Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhuu minttuviina nainen

Vierailija
03.09.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f810a421-74f0-49bb-8a76-37bd7585d…

Valtiovarainministeri Riikka Purran smoothiereseptin hintaa Facebookissa kommentoinut kansalainen kertoo ihmetelleensä Purran kuittailua, kertoo Helsingin Sanomat.

Keuruulainen Päivi Kuitunen kirjoitti videon kommenttikenttään, että köyhällä ei ole smoothien kaltaiseen ”sotkuliin” varaa.

Purra vastasi tälle, että ”voihan sen juoda sitten vaikka sen Minttuviinan sijaan”.

Purran arvellaan käyneen katsomassa Kuitusen Facebook-profiilia. Kuitusella oli Facebook-seinällään kuva, jossa näkyi kaapin päälle kasattuja minttulikööripulloja, joista oli hänen mukaansa tarkoitus tehdä valaistuskoriste.

– Olihan se vähän sellainen, että hetkinen nyt rouva valtiovarainministeri kuittaa mulle jostakin minttuviinapulloista. Tuli vähän sellainen, että mitä täällä tapahtuu? En olisi ikinä voinut kuvitella, että hän tällä lailla kommentoisi asiaa, Kuitunen kommentoi HS:n haastattelussa.

Kuitunen kertoo, että muut ihmiset haukkuivat häntä kommenttiketjussa alkoholistiksi kuvan perusteella. Hän kertoo itse käyttävänsä alkoholia vähän.

Kuitunen kertoo kommentoineensa smoothien hintaa, sillä hän on nähnyt lähipiirissään ja työssään ihmisiä, joilla on vaikeuksia saada rahoja riittämään.

Smoothiella on hintaa

Iltalehti on laskenut Purran jakamien smoothiereseptien hintoja. Purran sunnuntaina tekemä vihersmoothieannos maksaa arviolta noin 8,50 euroa.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Si le peuple n'a pas de smoothie, qu'il mange la minttuviina!

Vierailija
122/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteeköhän Alko sponsoroimaan Purran seuraavaa leikkuulautaa, jos siihen saisi alkon logon lisäksi jotain mintun lehtiä tai jotain prässättyä!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on n a t s i ä m m ä joka on ansainnut joka ikisen kuolleen kakaransa 😝

Vierailija
124/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka on politiikan kansallisella huipulla, mutta silti on niin huono itsetunto, että on pakko nälviä julkisesti täysin mitättömästä asiasta tuiki tavalliselle kansalaiselle. Ei hyvää päivää millaisia nuo persut ovat. :D

Vierailija
125/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä siis vaadit muilta asiallista käytöstä?

Vierailija
126/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole nyt kaikki muumit kanootissa.

Vierailija
127/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole nyt kaikki muumit kanootissa.

N a t s e r i l l a ei ole kaikki inkkarit kanootissa 🤭

Vierailija
128/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että persut keskimäärin ottavat mintun viinassa mielummin kuin smoothiessa, kannattaisi Riikan olla varovainen kun mintuviinasta kommentoi negatiiviseen sävyyn.

Vierailija
129/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka on tonkaltaisessa työssä, ei saa kommentoida noin kansalaiselle,  vaikka kansalainen joisikin minttuviinaa kaksin käsin. Tietyissä ammateissa pysytään aina asiallisina ja tämä ei vaan persuilla mene jakeluun... miten voi olla että aiemmin ministerit joutuivat eroamaan aika pienistäkin kohuista ja nämä saavat riehua kuola roiskuen somessa?

Persut on junttipuolue. Hakkarainen, Vornanen, Turtiainen, Purra, you name it

Vierailija
130/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kalikkaa napsahtaa napakymppiin. Purra osuu aika usein näköjään. Puolet suomen alkoholisteista täällä pölmistyneinä. Mutta muistakaa ostaa että saadaan verotuloja🤣

Vierailija
131/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista, mutta persut ovat ihan itse saaneet käytöksellään ja ihmisinhollaan aikaan tämän nykyisen vasemmiston nousun. Jos persuja ei olisi, ei vasemmistolaista vastavoimaakaan tarvita. Molemmat olette vastuussa tästä tilasta. Persut lisäksi ja erikseen tästä poliittisesta alennustilasta, joka vallitsee kanssakäymisessä ja luottamuksen puutteessa. Ei peruspersu vaikuta myöskään sellaiselta isänmaan pelastajalta joka laitetaan Venäjää vastustamaan tai taistelemaan, ei. Sieltä haetaan halpaa bensaa ja naista ja vaikka mitä, eikä persu huomaa hybridivaikuttamisen lonkeroita. Vasemmalla en ole itse, enkä taatusti persu.

Vierailija
132/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smoothiet on ihan täynnä kylmää vettä, ja niin on kyllä selvästi Riikkakin. Sen kylmän vesimäärän kanssa pärjää vielä tuossa iässä, mutta ennen pitkää tuo kyllä terveysongelmat esiin.

Älä vittsi. Hyvin ravinnerikas se vihreä.

On ravinnerikas ja vihreä. Ja kylmä myös. 

Eri, mutta totta joka sana. Ravinnerikas on tuossa se kyseenalaisin, koska resepti voi olla kovin heikkokin ja nykykasviksissa nyt vaan on niin vähän poweria entisiin verrattuna.

Vierailija
133/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirjahyllyn päältä 13 eri väristä kissaviinipulloa ja kaapissa on yksi hopean värinen pullo koska noita on kaksi. Eli yhteensä 14 pulloa joista itse olen tyhjentänyt vain kolme. Olen ostanut nuo muut tyhjänä. Kyllä OSTANUT TYHJÄNÄ.

Miten helvetin tyhmä on ihminen joka ei tajua, että viina yms. pulloja voi kerätä juomatta itse kaikkia? Noita nyt voi kysellä ihmisiltä vaikka Facebookissa.

Vierailija
134/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän minttuviinanainen, että joulun huiteilla viimeistään postaat ihan kaikkialle kuvan siitä valaisimesta ja teet kuvakortin myös Riikalle.

Taidat saada odotella monta joulua etkä silti tule siltä komukkapulilta mitään valaisinta näkemään. Pullojen määrä kyllä kasvaa.

Vierailija
135/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ironista, mutta persut ovat ihan itse saaneet käytöksellään ja ihmisinhollaan aikaan tämän nykyisen vasemmiston nousun. Jos persuja ei olisi, ei vasemmistolaista vastavoimaakaan tarvita. Molemmat olette vastuussa tästä tilasta. Persut lisäksi ja erikseen tästä poliittisesta alennustilasta, joka vallitsee kanssakäymisessä ja luottamuksen puutteessa. Ei peruspersu vaikuta myöskään sellaiselta isänmaan pelastajalta joka laitetaan Venäjää vastustamaan tai taistelemaan, ei. Sieltä haetaan halpaa bensaa ja naista ja vaikka mitä, eikä persu huomaa hybridivaikuttamisen lonkeroita. Vasemmalla en ole itse, enkä taatusti persu.

Jep. Autiolle saarelle paljon mieluummin vaikka vasemmistolaisen kanssa kuin persun. Jopa Harkimon, kristallipuoluelaisen tai minkä tahansa joogalentäjän kanssa. 

Vierailija
136/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Autiolle saarelle paljon mieluummin vaikka vasemmistolaisen kanssa kuin persun. Jopa Harkimon, kristallipuoluelaisen tai minkä tahansa joogalentäjän kanssa. 

Voisit lähteä vaikka välittömästi sille autiolle saarelle vassareiden kanssa ja ottaa Harkimon mukaasi.

Vierailija
137/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä siis vaadit muilta asiallista käytöstä?

Tuo taitaa olla se minttuviinaa lipittävä komukkaämmä itse.

Vierailija
138/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se populismi on: vääristelyä ja nävimistä ja takaisin pimentoon pakenemista. Että mä kaipaan vaikka Paavo Väyrysen aikoja takas, vaikka vaikeita olivatkin. Ei sentään näin lapsellisia.

Vierailija
139/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu ja viina. Siinäpä vasta aito suomalainen nainen!

Vierailija
140/155 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit lähteä vaikka välittömästi sille autiolle saarelle vassareiden kanssa ja ottaa Harkimon mukaasi.

Miltä se tuntuu napauttaa aina oman kommentin perään tuo rakentava peukku itse? Pikimmiten ettet vaan jää ilman. Sitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme