalveluita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinkuin esimerkiksi, että kokonaisveroaste on valmiiksi 42 %:ia ja päälle lätkäistään 9 miljardin veronkorotukset :D okei ei oikein näin työssäkäyvänä herätä luottamusta
Minä maksan mielelläni lisää veroja, jos se tarkoittaa hyvän elämän edellytysten paranemista niille, joilla elämä on syystä tai toisesta vaikeampaa. Ei haittaa yhtään. Mulla on toistaiseksi asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitää kantaa vastuu tästäkin maasta, joka on sinunkin koulutuksesi maksanut ja monta muutakin asiaa sinulle mahdollistanut. Mitä siitä tulisi jos me kaikki vain ottaisimme sen mitä kotimaamme meille antaa ja sen jälkeen se olisi au revoir.
Minun mielestäni sinä olet sitä rupusakkia.
Terveisiä ylimmästä tulokymmenyksestä
Liero ottaa kaiken hyödyn irti, ja kun tulee takaisin maksun aika niin luikkii tiehensä veroja välttelemään. Rupusakkia todellakin nämä veropakolaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitää kantaa vastuu tästäkin maasta, joka on sinunkin koulutuksesi maksanut ja monta muutakin asiaa sinulle mahdollistanut. Mitä siitä tulisi jos me kaikki vain ottaisimme sen mitä kotimaamme meille antaa ja sen jälkeen se olisi au revoir.
Minun mielestäni sinä olet sitä rupusakkia.
Terveisiä ylimmästä tulokymmenyksestä
Liero ottaa kaiken hyödyn irti, ja kun tulee takaisin maksun aika niin luikkii tiehensä veroja välttelemään. Rupusakkia todellakin nämä veropakolaiset.
Pääomalle kotimaa ei merkitse mitään. Ja muullahan näille setelisieluille ei ole mitään väliä. Rahulilla vain.
Olen itse niin herkkä ettei sellainen käskyttäminen sovi minulle mitä koin työharjoittelussa. Sairauseläkettä ei myönnetä koska kuulemma ei ole mitään oikeaa syytä... Nyt sitten meiltä köyhiltä hallitus riistää vielä lisää. Missä on inhimillinen kohtelu? Miksi koetetaan pakottaa kaikkia samaan muottiin? Ei työnteko sovi kaikille, sitä on tutkittukin. Minusta rikkaiden pitäisi jakaa omaisuudestaan, ei valtava omaisuus onnelliseksi tee. Tuntuu että varsinkin persut ja kokoomus nauttivat ihmisten kärsimyksestä. Vasemmisto on ihmisten puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan mielelläni lisää veroja, jos se tarkoittaa hyvän elämän edellytysten paranemista niille, joilla elämä on syystä tai toisesta vaikeampaa. Ei haittaa yhtään. Mulla on toistaiseksi asiat hyvin.
kansantalous romahtaa äärikorkean verotuksen alle. Tarvitaan reaalitalouteen ostovoimaa sekä finanssitalouteen investointeja. Yksityinen sektori työntekijöineen toimii nettomaksajana julkistaloudelle, ja jos yksityinen sektori näivettyy romahtaa myös julkistalouden maksupohja.
Ruotsissa hoksasivat tämän ja ovat tehneet talousliberaaleja uudistuksia. Siellä ovat tuloerot kasvaneet gini-kertoimen mukaan verrattuna Suomeen. Toisaalta Ruotsissa on vahva yksityinen sektori investointeineen. Samalla se on luonut kestävän maksupohjan julkiselle sektorille.
Ruotsin velkasuhde on 30 %:ia, Suomen 80 %:ia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otitko huomioon kaiken, mikä vaikuttaa tuloihisi? Koulutus, infra, poliisi, armeija, oikeusjärjestelmä etc.; et liene saa palkkaa tai sijoitustuloja firmasta, jolta valtio hankkii ostopalveluita?
muualla noi toimivat ilman 42 %:in kokonaisveroastetta. Ja monessa maassa paremmin. Eikä kyseinen veroaste edes riitä, vaan eletään velaksi.
Julkisella sektorilla on paljon tyhjäkäyntiä
Maksaisin erittäin mieluusti 50% 15000 euron kuukausitulosta. T. Köyhä
Ylin tulokymmenys omistaa noin 52 % kaikesta nettovarallisuudesta, joten tuo 45 % osuus ansiotuloveroista on hyvinkin oikea osuus maksettavaksi. Verot pitää ottaa sieltä, missä rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin erittäin mieluusti 50% 15000 euron kuukausitulosta. T. Köyhä
No juuri tämä! Ei haittaisi yhtään. Vaikka vietäis 60 prossaa. Hyvi n jäis elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ylin tulokymmenys omistaa noin 52 % kaikesta nettovarallisuudesta, joten tuo 45 % osuus ansiotuloveroista on hyvinkin oikea osuus maksettavaksi. Verot pitää ottaa sieltä, missä rahaa on.
Mitä, onko ylimmän tulokymmenyksen nettovarallisuuden määrä saatu selville?
sosialismin ongelmia ei voi korjata lisäämällä sosialismia
Vierailija kirjoitti:
Milläs kapitalismin ongelmat korjataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhien ei tarvitse ajatella, että koulutus, infra, poliisi jne. on heidänkin käytössään? Kummallista ajatella, että osa suomalaisista ylläpitää yhteiskuntaa kaikille ja saa palkaksi haukut siitä, miten riistää muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs kapitalismin ongelmat korjataan?
kapitlaismin ongelmia voi olla jossain jenkeissä, kokonaisveroaste luokkaa 26 %:ia ja tuloerot isoja gini-indeksin mukaan. Suomessa on taas päinvastainen ongelma, julkinen sektori on mastodonttinen verokertymiin nähden vaikka kokonaisveroaste on 42 %:ia. Yksityinen sektori kituu ja tuloerot ovat maailman pienimpiä.
Toivottavasti et putoa jossain vaiheessa sieltä korkean hevoseai selästä ja saa vaikka kehitysvammaista lasta.