Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manipulatiivisesta ihmissuhteesta toipuminen

Vierailija
03.09.2026 |

Kaipaan vertaistukea. Minulle selvisi tiistaina, että mies, johon rakastuin palavasti alkukesästä on valehdellut minulle ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien. Hänellä on todennäköisesti ollut toinen nainen joko ihan koko ajan tai ainakin ovat olleet jatkuvasti yhteydessä. Mies itse kertoi ensimmäisellä tapaamisellamme, jolloin olin nähnyt heidät yhdessä istumassa, että nainen on hänen entinen naapurinsa, eikä heillä ole mitään yhteistä kieltä, vaan kommunikoivat puhelimen käännösohjelman avulla. Minä en siis kysynyt, kuka nainen oli, hän kertoi oma-aloitteisesti kysymättä.

Hän on valehdellut, manipuloinut ja tehnyt ohareita minulle koko kesän. Olin niin ihastunut, että en vaan jostain syystä ajankohtaisesti tajunnut tilanteita, vaan nyt vasta jälkikäteen hahmotin, kuinka hän on huijannut minua koko kesän.  Kuinka pääsee yli näistä raivon ja nöyryytyksen tunteista? Minä näen miehen lähes päivittäin, asumme samassa naapurustossa. Estin miehen Whatsappissa tiistai-iltana, kun olimme riidelleet viesteillä tuosta, että näin hänet naisen kanssa. Sen jälkeen myös mies esti minut. Eilen näimme kadulla ja mies käänsi pyöränsä toiseen suuntaan, minut nähtyään. 

Tiedän kokemuksesta, että poissa silmistä, poissa mielestä toimii ajan myötä, mutta nyt se vaatisi minun muuttoa ja siihen en tuollaisen k-pään takia suostu. Asiasta ylipääsemistä vaikeuttaa myös se, että en ymmärrä miehen motiiveja. Hän ei pyytänyt minulta rahaa tms. eli mikä oli pointtina tässä, sitä en ymmärrä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa helpottaa, mutta ehkä joudut muuttamaan joa haluat säilyttää mielenterveytesi.

Vierailija
2/3 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn muista syistä terapiassa ja keskustelin siellä tietysti myös miehen käytöksestä. Psykologin mielestä kyseessä on klassinen gaslighting, jonka motiiveja on vaikea keksiä. Olisi niin paljon helpompaa hyväksyä tämä ja mennä eteenpäin, jos motiivi olisi selkeä, esim. juurikin tuo raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn muista syistä terapiassa ja keskustelin siellä tietysti myös miehen käytöksestä. Psykologin mielestä kyseessä on klassinen gaslighting, jonka motiiveja on vaikea keksiä. Olisi niin paljon helpompaa hyväksyä tämä ja mennä eteenpäin, jos motiivi olisi selkeä, esim. juurikin tuo raha.

Ei se mies sitä toistakaan naista kohtele yhtään sen paremmin. Jotkut vaan ovat tuollaisia… sanalla sanoen kamalia. Monella on ollut jotenkin poikkeava ja ikävä lapsuus. Elävät koko elämänsä tuolla tavan muita huijaten ja valheisiin kietoutuen. Valheista johtuen eivät koskaan löydä aitoa rakkautta. Sinä voit kuitenkin vielä löytää jos olit tuossa aidosti mukana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan