Nyt puhuu minttuviina nainen
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f810a421-74f0-49bb-8a76-37bd7585d…
Valtiovarainministeri Riikka Purran smoothiereseptin hintaa Facebookissa kommentoinut kansalainen kertoo ihmetelleensä Purran kuittailua, kertoo Helsingin Sanomat.
Keuruulainen Päivi Kuitunen kirjoitti videon kommenttikenttään, että köyhällä ei ole smoothien kaltaiseen ”sotkuliin” varaa.
Purra vastasi tälle, että ”voihan sen juoda sitten vaikka sen Minttuviinan sijaan”.
Purran arvellaan käyneen katsomassa Kuitusen Facebook-profiilia. Kuitusella oli Facebook-seinällään kuva, jossa näkyi kaapin päälle kasattuja minttulikööripulloja, joista oli hänen mukaansa tarkoitus tehdä valaistuskoriste.
– Olihan se vähän sellainen, että hetkinen nyt rouva valtiovarainministeri kuittaa mulle jostakin minttuviinapulloista. Tuli vähän sellainen, että mitä täällä tapahtuu? En olisi ikinä voinut kuvitella, että hän tällä lailla kommentoisi asiaa, Kuitunen kommentoi HS:n haastattelussa.
Kuitunen kertoo, että muut ihmiset haukkuivat häntä kommenttiketjussa alkoholistiksi kuvan perusteella. Hän kertoo itse käyttävänsä alkoholia vähän.
Kuitunen kertoo kommentoineensa smoothien hintaa, sillä hän on nähnyt lähipiirissään ja työssään ihmisiä, joilla on vaikeuksia saada rahoja riittämään.
Smoothiella on hintaa
Iltalehti on laskenut Purran jakamien smoothiereseptien hintoja. Purran sunnuntaina tekemä vihersmoothieannos maksaa arviolta noin 8,50 euroa.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kirjahyllyn päältä 13 eri väristä kissaviinipulloa ja kaapissa on yksi hopean värinen pullo koska noita on kaksi. Eli yhteensä 14 pulloa joista itse olen tyhjentänyt vain kolme. Olen ostanut nuo muut tyhjänä. Kyllä OSTANUT TYHJÄNÄ.
Miten helvetin tyhmä on ihminen joka ei tajua, että viina yms. pulloja voi kerätä juomatta itse kaikkia? Noita nyt voi kysellä ihmisiltä vaikka Facebookissa.
Muistatteko kun tuli myyntiin se Motörhead-punaviini?
Niitä pulloja mulla on. Osan toki join itse miehen kanssa ja osan keräsin kavereilta.
Koristeena mullakin nuo ja kynttilän jalkoina.
-ohis-
Nyt pitää lopettaa kaikenlainen askartelu pulloista ja valosarjojen laittaminen niihin, vaikka illat pimenevät, ettei tule vain alkoholistisiksi leimatuksi ja.persut tee huoli-ilmoituksia äänestäjistään, kuten kävi tälle Päiville.
lähde: IL
"Purran arvellaan käyneen katsomassa Kuitusen Facebook-profiilia. Kuitusella oli Facebook-seinällään kuva, jossa näkyi kaapin päälle kasattuja minttulikööripulloja, joista oli hänen mukaansa tarkoitus tehdä valaistuskoriste."
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä oli, että Purra antoi vinkin naiselle miten saa rahat riittämään terveelliseen smoothieen ? Ihan käypä vinkki että jos jättää ostamasta sen kolmenkympin minttuviinapullon, joita naisella oli kuvassa useita, niin sillä rahalla saisi smoothie-ainekset.
Itse olen absolutisti, mutta jo teininä keräsin hienoja alkoholipulloja. Ei ne pullot kotona kerro mitään siitä, että juoko ja minkä verran. Purra teki olettamuksen, ja ministeri ei voi tehdä olettamuksia.
Otetaanko somekampanja ja aletaan kaikki postaamaan someen kuvia koristeena olevista pulloista?
T:Kissaviinipullonainen
Vierailija kirjoitti:
Purraa otti aiheellinen kritiikki hermoon niin heti piti yrittää lyödä vyön alle.
Koko Purra, että.köyhyys on hänen vika? Vai mistä kritiikistä puhutaan?
Kaikki joilla on sokeria kaapissa on lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko somekampanja ja aletaan kaikki postaamaan someen kuvia koristeena olevista pulloista?
Joo! #pullonainen #pullomies jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo! #pullonainen #pullomies jne.
#pullogate
Pikkusieluisuus tuntuu liittyvän prsujen luonteenpiirteisiin aina.
Vierailija kirjoitti:
Lähteeköhän Alko sponsoroimaan Purran seuraavaa leikkuulautaa, jos siihen saisi alkon logon lisäksi jotain mintun lehtiä tai jotain prässättyä!?
Purraviina, kyykkyviinaosastoa. Pullon kylkeen Purran kuva ja viereen mainosteksti "Halvempi kuin smoothie".
Ostin tänään blenderin ja kasvikset ja marjat. Huomenna kokeillaan Purran reseptiä. Ostin se Wilfan niin saan keittojakin.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusieluisuus tuntuu liittyvän prsujen luonteenpiirteisiin aina.
Pikkusieluinen meni toisen someen vaahtoamaan hänen syömisistään. Media suosii nyt pikkusieluisia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joilla on sokeria kaapissa on lihavia.
Näin luulee ihminen joka ei osaa kokata. Nimittäin tomaattiruuissa taitetaan tomaatin kitkeryys sokerilla.
Kaikista tylsintä on aina persujohdannaisissa vauva-keskusteluissa. Ei vaihdu taso eikä tuu mitään uutta. Joku välillä yrittää esim. nyt tuohon käsityöläisyyden suuntaan, mutta ei kukaan lähde mukaan vaan totinen paasaus vain onnistuu.